{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Hms {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens:)

Da jeg desværre har opgivet at ride min part "efter alle dressurens regler" vil jeg gerne lave horsemanship med ham istedet.

Jeg er helt ny i det med horsemanship, og har kun læst op det ganske få gange.
Alligevel vil jeg gerne prøve det.

Søger alt muligt lige fra de mest bersale tricks og øvelser, til feks. Materiale man skal bruge. (Pisk, pose hvad ved jeg?)

Når det er øvelser eller tricks fra jorden vil det typisk foregå på staldgangen, i boksen eller i det fri (fold eller uden for stalden)
Hvis det er øvelser eller tricks der foregår på ryggen vil det foregå i ridehallen eller til sommer på ridebanen udenfor hvis det er vejr til det.
Vil gøre opmærksom på at øvelser og tricks på ryggen skal kunne foregå med sadel og hovedtøj, da jeg ikke må ride ham uden:)

Hvis i har spørgsmål om alder el. Lign så svarer jeg Gerne på det, eller i kan se hans galleri.
Bob er også meget bange for de mest naturlige ting, som feks. Hvis der er nogen jord der er en anden farve end det andet.
Han er også hovedsky, men det er blevet bedere:)

I må meget gerne skrive jeg fif til Horsemanship, jeg tager i mod med kyshånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hms
  • #1   20. jan 2016 Start langsomt smiley Ta' tid til at læse hans signaler, og tolke hvorfor situationen endte/bevægede sig i den retning den nu gjorde. Hesten reagerer altid på hvad du gør. De gør det så godt de kan - men mennesker er fuldstændig sat af når det drejer sig om kropssprog. Vi får ubevidst gjort en hel masse, som er støj for hesten. Det er svært for dem, at finde ud af hvornår vi be'r dem om noget, og hvornår vi bare er tankeløse og tuller rundt.

    En basal og god ting er at gå med ham i snor på en bane/grusvej/eller andet steds, og be' ham om at stoppe når du stopper.
    Positiv forstærkning er bedre end skæld ud! Ignorer når han gør noget du ikke bad om, men ROS når han gør bare en lille smule det du godt kunne tænke dig.
    Et godt fif. Prøv at find dig en underviser i jordarbejde. Det er sådan en kæmpe hjælp når man starter ud! smiley Lige som dressur, spring mm., er jordarbejdet/omgang med heste en videnskab, hvor man kan skære et par misforståelser fra ved, at henvende sig til nogle erfarne mennesker.


  • #2   20. jan 2016 Tror det ville være mest interessant og nemmere at komme rigtigt igang hvis du fandt en underviser

  • #3   20. jan 2016 Har underviser i dressur, men kan ikke uddanne ham mere, da han bliver redet af nybegynder 2-3 gange om ugen, og red jeg ham indtil nu torsdag og i weekenden. Nu rider jeg ham kun i weekenden


  • #4   20. jan 2016 Undervisning er til for at uddanne dig smiley

  • #5   20. jan 2016 Tænde en grundwork underviser

  • #6   26. jan 2016 Du kan jo evt melde dig på HMS undervisningen hos Ann om fredagen -

Kommentér på:
Hms

Annonce