{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Har i været på rideferie? (udlandet) {{forumTopicSubject}}

Halløøøj. har nogle af jer været på rideferie i udlandet? så har jeg lige nogle spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at svarer på, i behøver ikke svarer på det hele... smiley

1- Hvilket land?
2- Hvor store var ponyerne/hestene?
3- Hvilken type ferie var det? (tur, dressur osv..)
4- Hvad rider du normalt? (hjemme)
5- Boede i det samme sted hele tiden eller boede i flere steder? hvordan var det?
6- Hvad synes du om ferien? ville du prøve det igen?(hvorfor/hvorfor ikke?)
7- Hvad var mindre godt?
8- Hvad var godt?
9- Hvor længe var du afsted?
10- Hvad lavede i? både når i red og ikke red...

Vis du nu skulle give ferien stjerner for hvor god den var i disse katagorier hvad ville du give? fra 1-10, 1 er forfærdeligt - 10 er perfekt... smiley

Hestene:
Undervisere/guider:
Overskuelighed:
Stedet du boede:
Prisen i forhold til opholdet:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har i været på rideferie? (udlandet)
  • #1   26. dec 2015 Jeg følger lige med, vil nemlig selv gerne på rideferie smiley

  • #2   26. dec 2015 1- Hvilket land? Catalonien, Spanien.
    2- Hvor store var ponyerne/hestene? PRE og Lusitano heste.
    3- Hvilken type ferie var det? Riderejse hvor vi red 5-7 timer dagligt i fem dage.
    4- Hvad rider du normalt? (hjemme) Tur/dressur.
    5- Boede i det samme sted hele tiden eller boede i flere steder? hvordan var det? Vi overnattede på et nyt sted hver nat. Det var rigtig hyggeligt og sjovt at se så mange flotte steder.
    6- Hvad synes du om ferien? ville du prøve det igen?(hvorfor/hvorfor ikke?) ja, men ikke med den guide. Og jeg kommer nok aldrig til at kunne rejse på sådan en ego rejse igen. smiley
    7- Hvad var mindre godt? Sadlen smiley
    8- Hvad var godt? Stederne, de fleste andre ryttere og maden plus "min" hest.
    9- Hvor længe var du afsted? Syv dage inkl ind/ud rejse.
    10- Hvad lavede i? både når i red og ikke red... Vi red i alle gangarter igennem Catalonien både ved kysten og i højlandet. Vi spiste, drak drinks, badede og hyggede.

    Hestene: Fik en fantastisk smuk og dejlig plus sensibel PRE vallak.
    Undervisere/guider: Hovedguiden var et røvhuld, hjælpe guiden var sød og rar.
    Overskuelighed: Helt overskueligt.
    Stedet du boede: Boede på flere forskellige flotte steder. smiley
    Prisen i forhold til opholdet: 14000 dkr for det hele. Man skulle selv betale drinks, slik osv.

    Mvh TT


  • Hanne N
    Hanne N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   28. dec 2015 1- Hvilket land? Sydafrika
    2- Hvor store var ponyerne/hestene? Fra små heste (araberkryds) til store heste (Frieser- og shirekryds)
    3- Hvilken type ferie var det? (tur, dressur osv..) Safari på hest
    4- Hvad rider du normalt? (hjemme) tur - har ikke egen hest
    5- Boede i det samme sted hele tiden eller boede i flere steder? hvordan var det? Boede på en luksuslodge (helt overdrevet lækker)
    6- Hvad synes du om ferien? ville du prøve det igen?(hvorfor/hvorfor ikke?) Altid - kæmpeoplevelse, som jeg aldrig kommer til at glemme. Dejlige heste, fantastisk ridning med de længste galopture jeg nogensinde har prøvet tror jeg. Hestene var lydige, energiske og sensitive og elskede deres sadler! Fik derudover så god mad og fantastisk service.
    7- Hvad var mindre godt? Den lange tur dertil; lang flyrejse efterfulgt af en lang køretur i bil - men heldigvis ingen jet-lag, da der ikke var tidsforskel
    8- Hvad var godt? Alt for meget mad (specielt kager!) og at jeg ikke ville hjem!
    9- Hvor længe var du afsted? 10 døgn på lodgen og to døgn på flyrejse
    10- Hvad lavede i? både når i red og ikke red... Red rundt ca. 5 timer dagligt; første gang om morgenen og igen senere på eftermiddagen, på forskellige ture rundt i reservatet for at se vilde dyr, nogle dage med masser af klatring og udsigter, andre dage mellem træerne i bushen og igen andre gange på de nærmest uendelige sandstier, hvor man virkelig kunne give den gas, samt badede med hestene i en stor sø. Red nogle gange hjem i mørke, efter at have fået en sundowner (en drink mens solen går ned) fra et udsigtspunkt. De daglige ture blev delt ind i grupper, så man kunne selv vælge om man ønskede hurtige ture eller mere rolige ture. Derudover var jeg også på Game Drives (safari i bil) og på vandreture i bushen for bl.a. at se efter spor og lære om små dyr der lever på jorden i bushen. I frokostpausen lå jeg for det meste og slikkede sol ved swimmingpoolen med de andre gæster, om aftenen sad guider og gæster oftest i baren/ved pejsen og snakkede/lavede sjov (jeg rejste alene, så det var rart at der var andre at være sammen med bl.a. tyskere, englændere, amerikanere og Sydafrikanere plus guiderne)

    Hestene: 9 - red forskellige heste (kunne selv vælge), de var alle gode, jeg var tryg ved dem, og nød at ride dem. Frieser blandingerne var lidt mere tunge i det, så der skulle man arbejde lidt mere, men til gengæld fantastisk rolige mens araberblandingerne var mere energiske, hurtige men også lidt mere utålmodige (når man skulle stå stille og kigge på vilde dyr) - tror at deres lokale Boerperd heste imponerede mig mest, fordi de både var rolige og ret agile/energiske på én gang - og havde dejlige behagelige bevægelser. Rart/luksus at kunne vælge lige efter "det man havde lyst til", fandt måske ikke "drømmehesten", men var rigtig tilfreds med dem jeg red.
    Undervisere/guider: 10 - gode, rare, opmærksomme og kunne fortælle og svare på alle spørgsmål
    Overskuelighed: 10 - bestilte min rejse gennem Rid & Rejs, som arrangerede alt også flyrejsen og transport i Sydafrika. Alt fungerede perfekt og de havde beskrevet rejsen rigtig godt, så jeg viste hvad jeg kunne forvente. Fik også en pakkeliste, som var fantastisk og jeg derfor fik pakket alt jeg fik brug for og manglede intet mens jeg var afsted.
    Stedet du boede: 10 - det var overdrevet luksus, boede i store hytter med egen terrasse og (kæmpe)badeværelse, overdrevet god mad og "frit flow" af drikkevarer (både vand, sodavand, vin, øl, drinks etc) samt snacks/kager. Servicen var helt fantastisk!
    Prisen i forhold til opholdet: 10 - gav ca. 20.000 kr for rejsen, men det inkluderede også alt, så brugte kun drikkepenge ca. 800 kr, ca. 125 kr på 1½ times massage og nogle penge på tax-free i lufthavnen udover - så synes ikke det var dyrt i forhold til oplevelserne.

    Mit livs ferie smiley


Kommentér på:
Har i været på rideferie? (udlandet)

Annonce