{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Pga af alderen?!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg så så er indlæg inde på HN, der var der en kvinde der spurgte om vores mening med hendes ponyhingst der havde idt hende to gang, hun ville kasterere den og vis det ik hjalp vil hun give den kuglen, hun spurgte så om vores mening, jeg skrev det her:

når du skriver at du vil give ham ''kuglen'' mener du så at aflive ham??

for vis du gør det er jeg helt uening med dig (husk det her bare er min mening) tænk sådan her på det, En hest/pony, har ALTID ALTID ALTID en grund t og være som de er, det kan være, Frygt Stres, smerte eller uopdravenhed.

jeg har selv en pony der sommetider bidder når jeg skal have spændt gjord i det her tilfælde er det simpelt uopdravenhed, da hun ik får gjordkrampe og hva der ellers kan være når man spænder gjord(; så her bliver jeg bare ved, og til sidst bliver hun simpelt træt af at kæmpe imod og lader mig spænde gjorden, et andet eksempel med samme pony er at, hun sommetider bider eller sparker vis man kommer for tæt når hun spiser eller laver hurtige bevægelser, i det her tilfælde er det frygt.

med hensyn til din pony, du har aldrig slået/ givet den et let dask overmulen? vis du har det kan det være fordi den er bange for at du gør det igen, det hænger jo lidt sammen med at du siger at den bed dig og så stormede væk, jeg siger ik at dette er tilfælder, men det var da en ide t hvorfor din pony er som den er.

det kunne jo osvære den bare er lidt uopdraven(:

du må endelig ik forstå det her som noget dårligt(:

jeg fik så et svar tilage der lød på:

det med kuglen.og det er nok den bedste beslutning at tage med et farligt dyr.



ta et eksempel.. dine forældre ville nok ikke se igennem finger med og sige ÅH den havde nok en grund, hvis du var blevet bidt til sushi af en pony på den lokale rideskole eller i den stald du kommer i??

jeg tager altså ikke chancen hvis det ikke blir bedre efter han er kastareret. jeg har selv en datter og piger i stalden, de skal kunne være her sikkert.

(det er der nok en del ponypiger på 12 år der syntes er både både mishandling og ponymord)



han har været sød og rar indtil for 2 dage siden(altså sådan at børn kunne kimme til ham uden problemer, gå forbi med hopper uden han sparkede store huller i luften.



han blir ikke brugt(redet)

han går på fold hele dagen.

han er hverken øm eller halt eller mat i øjnene(syg)

og æder drikker og skider som han plejer.



så "aw jeg har ondt" relateret tror jeg ikke det er



nærmere at han er hingst og gerne ville ud til damerne.

(derfor kastration)



grunden til han bider er bestemt ikke fordi han blir slået, men han fandt jo ud af at han kunne overrumple mig i går på den måde og få mig til at slippe grimen..



at jeg slipper grimen = frihed og damer

og igen damer er interesante fordi man jo er en ponyhingst.



nogle heste blir søde og rare ridedyr, når de blir vallakker andre blir ved med at være "hingstet"



jeg har haft heste mellem fingrene i 22 år, så jeg vil mene jeg ved hvordan sådan en ponyhingst skal takles.



(men man kan aldrig lære nok om heste)



Jeg blev vred dé´r, hun nævner mig som en ponyglad pige, det kan jeg simpelthen ik lige fatte, for hvad vis det var en på 27 der havde skrevet hvad jeg havde skrevet, havde hun mon så overvejet det igen?
hvad er jeres mening i det her tilfælde?
den vil jeg nemlig meget gerne høre så jeg ved om jeg har forstået noget forkert(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pga af alderen?!!!
  • #1   28. feb 2007 ;S aner det ikke , syntes ikke det er en måde at slå ponyen ihjel !
    Havde jeg sådan en hest så havde jeg nok sendt den til et sted med noget horsemanship , eller en der vidste hvordan den slags skal håndteres ? Måske ? Men ;S


  • #2   28. feb 2007 Tja.. vi har selv haft en pony hingst... ( Husk at nu er der forår i luften.... )Den kunne osse være strid,, og da mener jeg virkelig strid....Bed Stejlede. Ja kunne enda finde på at sparke ud.. Men vi var jo alle kendt med Bissen når forårert nærnede sig.. Jeg kunne da aldri finde på at skrive " Gi den kuglen" og ville da bestemt heller ikke gøre det..Lige nu har vi en søn af Bissen, og han er ved at være 1 år.. Han er da osse mere Bisset end han plejer, men han skal godt nok kastereres, her til sommer, Jeg ved ikke men puha skrive EN KUGLE.. Ej det gør man jo ikke...

  • #3   28. feb 2007 jeg er da glad for endelig at se nogen der er lidt ening med mig(;

Kommentér på:
Pga af alderen?!!!

Annonce