{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Shetlænder stutteri {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige inde og kigge efter shetlænder stutterier, og nøjj jeg blev altså overrasket. Jeg har selv lige fået lov til at låne den ene af min opstalders shetlændere til at øve tricks med og træne den fra jorden af, og jeg glæder mig så meget til at starte. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg synes altså det lyder super spændende. Jeg har altid godt kunne tænke mig en shetlænder, fordi det er jo sådan ved dem at dem kan du ikke ride på, så derfor må du lave andre ting med dem, som giver jer et fantastisk bånd. Jeg kunne sagtens finde på at anskaffe mig en fin shetlænder, med fine papirer osv. Hvad med jer? er det bare slet ikke noget der siger jer noget overhovedet? jeg synes det lyder så hyggeligt, det der med at øve tricks, og generelt bare at træne hesten fra jorden af, men specielt med en shetlænder fordi de jo ikke er så store, og måske har lidt lettere ved nogen ting end andre heste har. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shetlænder stutteri
  • #1   25. jan 2016 Nu har vi to stk med røde pas, samt vi låner en af racerepræsentanten på Sjælland. Jeg har aldrig været god til tricks osv, men ville gerne, og prøver.
    Hos os bliver der primært kørt, gået ture, løssprunget, longeret, og så rider døtrene på den der er gammel nok.
    Vi er rimelig aktive i de shows og konkurrencer vi kan deltage i, og det er SÅ dejligt at gå i byen med en shetter, for det første laver mine aldrig ballade, men hvis de gjorde er det også langt mere overskueligt end med en varmblod på 180


  • #3   25. jan 2016 Jeg elsker shetlændere, og har en shetter som hedder Mill, jeg ved ikke lige hvad der er med ham men han er fantastisk smiley Han er importeret fra Skotland smiley

  • #4   25. jan 2016 Jeg kunne sagtens finde på at købe en shetter. Det er bare så dyrt at have en hest opstaldet i kbh.. Det koster 2500 for at have en shetter opstaldet, medmindre det hele er selvpas og den får lov til at gå på en mudret løsdrift smiley

    Jeg har selv haft part på en shetter som jeg kørte med, lavede trick arbejde, jordarbejde, liberty osv smiley
    Det er mega hyggeligt!


  • #5   25. jan 2016 Nemlig!
    Man får et andet forhold til sådan en, end med en ridehest. Man har selvfølgelig flere muligheder med en ridehest, man får selvfølgelig også et særligt bånd til en ridehest, men jeg tror ikke de to ting kan sammenlignes, da man får to forskellige slags bånd til dem hver i sær. smiley


  • #6   25. jan 2016 Vi har en, dog uden papirer. Da han blev tilkørt, mente dem der hjalp til (som kører shetlandsponyer i konkurrencekørsel og er godt inde i avlen) at han måtte have papirer et sted. For os betyder det dog ingenting, vi er glade for ham som han er, en rigtig bølle og med grønt pas og ukendte forældre inkluderet. smiley

  • #10   26. jan 2016 Stald Z: Hvorfor skriver du "Så hvorfor købe en hest, du fra start af ikke kan bruge til noget?" smiley

  • #12   7. feb 2016 Vi har før haft rideheste, men er nu gået over til kun at have shetlandsponyer. Vi udstiller meget og får helst føl hvert år. Kan råde alle til lige at bruge lidt flere penge når der skal købes en shetlandspony, og så gå efter en med godkendt stamtavle. Det åbner op for en helt ny verden som er skøn at være i. Vi har været medlem af foreningen i ca 4 år nu, og har fået så mange gode venner og bekendtskaber. Der er ikke noget der er hyggeligere end at mødes til plagskuer, kåringer og rundt omkring i landet til dyrskuer. Derudover bliver der også afholdt flere og flere stævner for shetlandsponyer med rødt pas, fx. fastelavns-agility her i februar https://www.facebook.com/events/873267502786922/

    Derudover kører vi også meget med vores ponyer, og havde sidste år to hopper til materialprøven, der blev henholdsvis nr 1 og 2.
    https://www.facebook.com/Trinhedegaard-1424241817826712/


    profilbillede
  • #13   7. feb 2016 Personligt er jeg mere til geder end de små ponyer. Geder er super intelligente og lærenemme. Og så er de noget lettere at holde slanke end de shettere smiley

  • #14   7. feb 2016 Mine shettere er faktisk slanke... De får endda wrap ad lib + krybbefoder.

    Jeg ville super gerne have geder, men indtil videre har jeg ikke orket at give mig i kast med at bygge en indhegning der kan holde sådan nogle kræ inde smiley


Kommentér på:
Shetlænder stutteri

Annonce