{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Fodring af 2års plag {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er lidt på udkig efter et godt foder som jeg kan købe ved DLG nogle som kan anbefale noget :)?

Han er hingst, til maj er han 2 år - Fjordhest.. smiley

Det andet foder jeg har brugt blev anbefalet fra en veninde men sys han har tabt sig af det.. og det er BESTEMT ikke meningen og derfor vil jeg straks have ham på andet foder, smiley

han står i løsdrift så er mere eller mindre aktiv døgnet rundt hvis han vil, eller kun når jeg har ham i gang smiley dvs han står aldrig stille i boks smiley

håber i kan hjælpe mig lidt smiley

vh
Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af 2års plag
  • #1   14. mar 2016 Meget afhænger af grovfoderet; så først - giv den godt med godt grovfoder! Gerne så meget den kan æde (;

    Min egen (islænder, næsten 5 år) for ca. 12 kg wrap, samt naturmusli Solo til at dække vitamin behov. Han er i fin fin huld (; og mangler ikke energi.


  • #2   14. mar 2016 Hvilket grovfoder vil du sige :)?
    men det skal vel suppleres med noget :)?

    de får mini vit også smiley


  • #3   14. mar 2016 Før som sidst .. jeg har nada forstand på fodring.. så jeg forhøre mig om alt for at være sikker, smiley inden jeg giver dem det, smiley

  • #4   14. mar 2016 Min 2 års haflinger hingst får hø. Lidt lucerne sammen med vitaminer. Han får ingen alm foder. Det trives han super fint på.

  • #5   14. mar 2016 Mosbøl det har jeg faktisk fået afvide før det der.. men jeg har bare ikke gjort det da jeg tænkte om de ikke ville komme til at mangle noget i væksten eller :)?


  • #6   14. mar 2016 Det vigtigste er at du fodrer med noget beregnet til ungheste, så den er dækket ind med de vitaminer den skal have smiley
    Jeg bruger selv suregrow til min på knap et år.
    Og brugte det også til min tidligere da hun var ung.

    Ellers som de andre siger så en masse hø smiley

    Men ellers så tag en snak med ekspedienten der hvor du køber foder, de kan helt sikkert hjælpe dig smiley


  • #7   14. mar 2016 jeg har fået råd der .. og det endte i at jeg fodret min hest kun med tilskudsfoder.. derfor jeg søger råd hos jer herinde smiley


  • #8   14. mar 2016 Suregrow er også kun et tilskudsfoder smiley
    jeg giver kun lucerne ud over suregrow, det fungere super godt. Og så får han så meget hø han kan spise smiley


  • #9   14. mar 2016 Punkt et er at sørge for godt grovfoder (hø eller wrap). Det er her du skruer op eller ned, alt efter om den taber sig eller bliver for tyk.

    Punkt to, skal du sørge for den er dækket ind med vitaminer, mineraler og proteiner.

    Du kan enten give den en bland selv løsning eller en færdig blandet løsning.

    Bland selv løsningen består som sagt af vitaminer og mineraler, find nogen der er beregnet til opdræt, idet der er visse forhold fx calcium og fosfor der skal passe ift opvækst. Dernæst skal man sørger for protein og FE, dette kan fx være lucerne, soyaskrå, fiberpiller, olie, korn, roepiller osv

    Vælger man færdig løsningen (som jeg selv gør), skal man igen finde et produkt til opdræt, men alligevel ha i tankerne om det er en race der er nøjsom eller som kræver noget "brændstof".

    Vi bruger selv Balance fra Equsana. Det er et tilskudsfoder, hvor der kan tilsættes FE efter behov. Alle mine på nær en, klare sig fint alene på Balance (svarende til hvad der kan være i et litermål) og så wrap/hø ad libitum. Den der ikke holder huld på dette, får pt body boost ved siden af. Hun er ifol og jeg regner med at jeg tilsætter Alfa Omega når hun har folet.

    Balance er et pillefoder, men findes i en müsli udgave. Ellers har Equsana netop lavet en gave til islænder som jo også må regnes for at være en nøjsom race.


Kommentér på:
Fodring af 2års plag

Annonce