{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gram dækken?
  • #1   8. maj 2016 Jeg ville gi 100-200g på

  • #2   8. maj 2016 Hvor i landet bor du? Hos os snakker de om 8-10 grader om natten og så vil jeg mene regndækken/50 gram er fint.

  • #3   8. maj 2016 Det er i midtjylland, mellem Holstebro og Viborg. Jeg har smidt noget halm og hø op til dem, som jeg tænker de lægger sig i. De er heller ikke klippet smiley

  • #4   8. maj 2016 Det skal ikke være specielt koldt i nat..
    Jeg ville lade dem gå uden dækken, især hvis de ikke har været klippet..


  • #5   8. maj 2016 Altså der skulle være omkring de 10 grader, men syntes nu alligevel det er koldt. Tror jeg går op og tjekker dem inden jeg smutter i seng smiley

  • #6   8. maj 2016 Mange gange i løbet af sommeren er der også kun 10 grader om natten, og der går man ikke og lægger dækkener op..
    Ved ikke hvordan det ser ud hvor du er, men jeg bor lige på den anden side af Viborg, og der er stort set vindstille og utrolig mildt i vejret..

    Jeg ville ikke være betænkelig ved at lade dem gå uden dækken, især når de har strøfoder at spise og ligge i..


  • #7   8. maj 2016 Okay, super! Tak for svarene! smiley

  • #8   8. maj 2016 Ork de klarer sig sagtens!! Jeg bor i nordjylland og der er også utroligt mildt og stille vejr, så hvis det bare minder lidt om det hos dig så ville jeg ikke være bekymret. Og slet ikke når de har stråfoder ude..

  • #9   8. maj 2016 Er de syge?
    Jeg tog 400 g af mine i løsdrift i feb.
    Ingen har været snottet eller noget, det er da dyrplageri at heste har dækkener på i den varme vi har haft de sidste stykke tid


  • #10   8. maj 2016 Rolig rolig Miss... Varmen er kommet ret pludselig og min egen har da gået med 150 gram indtil for 2-3 dage siden. Men kan da sagtens forstå TS smider et tyndt dækken på når det er første nat de går ude..

  • #11   8. maj 2016 Miss:
    Miner ik syg

    Men der er forskel på heste og hvor gode de er til at holde varmen

    Min taber sig når han skal holde varmen, og det behøver han ik.
    Han har gået m regndækken på indtil i tirsdags
    Så kom det af midt på dagen og på igen om natten
    Først natten mellem fredag og lørdag fik de lov at være nøgne smiley

    Heste er forskellige


  • #12   8. maj 2016 Mine er arabere, de skulle vel om nogen være frysepinde, jeg syntes ikke der er grund til at heste skal have dækken på de sidst 2 mdr overhovedet, med mindre de er klippet, jeg syntes ikke det er fair at de skal have det på i den her varme, uden kan de regulere varmen, det kan de ikke med dækken på og en lanærmet trøje i de her dage er ulideligt for mennesker uden pels

  • #13   8. maj 2016 Nu har min godt nok været klippet nogle gange hen over vinteren... Men hvorfor skulle den ikke kunne regulere varmen selvom den har dækken på?? Min venindes har gået ed 400 gram de sidste dage og er bare almindelig lun indenunder.. Kan ikke se den har det værre end min.

  • #14   8. maj 2016 Gør hvad du vil, men går du selv med ski tøj de her dage?
    Nej vel
    Hvorfor skal heste lide når du ikke vil


  • #15   8. maj 2016 Nu er jeg jo ikke lige en hest.. Og jeg havde faktisk min vinterjakke på i dag!

    Men syntes ikke du kan være bekendt at komme med de beskyldninger når du ikke kender hesten og ikke engang vil hører hvad der bliver sagt!
    Hesten har det jo ikke for varmt under dækkenet når den er almindelig lun under det og ikke kommer til at svede.


  • #16   8. maj 2016 Hvis det var min der skulle gå ude, ville jeg bare lade hende stå uden dækken ligenu smiley Self hvis hesten er kuldskær, bør den nok få et regndækken på....

  • #18   9. maj 2016 Jo jo... Men er "normal temperatur" ikke også lun? Jeg er da også lun under min jakke...
    Er enig med dig i at vi ofte giver hesten tøj på som vi selv gerne vil have det... Nu har jeg dog en hest som har utrolig let ved at holde varmen selv så hun har mindre tøj på end jeg selv vil have smiley Det skal man lige vænne sig til.. haha


  • #20   9. maj 2016 nej hesten skal ikke være lun. den er dækket af pels og isoleret og bør derfor være kølig at røre ved.
    min dækken mule har fået sit dækken af og det er mere end 14 dage siden, hun går ude og har ikke været klippet


  • #21   9. maj 2016 Min er ikke kommet på døgnfold endnu.. Mest på grund af græsset, og sidste år kom hun det slet ikke, men det håber jeg da hun gør i år.
    Hun bliver dog kold hvis det regner og hvis det blæser meget så vil hun heller ikke være ude.
    Men nej, vi vil altid bekymre os om de kære heste...


  • #22   9. maj 2016 Rikke: Min hest kommer ALDRIG til at være kølig at røre ved.. Dog er hun også klippet flere gange gange om året, men aldrig om hun skal være kølig.

  • #23   9. maj 2016 Hestens pels bør isolere den, så den bør være kølig at røre ved. ikke kold men kølig. inderlår og mellem baller er altid varmt at røre ved for her er der ikke den samme mængde pels til at isolere.

    er hesten varm under dækken har den den det for varmt.


  • #24   9. maj 2016 Pyh så er det godt st min hest er min og ikke jeres

    Sådan et fuldblods stakit ville hurtigt tabe sig i jeres varetægt
    Han står i udeboks, og indtil for 1,5 uge siden ku der være frost indendørs
    Så dur det altså ikke at ha pillet al tøj af dyret.
    Han sætter ingen pels, og når jeg kæmper for at holde huld på den, så er det ik fornuftig, at den skal bruge sin energi på at holde varmen fremfor at sætte huld

    Jeg ved ik m jer, men her er det først lige blevet varmt
    Vi har haft slud, hagl og bidende vind samt frostvejr om natten.

    En hest kan da i øvrigt fint regulere varmen under dæknet.
    Det handler i min optik om at købe dækner der er åndbare


  • #25   9. maj 2016 Min Oldenborg er ikke klippet og går uden dækken om natten når der er tørt.
    Hun er til den gode side i huld så det gør bestemt ikke noget at hun bruger noget af hendes fedt depoter på at holde varmen, men hun har adgang til hø i slowfeeder hønet hvis hun har behov for det.

    Er det en hest som ikke må tabe sig så læg et dækken på om natten evt. med 100 g - 200 g i, alt efter hvor sart hesten er


  • #26   9. maj 2016 Min går helt uden dækken nu.

    Heste har det bedst i 12-17 grader, så jeg havde ikke lagt dækken på.


  • #27   10. maj 2016 Min har gået uden dækken den sidste måned!:).
    Han gå sammen med en anden der ikke kan lade dæknerne være!. Og det har kostet 3 dækner. Og de er alle flænset op bag på !.
    Så tog jeg min beslutning og hvis han frøs når han kom ind så fik han et tæppe på .
    Jeg gad ikke have ødelagt flere dækner. Og han har overlevet ;).
    De kom på døgn her for 4 dage siden . Og han skal ikke have tøj på før vi når efteråret igen ;). Hvor jeg endnu engang skal ud og købe nye. (Håber på de har nogle gode tilbud på dyreskuet eller til stor heste dag).


    profilbillede
Kommentér på:
Gram dækken?

Annonce