{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

Facebook - veneanmodninger? {{forumTopicSubject}}

Komplet off topic, men noget jeg har undret mig lidt over og som jeg tænkte jeg måske kunne finde svaret på herinde...

Det der med at sende venneanmodninger på facebook - hvorfor sende til folk man egentlig ikke rigtig kender? Jeg synes efterhånden jeg har modtaget rigtig mange anmodninger fra folk jeg ikke altid lige ved hvem er eller kun har en svag idé om og der er det så åbenbart pga. fælles interesse - specielt hesteinteressen og at min Taura er let genkendelig gør åbenbart at jeg er et oplagt emne at sende en venneanmodning til - men hvorfor? Hvorfor?

Hvorfor sender man en venneanmodning til folk man ikke kender og ikke har snakket med og heller ikke har tænkt sig at kontakte via facebook? Hvad er pointen så? o_O

Oplys mig endelig! Jeg er én af dem der sjældent sender venneanmodninger afsted og da kun hvis jeg kender folk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Facebook - veneanmodninger?
  • #1   25. apr 2016 jeg for også en masse men godkender kun folk jeg har mødt eller kender

    og tjaa folk ansøger nok på grund af at de genkender mig fra fb eller instagram
    har både fotosider og grupper og sider om min hest

    og så har jeg denne profil men der er nok ikke ret mange der kender mig her inde mere
    er ikke ret aktiv mere


  • #2   25. apr 2016 Ja jeg har aldrig forstået ideen i det.Har så heller aldrig forstået det med at have en masse venner på facebook, som man aldrig ville snakke med eller sige Hej til, hvis man mødte dem på gaden smiley Men gætter på det er lidt ala at få mange likes på sine billeder, eller følgere på sin facebook side.

  • #4   25. apr 2016 Vi må have nogen på banen der sender anmodninger til "hvem som helst" smiley

    Sif - jeg kan da genkende dig på navnet, altså din fotoside, men så vil det da være din fotoside jeg vil følge og da ikke din private profil hvor du lægger private hverdagsting op.



  • #5   25. apr 2016 Ronja - hvis du smider spændende ting op på din private fb profil vil jeg da også være venner med dig smiley

    Ej, jamen jeg har også en side og den er folk da velkomne til at følge hvis det er der deres interesse er, men jeg tror da folk bliver slemt skuffede hvis de tror min private profil indeholder mere interessante ting end min side - min profil er mere kage, mad, haveprojekt og tossede katte - ikke lige det man måske vil se hvis man genkender mig pga. hesteriet?! o_O


  • #6   25. apr 2016 ja det det gør de fleste vel også
    nu har jeg så også gjort hele min private profil så privat den kan gøres
    og andre kan heller ikke sende mig venneanmodninger

    men for en besked anmodning en gang imellem hvor folk spørg om jeg ikke sender en anmodning til dem smiley


  • #8   25. apr 2016 Eller os vil folk gerne være venner med "kendte" heste mennesker.
    Måske det er derfor jeg aldrig får venne anmodninger fra fremmede haha smiley


  • #9   25. apr 2016 Freja - hvordan gør man lige det? Det vil jeg da gerne lige prøve at slå til!

    Ronja - det kan da godt være at det "bare" er det (og nu er jeg så nysgerrig efter hvad du poster af spændende ting, haha), men det undrer mig alligevel, for jeg er ikke ligefrem en specielt kendt person, så lige hvordan folk jeg ikke aner hvem er, finder frem til mig, det er mig en gåde.

    Jo - heh, jeg er ikke ligefrem kendt - jeg har en mindre fb side (som dagbog, hygge og min egen fornøjelses skyld), så det undrer mig.


  • #10   25. apr 2016 uhh inde under indstillinger et sted
    og nej det er slet ikke til at finde rundt i '
    det tog mig lang tid at få gjort alt privat


  • #12   25. apr 2016 Jeg tænker at det oftest er yngre piger der sender disse anmodninger, da det er lidt "sejt" for dem at have en masse spændende venner smiley

  • #13   25. apr 2016 Freja - nej nemt har fb ikke ligefrem gjort det! Jeg har ENDELIG sejret lidt og fået min telefon til at holde op med at gemme alle billeder folk har sendt til mig via fb... Hvorfor skulle den dog begynde at gemme alle billeder 4-5 gange o_O

    Ronja - det er garanteret den magiske dør til Narnia via din profil smiley

    Jo - det var faktisk en god teori, det tror jeg godt kunne være noget af statistikken, specielt da jeg ofte har hest med på mit profilbillede.



  • #14   25. apr 2016 Jeg kan ihvertfald forstille mig at det er sådan det hænger sammen smiley

  • #15   25. apr 2016 Jeg må prøve at finde den rigtige knap, så jeg kan slå venneanmodninger fra (uden at slå beskeder fra) - det må være min mission smiley

    Det føles bare så underligt at få venneanmodninger fra komplet fremmede.


  • #16   25. apr 2016 Haha de eneste jeg for ukendte venneanmodninger fra random mænd en gang i mellem. Men det er næppe fordi de har interesse i min hest smiley

  • #17   25. apr 2016 Haha, dem har jeg også fået ind i mellem - men dem ved man da hvad er ude på smiley

  • #18   25. apr 2016 Haha ja det er rigtigt!
    Fik faktisk en pige der fulgte mig på insta, hvorefter hun så stjal alle mine billeder af min hest og oprettede en side med den. Det er nok det tætteste jeg kommer på fans smiley


  • #19   25. apr 2016 Uha, det har jeg også prøvet, det var dog en jeg kendte i forvejen - det var åbenbart helt okay at stjæle fra mig, både fysisk og over nettet. Der var HG dog hurtige til at hjælpe (tak for det HG)

  • #20   25. apr 2016 Hehe hende her mente først at jeg så forkert og det slet ikke var mine billeder, men bagefter var forklaringen så at hun havde taget mine billeder, fordi min hest lignede hendes så meget og hun ikke havde nogle billeder af sin egen endnu og det mente hun ikke gjorde noget smiley

  • #21   25. apr 2016 Der er indimellem skumle mænd der ansøger mig på facebook - de får selvfølgelig en afvisning. smiley

    Og så er der nogle hundefolk der ansøger mig indimellem. Jeg ved virkelig ikke hvorfor. Måske de tror der sker noget spændende på min profil - de ville nok blive slemt skuffede, når de finder ud af, at jeg ALDRIG poster noget på min facebook længere. Ej okay, jeg lagde et link op til en konkurrence, d. 11. marts. Men ellers var sidste opslag på min fødselsdag SIDSTE år. Alt andet der sker på min facebook er andre folk der tagger mig eller slår ting op på min væg.

    I mit tilfælde kommer der ofte lige en bølge, hvis jeg har lagt nogle søde/gode billeder op af min hund i racegrupperne. Og ja, så de der skumle mænd, og nogle af mine forældres venner og bekendte.


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #22   25. apr 2016 Nu har jeg ikke engang en FB-profil - men jeg har da stadigvæk en idé om, hvad det går ud på smiley

    Mon ikke også nogle "venneanmoder" i stor stil fordi de godt kan lide at se vældigt populær ud på EGEN profil?


  • #24   25. apr 2016 Jeg er venner med ret mange mennesker fra min skole fx eller by som jeg ikke kender personligt men også nogen som jeg slet ikk kender, fx DD jeg var virkelig stor fan på et tidspunkt og jeg elskede hendes blog ( gør jeg stadig ) og jeg ansøgte hende så, hun sagde ja og jeg blev Mega lykkelig for hun var mit største idol! Jeg synes det er gavmildt og sødt af hende at hun acceptere fans og har tid til dem smiley tommel op herfra Jasmin (y)

  • #25   25. apr 2016 Jeg fik, da jeg begyndte at udstille shettere, en hel masse anmodninger fra shetter-folk, hvilket er helt fint. Det giver både dem og mig noget mere viden om hinanden, så vi bedre kan snakke til diverse udstillinger, såsom "har hunden fået det bedre", "hvor er det trist i mistede hyppen" osv. jeg synes man følte sig mere som en del af fællesskabet smiley

    Men jeg har så også fået fra hundefolk, som er venner med en ven der har hunde (men også heste), hestefolk i udlandet, samt fra min mors ven, som hun havde for 25 år siden, hans søn, som jeg kun har set meget lidt dengang og ikke rigtig brød mig om o.0


  • #26   25. apr 2016 Tror det er fordi du er ret velkendt mht din træning og sådan og så synes folk måske at det er sejt at være venner med dig smiley men jeg synes også det er åndssvagt. Hører tit noget lignende ''hvis du KUN har 100 venner på Facebook er du sikkert fake eller upopulær'', eller andet i den dur... But I couldn't care less. Jeg vil hellere have 10 rigtige venner på FB end 700 jeg ikke kender smiley jeg godkender heller ikke folk jeg ikke kender eller ikke har nogen relation til.

  • #27   25. apr 2016 Jeg er den type som godt kan lide at være venner med folk på facebook, primært dem som inspirerer o.l. Spørg ikke hvorfor, sådan er jeg bare :).
    Men jeg spørger altid først, om jeg må ansøge en person, og får jeg et nej, jamen så er det jo sådan :).

    Har selv over 40 venneanmodninger liggende, men det er primært fra folk i udlandet som har nogle højest.. Besynderlige profiler.


  • #28   26. apr 2016 Jeg har ca 550 venner på Facebook, og jeg kan forklare hvor jeg kender dem alle sammen fra. Mange snakker jeg ikke rigtigt med, men jeg er en nysgerrig person og kan godt lide at følge med i folks liv xD Og så er største delen af dem spejdere, der bor i den anden ende af landet som jeg gerne vil holde kontakten med.

Kommentér på:
Facebook - veneanmodninger?

Annonce