{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Hvad spiser i Jule aften ved jeres familie? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have som altid Flæske stig og and.
Det er som altid har slæbt med mig ,det der med and. smiley
Og hjemmelavet det hele rødkål Hvide/brune kartofler og franske kartofler og tyttebær gele/syltetøj
Jeg vil nok spise salat til istædet for alle de der kartofler , dem er jeg ikke så meget for.
Hvad i skal have på bordet denne aften.??

VH
Annette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad spiser i Jule aften ved jeres familie?
  • #1   10. dec 2015 Vi får også flæskesteg og and med brune/hvide kartofler, rødkål, franske kartofler osv..
    Mums.. ELSKER det smiley


  • #2   10. dec 2015 Vi får altid flæskesteg og and, med brunkartofler, hvide kartofler, rødkål, franske kartofler og brun sovs.

    Og så får vi selvfølgelig risalamande. smiley


  • #3   10. dec 2015 Hos mine forældre har vi altid fået and men da jeg aldrig før har været vild med brune kartofler, sovs og andet tilbehør så har jeg altid fået min barndomslivret - hønsekødssuppe og det er ligesom blevet MIN tradition. Sidste år satte min mor mig stolen for døren og på trods af store protester og lovning om at jeg nok selv skulle varme suppen så blev der ingen suppe til mig. Til gengæld lavede hun så gås istedet og NEJ hvor det smagte godt!! Jeg bestilte det til i år på stedet og HVAD siger hun så til mig for et par måneder siden "skal vi ikke have flæskesteg til jul?" - NEJ vi skal have gås smiley Så nu er gåsen købt smiley

    Jeg synes at man, juleaften skal have noget man ikke rigtig får resten af året (suppen tæller ikke) men vi får flæskesteg flere gange om året så derfor ville jeg ikke glæde mig til juleaftens måltid helt på samme måde smiley


  • #5   10. dec 2015 And, flæskesteg og ris alamande smiley og selvfølgelig hvide, brune og franske kartofler, rødkål og 2 slags sovs (andre sovs og flæskestegs sovs)

  • #6   10. dec 2015 Flæskesteg, and og julefrikadeller med surkål, rødkål, brune/hvide kartofler og brun sovs smiley

    Mvh TT


  • #7   10. dec 2015 TT hvad er sur kål?

  • #8   10. dec 2015 Ved mine forældre for vi And, flæskesteg, brune og hvide kartofler, rødkål, brunsovs, franske og menu chips og risalamande med kirsebær sauce og mandel selvfølgelig :).

    hos min kærestes forældre står den på næsten det samme dog uden menu chips men til gengæld for vi julekål os:)


  • #10   10. dec 2015 Annette - det er hvidkål hakket i mellemstore stykker sammen med æbler som man koger i kødkraft. Så tilsætter man salt og edikke og kummen og lader det koge til det har lidt blødere konsistens end rødkål smiley utroligt lækkert til juemaden smiley

    Mvh TT


  • #11   10. dec 2015 Rødkål, and (og flæskesteg til dem der vil det), brune kartoffler, hvide kartoffler osv. osv. ^^'

  • #12   10. dec 2015 Jeg har ikke holdt jul i mange år, men skal være med i år. Jeg er ude i noget vegetar lasagne, fredsfisk, veganske flødekartofler eller sådan noget. Har ikke helt bestemt mig endnu. Skal dog lave vegansk risalamande til hele familien, glæder mig til at høre, om de kan smage forskel smiley

    Min familie spiser kød, så det er flæskesteg, and, brun sovs og hvad der nu hører sig til.


  • #13   10. dec 2015 Flæskesteg og and er et must. Nogengange er der også medister :).
    Hvide og brune kartofler, stå-sovs og taffelchips. De andre spiser også rødkål og asjer men det er jeg ikke så meget til :b.


  • #14   10. dec 2015 Vi får kun and som kød, men ellers er det egentlig det samme som de fleste andre lyder det til smiley

  • #15   10. dec 2015 Lille juleaften holder vi ved min mormor som er nordmand, så der står menuen på lameriben, kålrabi og noget ærte lignede noget og tyttebær, og selvfølgelig brune/hvide kartofler, rødkål og brun sovs smiley Og til alle dem der ikke er så meget til lam, de får så flæskesteg i stedet for smiley
    Jule aften får vi and og for det meste også julemedister til, og alt hvad der nu hører til altså rødkål, brune/hvide kartofler, brun sovs, franske kartofler og alt det der smiley

    Og så får vi selvfølgelig også risalamande med krisebærsovs til, både lille juleaften og juleaften smiley

    Så vi får i hvert fald nok at spise ??


  • #16   10. dec 2015 And, gl. Daws hvidkål, brune og hvide kartofler sovs og Chips

    Risalamande med kirsebærsovs og mandel smiley


  • #17   10. dec 2015 And, kartofler, brune kartofler, sovs, kogte æbler med ribsgele, rødkål, rødkålssalat, franske kartofler(chips ) og desserten Risalamande med kirsebærsovs smiley
    Flæskestegen får vi 2. juledag


  • #19   10. dec 2015 And, brune kartofler, rødkål osv.. jeg har dog aldrig kunne lide den traditionelle julemad med and og sovs mm, så jeg spiser dog bare almindelige kartofler og så salat, kylling eller sådan noget til. OG selvfølgelig - et must! - risalamande smiley

  • #20   10. dec 2015 Ved faktisk ikke om vi plejer at få flæskesteg også, det går jeg hvert falde altid pænt uden om så! Men vi får også and / kalkun smiley

  • #21   10. dec 2015 Hos min mormor og morfar for vi:
    Hovedret:
    Sild
    Laks
    Brød

    Hovedret :
    And
    Flæskesteg
    Æbleflæsk
    Alm kartofler
    Brunede kartofler
    Sovs
    Rødkål
    Og Chips

    Dessert:
    Ris a la mandler med kirsebærsovs

    Senere på aften:
    Kaffe/ the
    Hjemmelavet jule guf
    Brunkager
    Pebernødder
    Jødekager
    Ingefær kager
    Og chokolade.

    Vi er også ca 16 personer når vi holder jul der.


  • #22   10. dec 2015 Spring og dressur - Nøj hvor er jeg misundelig på jeres pinnekød (jeres lam) smiley det smager himmelsk smiley hos min familie i Norge er traditionen lutefisk med ærtestuvning, bacon. Lefse, kartofler og hvid julesovs smiley desværre er mind mand ikke meget for de traditioner så jeg må undvære smiley

    Mvh TT


  • #24   10. dec 2015 TT det gør det nemlig, er helt vild med! smiley Min mor, mormor og jeg er så heldig næsten at have det for os selv da ingen af de andre rigtig bryder sig om det, men så er der jo bare mere til os smiley Ej det lyder altså også utrolig lækkert! Ej det er en skam, vi får det også kun til jul, og man glæder sig bare til det i nærmest flere måneder op til smiley Men så må du i gang med selv og prøve at lave noget, til sig selv en gang, selv om det tager et godt stykke tid smiley smiley

  • #25   10. dec 2015 Det dugger ikke at stå med noget sådant her hjemme.. Det stinker (men smager himmelsk) så det kommer nok ikke på tale uden en meget sur mand og børn smiley så jeg må nok bare håbe jeg kan få det serveret på restaurant engang smiley

    Mvh TT


  • #26   10. dec 2015 Neej, det går nok desværre ikke.. smiley Ja så må vi håbe det kan lade sig gøre, for så har du jo det at se lidt frem til og glæde dig til! smiley Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre, hvis min mormor kom og sagde at hun ville droppe lammet, det ville ikke være sjovt.. smiley

  • #27   10. dec 2015 Flæskesteg, and, brune/hvide kartofler, rødkål, brun sovs, franske kartofler.
    Risalamande med kirsebær og jordbær sauce. Elsker det smiley


  • #28   10. dec 2015 Vi får and, flæskesteg, julemedister og kalkun.
    Hertil får vi gammeldaws hvidkål, Waldorf, rødkål, sød og surt, brune og almindelige kartofler samt en god brun sovs smiley


  • #29   10. dec 2015 And og flæskesteg med tilbehør og så har jeg indført lidt forskelligt salat også, da jeg ikke er så god til det fede mad smiley

  • #30   10. dec 2015 Vi går all in. idet vi får And, Gås og flæskesteg, med hvide og brune kartofler.
    and og flæskestegs sovs. rødkål, surt og franske kartofler.
    Risalamande med chokolade stykker i og kirsebær sovs til.
    Sådan har det altid været....
    så det laver vi ikke om på ;o)


  • #31   10. dec 2015 Når vi holder jul i mine forældres familie (primært min mors side) får vi altid:
    And og flæskesteg, nogle gange også medister.
    Så får vi hvide og brunede kartofler.
    Skysovs
    Søde æbler med ribsgelé
    Rødkål
    Rødkålssalat med æble og appelsin
    Franske kartofler
    Asier, tyttebærsyltetøj og ribsgelé.

    2 slags ris a'la mande - en med og en uden hakkede mandler.
    og så selvfølgelig med lun kirsebærsauce

    I min kærestes familie er det kun flæskesteg smiley og hvad dertil hører.
    Og så ris a'la mande med kirsebærsauce.


  • #32   10. dec 2015 Hold da op der er overraskende mange af jer, der får chips til julemaden. Det synes jeg faktisk ikke jeg kan huske, at vi nogensinde har haft en tradition for.. smiley

  • #33   10. dec 2015 vi er 3 voksne til jul (som vi plejer)
    og her er der
    and 4 kg
    flæskesteg - en god stor
    og så medister - også af pæn str

    så er der hvide/brune/franske kartofler
    brun sovs
    rødkål

    og så bliver der lavet ris a´la mande af 2 liter mælk - vi skal jo have nok

    når vi er færdige står der en stor skål med slik og så bliver der sat en god julefilm på.

    dagen efter står den på rester


  • #34   10. dec 2015 Vi får and med hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, sovs, waldorfsalat og nøddesteg med champignonsauce til vegetarene. Den store julemiddag bliver så d. 23 i stedet for, så d. 24 spiser jeg andebryst med rødkålsalat. Skal ikke proppe mig med fedt 2 dage i træk.

    Der er selvfølgelig også risalamande til den store jul. Absolut ikke min favorit!


  • #36   10. dec 2015 Ja det er så tydeligt at jeg ikke er dansker.... Chips er noget man kan spise til hygge, til kylling og tortillas (altså tortilla chips) og til helstegt kylling med waldorfsalat, og fransk brød smiley smiley

    Mvh TT


  • #38   10. dec 2015 Gås og and. Vi har dem selv herhjemme.
    Detil der normale tilbehør: Gammeldags hvidkål, rødkål, brun sovs, brune kartofler, almindelig kartofler, Chips.
    Desserten er risalamande. Men da jeg ikke er stor fan af det, får jeg hjemmelavet is. smiley


  • #39   10. dec 2015 Fløjet and, flæsesteg, hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, stuvede hvidkål, brun sovs, chips

    Risalamande med kirsebærsovs


  • #41   10. dec 2015 Det samme som dig;-)

  • #42   10. dec 2015 Hos mine forældre er menuen:
    Kalkun, flæskesteg, hvide kartofler, brune kartofler, menu kartofler, rødkål, rødkålssalat, waldorfsalat og rigtig god sovs.

    Til dessert risalamande med kirsebærsovs


  • #43   10. dec 2015 And, flæskesteg, brunkartoffel sovs rødkål

  • #44   10. dec 2015 Vi skal både have and, kalkun og flæskesteg. dertil hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, ribsgele, asier, risalamande med kirsebærsause, julesmåkager og massere af juleknas:D

  • #45   10. dec 2015 Flæskesteg, and, rødkål (og massere af det!), brune kartofler (dem lærer jeg bare aldrig at spise), hvide kartofler, asier, sovs, franske kartofler og til dessert selvfølgelig MASSERE af risalamande smiley Finder aldrig mandlen, men spiser gerne alt hvad der er tilbage når mandlen er fundet - min mormor laver nærmest en skål bare til mig, sådan ender det i hvert fald altid, og så får jeg altid resten med hjem smiley

  • #46   11. dec 2015 Hos min familie er det den klassiske julemad, men flæskesteg, and, brune kartofler og ja alt hvad det høre til smiley Alt er hjemmelavet.
    Hos min kærestes familie er de lidt mere alternative, så det skal jeg lige vænne mig til. Håber dog ikke at de griller flæskestegen denne gang igen, for det kunne jeg virkelig ikke lide xD


  • #47   13. dec 2015 Flæskesteg og and, ande sovs og flæskestegs sovs. Brune og hvide kartofler. Rødkål varmt og koldt. Rialamande til desert med mandelgave.

    Gotter på borde bagefter.


  • #48   13. dec 2015 Der er så syltetøj agurker syltede og hvad der ellers er som tilbehør

  • #49   14. dec 2015 Team grafik.

    Alternative?


Kommentér på:
Hvad spiser i Jule aften ved jeres familie?

Annonce