{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.623 visninger | Oprettet:

Studiejob/fritidsjob - hyggeemne {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere smiley

Jeg har nu ledt efter studiejob/fritidsjob/deltidsjob siden oktober og har endnu ikke fået noget ævæv.. Men sådan er det vel når man er over 18, og man er flyttet til en ny by hvor man ikke kender så mange, og derfor ikke har så mange kontakter smiley

Hvilke fritidsjob/deltidsjob/studiejob har I/havde I? smiley Og hvor mange timer om ugen arbejder I? smiley

- Grøndahl smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studiejob/fritidsjob - hyggeemne
  • #2   1. feb 2016 Jeg har følgende jobs:

    - Kassedame i Bilka 30-50 timer i måneden
    - Arbejde i boghandel 10-15 timer i måneden
    - Eksamensvagt når der er skriftlige prøver på Horsens Sprogskole, kun i perioder af året, ikke så fast arbejde


  • #3   1. feb 2016 Mit første job var i Netto som kassemedarbejder. Der arbejdede jeg i mens jeg gik på gymnasium indtil 2.g. Her arbejdede jeg bare et par gange i ugen maks.

    Efter gymnasiet (sabbatår) fik jeg først arbejde i en Rema 1000 bag kassen 3-4 gange om ugen i 8 timer pr. gang. Men nøj hvor synes jeg de dage var LANGE.. Pyha..

    Så fik jeg arbejde på plejehjem som afløser, hvilket jeg er meget gladere for og som er meget mere mig end kassearbejde. Det gode her er, at der er god mulighed for arbejde i weekender og om aftenen. Dog er det desværre ikke alle steder de tager uuddannede ind.


  • #4   1. feb 2016 Jeg arbejdede på det lokale pizzaria. 5-6 timer om dagen 5-7 gange om ugen.

  • #5   1. feb 2016 Jeg arbejder som sampler for vitakraft. Tager rundt i hovedstaden, uddeler godbidder til katte og hundemennesker. Super hyggeligt job, perfekt ved siden af studiet smiley
    Jeg arbejder 6 timer om ugen fast (3 timer fredag / lørdag) + transporttid der varierer på alt fra 15 minutter til 1½ time smiley


  • #6   1. feb 2016 Jeg arbejder som afløser på plejehjem, jeg har ikke nogle faste timer i ugen, men jeg plejer mindst at have en weekend i måneden med aftenvagt - det giver et par tusind ekstra ovenpå min SU og så er budgettet ikke helt så stramt smiley

    Men jeg kunne sagtens få mange flere vagter, jeg har bare så mange andre ting, så kan ikke have alt for mange vagter udenfor studiet og andre planer smiley


  • #7   1. feb 2016 I en del af gymnasiet havde jeg et fritidsjob som validatør på et sygehus - jeg validerede skemaer fra Det Danske Bloddonorstudie, dvs. tjekkede at computeren havde scannet dem rigtigt ind og tallene var korrekte, og så scannede jeg skemaer ind.. Fantastisk dejligt job, kunne selv bestemme hvornår/hvor længe jeg ville arbejde, og det var generelt meget frit så længe skemaerne blev ordnet. Desværre var der jo så ikke mere arbejde da der ikke var flere skemaer.. smiley

    Nu er jeg midt i mit sabbatår og kan vel godt sige at jeg har et deltidsjob - jeg er tilkaldevikar på en folkeskole, og arbejdstider kan være alle ugens dage eller 0 timer på en uge. Det er derfor meget svært at sige hvor mange timer om ugen jeg arbejder, men sådan i gennemsnit en 15-20 timer vil jeg skyde på, nogle gange mindre, nogle gange mere smiley


  • #8   1. feb 2016 Jeg har desværre ikke noget, da det er ufatteligt svært at finde et jeg kan holde til.
    Det éne job jeg havde ansøgt om, fik jeg afslag på.

    Problemet ved mig er at jeg ikke kan holde til at stå op/gå i mere end 10 minutter ad gangen, og så er jeg ikke ligefrem psykisk stabil, så det med at sidde bag kassen med mange mennesker kan jeg slet ikke overskue, desværre.
    Så er der ikke ligefrem mange job at hente som 17-årig smiley
    Det ene jeg havde ansøgt til, var som booktuber hvor at man skulle anmelde bøger og så lave en youtube anmeldelse og ligge ud. Noget jeg ville være god til, og som jeg kunne holde til - desværre blev det til et afslag.


  • #9   1. feb 2016 Jeg arbejder i Harald Nyborg, mellem 3 - 25 timer om ugen. Så har en meget svingende indkomst smiley

  • #10   1. feb 2016 Hope - lige en sidekommentar. Er book blogging noget du kan lide, og mener du er god til, så kan du da starte en youtubekanal op og få nogle viewers, det er jo sådan alle de store booktubers er startet, og det er jo noget man i det lange løb kan komme til at tjene på, hvis man langsomt får flere og flere subscribers smiley

  • #11   1. feb 2016 Arbejdede det meste af min gymnasietid i den lokale SPAR, ca 12 timer om ugen i starten og da jeg flyttede hjemmefra arbejdede jeg ca 25 timer om ugen for at det kunne løbe rundt på hjemmeboende SU. Under mit videregående studie var jeg i et call center og havde telefonisk kundeservice for forskellige kunder. Fordelen her var at det var en del aften og weekendvagter, men det kunne godt være lidt øv med en ti timers vagt fyldt med sure kunder smiley Jeg var lånt ud til en af deres kunder i fire måneder hvor jeg lavede analytisk oprydning på et konkursbo de havde opkøbt, hvilket også var super og ret fleksibelt selvom det var almindelige kontortider. I det job havde jeg i gennemsnit 20 timer om ugen, det passede med at jeg tjente lige til grænsen af hvad man må på SU.

  • #12   1. feb 2016 Jeg arbejder i maxizoo ca 8 timer om ugen smiley Også er jeg lidt på udkig efter et studierealavent studiejob også smiley

  • #14   1. feb 2016 Dejligt at der i det mindste er nogen af jer, der kan finde ud af at finde job haha! Det giver da også lidt inspiration, at høre hvor I forskellige har arbejdet/arbejder henne smiley

  • #15   1. feb 2016 Rosa - Får du så også løn for det? smiley Synes nemlig jeg svagt mindes at de ridelærer , der undervidste mig som barn, gjorde det frivilligt smiley

  • #17   1. feb 2016 Ej hvor lækkert! smiley Det er jo drømme-fritidsjobbet for heste-tosser smiley

  • #18   1. feb 2016 Jeg underviser på rideskole - har pt. kun 5½ t. om ugen (undtagen i ferier, hvor der ikke er undervisning). Får heldigvis en meget fin timeløn smiley

    Før da har jeg arbejdet i en hundepension, i en bager, som opvasker i en restaurant, på campingplads (stod i køkken, kiosk og stod også for rengøring), i Fakta og Vero Moda samt Pieces smiley


  • #19   1. feb 2016 Jeg arbejder som ekspedient i en bager i weekenden, og ferie også arbejder jeg hos en dyrlæge, hvor jeg gør rent hver torsdag + hvis nogle bliver syge, eller er forhindret i deres vagt smiley
    Går i 9. klasse


  • #20   1. feb 2016 efter jeg blev 18 fik jeg arbejde på det lokale plejehjem, i mens jeg gik i gymnasiet var det meget svingende hvor mange vagter jeg havde, da det kun var ved sygdom i aftenvagt og weekender, arbejde mellem 0-4 gange i ugen af 8 timer pr. vagt. og fik normalt 5000 udbetalt smiley

  • #21   1. feb 2016 Kan se der er flere af jer der arbjeder på plejehjem, slet ikke noget jeg selv havde tænkt (så meget) over smiley Er det bare med at gå ned på det lokale plejehjem og smide en uopfordret ansøgning? smiley

  • #23   1. feb 2016 Ja det gjorde jeg smiley
    Selvfølgelig helst til en leder, men ellers bare til dem du kan finde.
    Jeg afleverede min til administrationen, som gav den videre.


  • #24   1. feb 2016 en del der hvor jeg arbejder, er studerende. Man har fast hver 3 weekend på en afdeling, eller afløser i ferier og på helligdage. Det er som rengøringsassist på et sygehus. smiley

  • #25   1. feb 2016 Har arbejdet på en kro som servitrice. Man skrev sig selv op til vagter, så antal arbejdstimer var meget svingenede. Derudover har jeg også arbejdet som afløser på et plejehjem. Det var omkring 40-45 timer om ugen. Alle de andre jobs jeg har haft, havde jeg, da jeg var under 18 smiley

  • #26   1. feb 2016 Lige nu arbejder jeg i en Petworld på omkring 8-11 timer om ugen smiley Jeg elsker det simpelhent og det giver nogle super forbindelser til fremtiden smiley

  • #27   1. feb 2016 Jeg har i over 4 år arbejdet indenfor hesteverden, først som staldpige efterfulgt af hestepasser. Selv samme chef hjalp mig med at finde mit nuværende nr. 2 job, igen som staldpige, hvor jeg er påbegyndt 2. år i september. Jeg er heller ikke typen der kunne sidde bag kassen i flere timer, både fysisk og psykisk.
    Det hjalp mig meget at komme med uopfordret ansøgning, da nogle tager det i betragtning og andre ignorerer det.
    Hvor er du flyttet hen ad? smiley


  • #28   1. feb 2016 jeg gik bare ned med en uopfordret ansøgning til lederen, blev kaldt til samtale, havde 2 oplæringsdage og var så igang smiley

    Der er nogle steder, som ikke længere vil bruge ufaglærte, da det ind i mellem kan give lidt bøvl med piller eks. Men eftersom vi er noget billegere arbejdskraft, så er der nu en del steder endnu smiley


  • #29   1. feb 2016 Ja okay, så må jeg prøve at gå ned med en smiley

    Cecilie, jeg er flyttet til Odense fra Aalborg smiley


  • #30   1. feb 2016 Lige efter jeg var fyldt 18 år og et par år frem, arbejdede jeg som tjener i en sognegård.
    Nu har jeg studiejob på et forsorgshjem.


  • #31   1. feb 2016 Månehestene 40-45 timer om ugen?? Så har du da forhåbentlig fået en ansættelse på fuldtid, og en del overarbejdsbetaling. Normal arbejdstid er 37 timer pr uge.

  • #32   1. feb 2016 40-50 timer om ugen kan vist ikke klassificeres som et studie eller fritids job smiley

  • #33   1. feb 2016 Det er mere end hvad min mand arbejder og han er i en lederstilling.

  • #34   1. feb 2016 Jeg arbejder på en minkfarm. Mine arbejdstimer, er meget forskellige alt efter hvilket tid på året det er smiley

  • #35   2. feb 2016 Jeg arbejder i den lokale bager i Knabstrup. Hver anden weekend arbejder jeg (både lørdag og søndag) fra 7.30 - 12.30. Så i alt 10 timer. Men hver mandag har jeg fast en vagt i en time.. smiley

  • #36   3. feb 2016 Arbejdede fra (mener jeg) 2012 til 2014, som tjener/ opvasker / stikirenddreng ved en restaurant smiley

  • #37   3. feb 2016 Jeg er staldpige i den rideklub jeg rider. 2 gange om ugen hvor jeg arbejder 6 timer om ugen, jeg er dog under 18 år smiley

  • #38   3. feb 2016 Havde lidt af hvert mens jeg studerede. Hjalp på rideskole, passede børn, gjorde rent på et kontor hver weekend, stuepige på hotel i weekend og ferier plus postbud hver lørdag samt ferier.

  • #40   6. feb 2016 Arbejder på Statoil ved siden af mit studie, har ca. 1-3 vagter i ugen smiley

Kommentér på:
Studiejob/fritidsjob - hyggeemne

Annonce