{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Strøning/bund {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. smiley

Hvilke type bund har I gode erfaringer med, både økonomisk - men også med hensyn til en hest som kan være et stort boks svin.

Køber i spåner/piller á stk pris eller køber i paller hjem af gangen? Hvad kan bedst svarer sig i længden, hvad giver og hvor henne mm smiley Det er til en hest det drejer sig om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøning/bund
  • #1   24. maj 2016 Jeg har førhen altid stået på spåner eller halm. Men da jeg fik hestene hjem bestemte jeg mig for at det skulle være halmpiller da dette er det billigste(foruden halm)og bedste alternativ. Jeg bestilte så en palle og fik den afleveret. Da jeg begyndte at lave bunden var der ikke piller i sækkene men grov halmpille granulat... Som støver ad hælvede til smiley jeg har nu brokket mig og ved næste bestilling så er jeg heldigvis sikker på at få det rigtige.
    https://www.landogfritid.dk/Andre_varer/Halmpiller_10_mm_-_palle/V237472

    Mvh TT


  • #2   24. maj 2016 Vi bruger box straw til min, som er er svin i boksen, det er meget bedre, efter vi kom på det.
    Vi køber hele paller af gangen, det er billigst og man får ofte mængde rabat smiley


  • #4   24. maj 2016 Pilestrø står mine på og er det bedste jeg har prøvet og har prøvet alt. Min ene hest er et svin han graver lorten ned og tvære dem rundt i boksen så det hele skal gåes igennem hver dag. Hvor imod den anden er mega renlig. Det er det billigste jeg har kunnet finde med den bedste effekt. Dog kan det kun købes i bigbags men efter opstart af bunden har jeg brugt ca 160kr i mdr på at holde bunden.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #5   24. maj 2016 Vi bruger halmpiller, de støver ikke og suger dobbelt op på feks træpiller.

    Forbruget kan være svært at sammenligne for er det en stor hest, pony mm

    Hvor mange timer bruges boksen osv

    Vi bruger til vallaken stor DV 2 poser om ugen om vinteren den gamle bruger ca 1,5 pose

    Vi betaler 2,10 kr Per kg. Og der er 15 kilo i en pose, køber i paller.


  • #6   24. maj 2016 Min er et svin, og hun virker på ingen måde med træpiller/spåner eller hamp!

    Hun står på halm, og det er bare spot on til hende!


  • Kaj Cassøe  J
    Kaj Cassøe J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   24. maj 2016 Hej
    Læg gummimåtteri boksen og spar mellem
    30-50% på strøelsen.
    Pris 18 mm måtter 230,00 pr m2 ex moms
    Mvh
    Kaj jacobsen


  • #8   24. maj 2016 Må jeg spørge hvad de gummimåtter gør godt for? Har ingen erfaring med det.

Kommentér på:
Strøning/bund

Annonce