{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Egen pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.. Jeg har længe gået og plaget om egen hest men da den skole hvor jeg rider er sygt dyr har de sagt nej men nu har jeg fundet et sted der koster 20.000 kroner mindre om året. Men de står stadig fast og vil ikke engang se det regnskab jeg har lavet og bliver altid sur når jeg bringer det på banen... Jeg er en 13 årig der arbejder efter skole så kan selv bidrage til en hest, som jeg gør med part nu. Ved godt det er en dyr sport og det er meget dyrt at have en hest, men jeg har altid drømt om det, og min mor burde forstå det da hun selv har haft en hest, da hun var på min alder.. Hvad kan jeg gøre for at overtale dem? pls hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egen pony
  • #1   18. feb 2016 Lav dig et budget, over hvad det kommer til at koste og hvad du selv kan bidrage med - også med uforudsigelige udgifter mm - så de kan se hvordan og hvorledes det vil komme til at se ud hvis det var tilfældet. smiley

  • #2   18. feb 2016 Ha ha hvor er det dejligt! Du er totalt ligesom mig. Jeg laver også regnskaber og plager om hest, hund og hvad der ellers har en puls. Du kunne prøve at lave en powerpoint? Det hjalp mig lidt. Men du bliver nød til at forstå, at dine forældre skal have tid. De beslutter sig ikke bare sådan. Det er jo også en meget stor beslutning. Du skal bare lave en "præsentation" hvor du fortæller om ALT det positive, og så smid lige noget negativt ind, så er det mere realistisk. Læg meget vægt på det positive og sig at det negative bare følger med. Jeg synes det er godt dine forældre lige tænker over det. Bare få dem til rent faktisk at overveje det. Det tog mig 7 år med en hund (som jeg ikke har fået endnu) så giv dem tid smiley held og lykke fra en fellow 13-årig plager smiley

  • #3   18. feb 2016 Jeg har lavet et budget over det med en konto hvor jeg ville ligge nogle konfirmations penge over til uforudsigelige udgifter som f.eks. dyrlæge regninger, ved eventuel sygdom. Men jeg nævnte det til min mor tidligere idag men hun ville slet ikke se på det så det er lidt trist, men tror jeg vil prøve ved min far fordi han er lidt blødere xD


  • #4   18. feb 2016 Høe hos mig er det lige omvendt. Men husk at timingen er MEGET vigtig. Det er vigtigt, at de virker interreseret og glade. Det tager tid at finde det helt perfekte tidspunkt at fortælle om det.

  • #5   18. feb 2016 Hahaha godt at høre jeg ikke er den eneste der plager, og tror jeg prøver det med et power point, så de kan se det xD tak.. Men ja timing skal også ligget ind, så vi prøver når de virke glade og positive xD

  • #6   18. feb 2016 Hvis dine forældre ikke har råd, kan du plage fra nu af og til juleaften, du får stadig ikke en pony smiley

    Husk på at det er rigtig dyrt.


  • #7   18. feb 2016 Ved godt der er rigtig dyrt, så selvfølgelig skal det også passe med penge, men kan selv bidrage med ca 550 kroner i måneden, så kan jo selv hjælpe lidt til med penge og har en konfirmation lurende om hjørnet så jeg kan lave en konto med nogle penge til nødstilfælde smiley

  • #8   18. feb 2016 550 kr er ikke meget, det dækker ikke engang smeden, hvis den går med sko og sådanne konfirmations penge forsvinder jo os og hvad vil du så gøre?

  • #9   18. feb 2016 Det ved jeg godt men betaler 550 fra mine job penge, men får ikke lommepenge fordi de betaler noget at mit part men hvis jeg laver mere betaler de mere så kan arbejde for at få mere. Ved godt pengene forsvinder men de skal kun bruget til nødstilfælde hvis det var. Så de skal kun bruget til hvis (den forhåbenlige) pony bliver syg og skal til læge..

  • #10   18. feb 2016 Accepter at de har sagt nej. Det er dem der sidder på størstedelen af pengepungen, ergo er det også dem der bestemmer. Super træls, men sådan er det. Så må du vente til du er ældre og kan betale selv.

  • #11   18. feb 2016 Det kan snildt komme op og koste 2-3000kr om måneden for en pony

    Igen, pengene slipper hurtigt op, det sidste år har jeg brugt 30.000kr alene på dyrlæge regninger.


  • #12   18. feb 2016 Selvfølgelig er det dem der betaler størstedelen det er bare svært at vente til når man bliver stor når mange af ens venner får deres egne ponyer og heste.

  • #13   18. feb 2016 That's life.

  • #14   18. feb 2016 Sådan er livet, bund uretfærdigt og det blir kun værre smiley



  • #15   18. feb 2016 Som de andre siger; du kan hurtigt komme til at bruge et par tusinde om måneden udover opstaldning (mad hvis det ikke hører ind). I starten er der jo også sadel og andet udstyr som hurtigt bliver til spidsen på et jetjager.
    Og det er jo dine forældre der sider på pengene og nu kender jeg ikke dine forældre og deres indkomst men mange har ikke råd til at skulle betale alle de penge for en hest.

    Hvis du skal arbejde mere ergo mindre tid til din kommende pony/hest.


  • #16   18. feb 2016 Du må tænke på at der hele tiden dukker nye ting op som koster penge, når man har hest. Så skal den ha nyt udstyr, måske special sko, tilskud, special mad etc.

    Jeg har lige stået med en syg hest som kostede mig 6000kr om måneden alene i medicin og selv når man har fuldtids job kan det være svært at finde pengene.


  • #17   18. feb 2016 Det er dyrt at have hest. Jeg har også altid ønsket mig min egen, men mine forældre havde ikke råd. Jeg er nu 25 og jeg har stadig ikke råd til at have hesten alene, derfor må jeg vente til min kæreste kan flytte til landet og måske hjælpe mig med endelig at få egen hest. Ja, det er surt når man ønsker sig en hest og ikke kan få den, men sådan er livet.. Ingen arme = ingen kage. Man får heller ikke noget ud af at plage, det er egentlig møg dårlig opførsel i min optik.

    Jeg ved ikke hvad det koster i din del af landet, men jeg er fra Roskilde og hvis jeg skal have hest her omkring, så ender jeg på ca. 5000 kr om måneden. Det er mange penge. Du må vente med at få hesten til du er ældre og har et arbejde der kan give den slags penge og så nyde at du i det mindste har en part smiley


  • #18   18. feb 2016 Jeg må heller ikke få en hest, og har plaget siden jeg var lille,men svaret har hele tiden været nej. Men nu er jeg begyndt at indse,at de faktisk ikke har råd. Og jeg er lykkelig for at jeg ikke har fået en hest, for de HAR virkelig ikke råd, og det havde jo så resulteret i, at hvis den lige pludselig skulle have fx kiropraktor, så havde de ikke lige råd og så måtte den undvære smiley Det er jo faktisk skadeligt, men hvis pengene bare ikke er der så er det sådan det må blive. Og så bliver man nok også nødt til at sælge, og så gad jeg bare ikke stå med en hest du virkelig godt kunne lide sim du var nødt til at sælge. Når jeg bliver voksen kan jeg få en hest, men ikke nu. Men hvad med udlån? Det er jo ofte billigere smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   18. feb 2016 Hvis din mor selv har haft hest, så ved hun hvad det indebære.

    og dine forældre siger nok ikke nej for sjov, så stop med at plag og accepter deres nej smiley


  • #20   18. feb 2016 Som de andre, de siger nok nej af en grund. Mine forældre havde heller ikke råd, så jeg sparede og sparede og købte min egen hest da jeg blev 17 år smiley

  • #21   18. feb 2016 Jeg ville i en periode SÅ gerne have mig egen hest, gud hvor jeg plagede og plagede, men nu er jeg 21 og har stadig aldrig haft helt egen pony/hest smiley

    Sådan er det bare, og så det på den positive side, så er du ikke afhængig, du har altid nogle til at vejlede dig, det er ikke dig der skal tage de tunge beslutninger, og hverken dig eller dine forældre der står med kæmpe udgifter smiley


  • #22   18. feb 2016 Hvad med en låne pony/hest? smiley
    Jeg betaler 1350,- om mdr for opstaldning m. hø, foder, ind/udluk, strøelse.
    500,- for smed.
    Også er jeg lidt for voldsom til at købe udstyr til hesten, fordi så er der lige noget flot og billigt til salg, og det kan jeg ikke modstå.
    Jeg har valgt den billige løsning at have hest på, og kvittet ridehuset for så vil jeg ikke selv have råd.
    Jeg er på udeboende SU som ligger på omtrent 5000,- og er 18 år, og de penge ryger hurtigt, men jeg kan få det til at løbe rundt også med opsparing til forudsete regninger. smiley


  • #23   18. feb 2016 Det er også dyrt at låne, der har du jo hesten som din egen, og der bliver det stadig 2-3000 om måneden.

    Nu er jeg en af de heldige, hvor mine forældre betaler opstaldning, undervisning osv. Jeg betaler selv udstyr.
    Jeg ville ikke selv kunne betale en hest, slet ikke!
    Det er virkelig dyrt at have hest, og det er ikke alle der har råd til det.
    Du kunne måske have en helpart, det er vel lidt det samme. smiley


  • #24   18. feb 2016 Jeg har hest for under 3000kr om mdr. Det kommer meget an på om du kan nøjes. Jeg har fravalgt meget af det som folk ikke vil kunne undvære smiley
    Lille sted, intet ridehus, men der er alt med i til 1350kr. smiley
    Hvis man gider kører/cykle for det hvis man ikke er så heldig som mig at det er tæt på, så kan man sagtens holde hest for under 3000kr smiley


Kommentér på:
Egen pony

Annonce