{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring Liv/død 15000kr Hvad giver I?
  • #1   9. feb 2016 Jeg har min forsikret for 30.000, og giver 3.000 årligt smiley

  • #2   9. feb 2016 Det var godt nok dyrt... smiley

    Mvh TT


  • #3   9. feb 2016 Naah... det er ikke så slemt. Man vender sig til at spare op til det smiley

  • #4   9. feb 2016 Hippie - jeg giver 400kr årligt for 10000kr. Så jo smiley

    Mvh TT


  • #5   9. feb 2016 Ja okay, så er det måske lidt pricy, men jeg kan leve med det. Jeg betaler det gerne, så jeg ved, at jeg får penge udbetalt, hvis hun en dag ikke kan mere. Desuden - kom jeg lige i tanke om - så er min forsikring, som jeg betaler 3.000 for en kombineret uadvendeligheds- og livsforsikring smiley


  • #6   9. feb 2016 Nå okay.. Jeg har kun liv/død. Og de jeg kender har aldrig haft problemer med udbetalingen. smiley

    Mvh TT


  • #7   9. feb 2016 Heller ikke hvor jeg har min forsikret smiley

  • #8   9. feb 2016 Syntes ikke der er grund til at forsikre så lavt smiley

  • #9   9. feb 2016 Hej er bare lidt nysgerrig smiley hvor har du forsikret henne ?

  • #10   9. feb 2016 Jeg har dansk hesteforsikring, eller havde min var forsikret for 20.000kr livs/døds/ansvars forsikring og sygeforsikret gav lige omkring 3000kr for det..

    kan se via deres prisudregner på deres hjemmeside at en livs/døds/ansvars forsikring på 15000kr koster 900kr om året smiley


  • #11   9. feb 2016 For livsforsikring og ansvarsforsikring 25.000 kr. Giver jeg knap 1.100 kr. Pr pony om året.

  • #12   9. feb 2016 Mener jeg giver omkring 3000,- det er med alt.. pr hest smiley

  • #13   9. feb 2016 Jeg giver 3.200kr ca for ansvar, sygeforsikring, liv og uanvendelighed, han er forsikret for 16.000kr

  • #14   9. feb 2016 min er livs forsikret for 15000 og sygeforsikret for 10000 og jeg giver 831,04 i kvartalet.

  • #15   9. feb 2016 Blika er forsikret for 20.000 kr. og jeg giver 2000 årligt. Jeg har sygeforsikring med ind over. smiley

  • #16   9. feb 2016 Personligt ville jeg aldrig forsikre end hest under 30.000 af værdi.



  • #17   9. feb 2016 og gav vist 800 kr årigtig for på 25000 bare almindelig Livs forsrikring intet andet det dog lidt tid siden.

    Har ingen af mine forsikret nu ud over ansvars. =) kan ikke betales sig sys jeg.


  • #18   9. feb 2016 Camilla
    Ja jeg er nu ret glad for at jeg forsikrede min til 20.000kr

    Forsikrede ham maj 2013 der betalte jeg 3000kr, 2014 betale jeg 3000kr og 2015 3000kr altså 9000kr i alt..

    Fra 30november 2014 til 2december 2015 havde hesten kolik 4 gange 3 af dem kostede 4000kr der fik jeg ca. 2000-3000kr tilbage pr. gang det er de første 6000-9000kr jeg har fået fra forsikingen..
    den 4 gang røg han på højgaard kostede 12.000kr fik de 9000kr tilbage fra forsikringen ca..
    derudover har han også haft en betændelses tilstand i halsen efter sprøjter i forbindelse med kolik
    kostede også 3-4000kr og fik ca. 2000-2500kr tilbage..

    det vil sige jeg har fået udbetalt mellem 17-20.000kr fra dem og kun betalt 9000kr
    ja jeg vil sige det har fint kunne betale sig smiley


  • #19   9. feb 2016 Det også en sygeforsikring du har og ikke en livsforsikring =)

  • #20   9. feb 2016 Jeg har livs, ansvars og sygeforsikring, har ikke oplevet nogen selskaber hor man kan sygeforsikre ude at livsforsikre først

  • #21   9. feb 2016 Jah men vi snakker jo kun en livsforsikring her =)

  • #22   9. feb 2016 Men ja selvfølgelig kan uheldet være ude. Meeeen nu har jeg en del heste de færeste har kostet noget vildt i dyrlæge =) Og hvis nogle af dem stå med det helt vilde regning på noget som overgår værdien i den som bliver de aflivet =)

  • #23   9. feb 2016 Ja men igen for at syge forsikre skal man også livs forsikre smiley

    men for folk som mig er det rart med en livsforsikring, for jeg kan ikke bare lige finde 20.000 til ny hest hvis den jeg har dør.. men 1000kr 1 gang om året kan jeg godt så på den måde laver jeg en opsparing kan ikke selv finde ud af det med at lave opsparing bruger dem


  • #24   9. feb 2016 Ja har bare tit set folk ikk få udbetalt forsikringen alligvel i sidste ende. =)
    Og jah sys det fair nok hvis man kun har en hest. =) men nøøøj jeg kunne købe en ny godt dyr heste hvert år hvis jeg skulle forsikre alle mine på den måde smiley og kun få af mine ligger over en værdig af 30.000 =)


  • #25   9. feb 2016 Jeg havde haft hest i 6,5år uden noget sygdom men pludselig kom det ene efter det andet.. den anden jeg havde fik også den ene sygdom efter den anden inden for samme år var så uheldig og brugte sammenlagt over 50.000kr på dyrelæge regninger..
    jeg er ikke typen der afliver fordi den overstiger den værdi afliver først når livet ikke er værd at leve for hesten..


  • #26   9. feb 2016 Der er vi så forskellige =) jeg vil ikke køre mig selv fallidt over en hest =) Jeg har barn og andet og tænke på =) Ikke fordi det skal lyde som om jeg ingen penge vil bruge har smidt på 12.000 på en operation af et føl som jo overstigende dens værdi. =)
    Men sådan i det store hele.


  • #27   9. feb 2016 Jeg har min Kilgast's Mistral forsikret i Kongeriget Danmark hesteforsikring. Jeg giver 1600 +/- for en livsforsikring på 35.000 og 1600 +/- for en bronzesygeforsikring (10.000 kr årligt med en selvrisiko på 750). Når han er redet noget mere, er planen at livsforsikring skal stige og en uanvendelighedsforsikring også skal på smiley

  • #28   10. feb 2016 Min hoppe er 25 år, så hendes forsikring er for længst ophørt smiley
    Vallakken er liv/død og uanvandeligheds-forsikret for 30.000 kr. Det giver jeg 2.850 kr. for om året.


  • #29   10. feb 2016 mener jeg gav
    cha-cha 20000kr 1800kr årligt
    jobbe 10000kr 1500kr årligt
    Fossia 10000kr knap 1000kr årligt

    jeg havde dem forsikret hos alm. brand

    ingen af mine er forsikret i dag, udover ansvar. og med mindre end man har lavet om i reglerne så er de for gamle at forsikre på ny


  • #30   10. feb 2016 Mine er kun ansvarsforsikrede.

    Der er flere grunde til jeg har valgt livs-/syge-/uanvendelighedsforsikring fra.

    Jeg har købt billige heste, så jeg har ikke lånt penge for at købe dem.
    Jeg har hestene hjemme, hvilket vil sige, at de "ikke koster noget", hvis de fx skal gå på sygefold et år e.l.
    De står hjemme, hvilket gør at risikoen for skader minimeres, da de jo ikke får nye foldkammerater, står et sted hvor de ikke kommer så meget ud om vinteren ect.
    Jeg har en økonomi, hvor jeg har penge til dyrlæge.
    Jeg har to heste, og at forsikre to ville koste mindste 10.000 kr årligt - og der kan jeg godt nok få lidt dyrlæge for den pris.
    Jeg er meget kritisk overfor evt behandling dyrlægerne synes vi skal påfører/udsætte hestene for - fx kolikoperation vil jeg ikke fører en hest igennem, så bliver de aflivet. Diverse blodplasma og stamcelleterapier er jeg heller ikke al for positiv overfor.
    Jeg køber ikke dyre heste, hvis jeg skal have en ny, så bliver det en plag/unghest til maks 25.000 kr.

    Jeg havde min gamle ridehest forsikret med livs-/syge-/uanvendelighedsforsikring - han stod opstaldet ude et sted, hvor der ofte kom nye heste på folden. Hvor der primært stod stævneheste, dvs de fik fx kværke og andre infektionssygdomme slæbt med hjem fra stævner.
    Han fik en slem foldskade og blev behandlet for 25.000 kr for 10 dages indlæggelse - det gik næsten lige op med hvad jeg havde betalt i forsikring for ham igennem årene. Set i bagspejlet så burde han nok være blevet aflivet, og ikke ført igennem behandlingen - men når nu forsikringen betalte......

    Så nej mine er bevidst valgt ikke at være forsikret - men havde jeg fx en stram økonomi, hest opstaldet ude ect, så ville jeg måske vælge anderledes.

    Mvh Charlotte


  • #31   10. feb 2016 Ja jeg har ikke bare pengene til at gå ud og købe ny hest. Det vil min familie skulle lide under.Jeg får begge heste hjem til maj. Hvis den ene dør, må jeg have en ny. Når de ikke er ældre vælger jeg kun liv/død. Om jeg skal til at sygeforsikre Tindur ved jeg ikke helt.. Det skal diskuteres her hjemme.

    Mvh TT


  • #33   10. feb 2016 Har min livsforsikret for 30.000kr det giver jeg 1800kr i året

  • #34   10. feb 2016 Liva er syge- og uanvendelighedsforsikret for 25.000 kr. Det koster mig ca. 5200,- om året hos Dansk Hesteforsikring. Det er noget pebret, til gengæld er jeg meget tilfreds med deres udbetalingsrutine, aldrig har jeg problemer med dem.
    - Og så kan ikke bare sådan lige flytte forsikring, idet Liva har tætsiddende torntappe smiley Og med den mængde kiropraktorbehandlinger hun ind imellem skal have, fordi hun spadser for voldsomt ud på folden, så er jeg faktisk glad for min dyre forsikring. Sidst hun havde kiropraktor, betalte forsikringen hele beløbet, fordi det hører ind under det samme skadeforløb som røntgen, scanning og behandling af hende og hendes ryg gjorde for 2 år siden - altså har jeg ikke betalt selvrisiko én eneste gang siden når det har omhandlet hendes ryg. Ikke dårligt. smiley
    Og med den mængde dyrlæge hun har haft siden forsikringen blev tegnet, så har det altså godt kunne betale sig. smiley


  • #35   11. feb 2016 Jeg vil så også lige sige, at en sygeforsikring på en hest under 30.000 i værdi giver mening smiley Men bare en livs syntes jeg er spild af penge, man får ret hurtigt betalt beløbet selv. Så kan man i mine øjne i stedet lave en opsparing på egen konto og ligge et årligt beløb over smiley
    Også må i også huske at det faktisk er forsikringen som skal sige god for hesten er aflivet, så har i en hest med så voldsom kolik at den skal kolik opereres - og ikke har en sygeforsikring omgås, og derved vælger at aflive hesten. Så er der stor sandsynlighed for at der ikke kommer nogen penge for livsforsikringen. For at sådan en skal udbetales skal der på ingen måde være nogen mulighed for hesten kan behandles, og kan den det, så skal man først igennem et behandlingsforløb.

    Nej jeg holder på min mening om at kun en livsforsikring på en hest med værdi under 30.000 er ligegyldig smiley


  • #36   11. feb 2016 Team grafik
    nu er det jo bar sådan at ingen forsikringsselskaber har jeg endnu fundet hvor man kan sygeforsikre unden at livsforsikre..

    Så det er lidt svært at nøjes med den ene ting smiley

    Men jeg er nu også af den holdning at ved f.eks. kolik der gør jeg alt hvad jeg kan for at den overlever..

    er først når hesten ikke kan få et værdigt liv fremover at jeg overvejer at aflive min hyp, som jeg f.eks. gjorde sidste år..

    men så længe der er en fremtid foran hesten uden smerter osv, jamen så ligger jeg alle penge der er nødvendige og der er det virkelig rart med især sygeforsikringen netop fordi jeg har den holdning..

    livs forsikringen er jo en ting der følger med når man vælger sygeforsikring, ihvertfald i dansk hesteforsikring og dem er jeg godt nok glade for at have så vil bestemt ikke skifte




Kommentér på:
Forsikring Liv/død 15000kr Hvad giver I?

Annonce