{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Hygge emne :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg tænkte at det kunne være hyggeligt at vide hvor mange år I andre har redet og fået egen hest osv smiley
Jeg har redet i godt og vel ti år, jeg begyndte i børnehaven også har jeg været intraseret i heste lige siden. Jeg fik min egen pony i 2014, også købte jeg min nye hest i år, jeg rider bidløst og jeg elsker at ride på ture og lave jordtrænning med min hest.
Hvornår begyndte I til ridning og hvor længe har I redet?
Hvornår fik I egen hest/pony?
Hvad går I op i dressur, spring osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hygge emne :)
  • #1   6. aug 2016 Har redet i godt og vel i snart 8-9 år nu og nej har dsv ikke fået Makupa hjem endnu! Men gør jeg snart smiley
    Jeg har haft mange parter på rideskoler men en privat part hvor jeg skulle have ham i 3 dage om ugen som min egne. Det nød jeg! Jeg går mest op Spring og HMS og selvf er Makupa en spring hest smiley
    Jeg elsker at ride ture og glæder mig til at skulle ride sammen med dig og Odin! smiley smiley


  • #2   6. aug 2016 Jeg glæder mig også til at ride med dig smiley
    Er så glad for at du endelig fandt hesten, men begyndte du ikke først til ridning i tredje eller fjerde klasse?


  • #3   6. aug 2016 Mener i 2. Klasse men har redet her og der før jeg begyndte rigtig at ride smiley

  • #4   6. aug 2016 Redet i 16 år, haft hest i stort set alle årene (havde en lille pause på et par år, hvor jeg solgte hesten og red nogle parter i stedet - Men endte med at måtte købe en ny, jeg kunne jo ikke undvære at have egen hest smiley )

  • #5   6. aug 2016 Jesse p
    Jeg tænkte også på at lade være med at købe hest efter den første jeg havde, men når man først har haft hest kan man ikke undvære smiley


  • #6   6. aug 2016 jeg har redet on/off i 23 år, mest spring og dressur, men efter jeg fik egen hest har jeg stort set kun redet ture, lavet jordtræning og er så småt begyndt på det akademiske.
    Jeg rider udelukkende bidløst på min nuværende, da det er der, som han trives bedst med smiley
    Fik min første hest som 19årig, har haft 3 isbasser, men nu har jeg en haflinger smiley
    Inden da har jeg haft parter og trænet diverse heste smiley


  • #7   6. aug 2016 Jeg har redet i godt og vel 9 år. Blev slæbt med min veninde ud til hendes hest et par gange, hvorefter hun tvang mig til at gå til ridning. Jeg red så på forskellige rideskoler indtil 2014 hvor jeg fik en part. Ham havde jeg part på i nogle måneder, hvor han så skulle sælges. Jeg passede en pony i en måned og kiggede på de andre heste på samme opstaldningssted der også søgte part. Ingen tiltalte mig helt vildt, så jeg søgte undervisning på en der ville låne sin hest ud til undevisning. Jeg startede så på undervisning på en hest, Lucky Mary. Ejeren var en dygtig konkurencerytter, og rigtig venlig. Efter en månedstid blev jeg træt at kun at ride en gang om ugen, søgte jeg en part jeg kunne ride flere gange om ugen. Jeg fandt en sød traver, dog med en masse ridemæssige problemer, og egentlig for stor en mundfuld for mig. Men den var sød og rar. Så den 6 november 2014 fik jeg part på Join. I sommerferien skrev Joins ejer kort sagt, at hun havde tænkt på at sælge Join. Hvad hun ikke vidste var, at min far og hans kæreste skulle flytte sammen, og vi havde kig på en lille gård. Jeg var allerede igang med søgningen af my hest. Jeg havde lige fundet en sød haflinger, som "dsv" blev solgt en uges tid inden jeg skulle prøve ham. Det var så der jeg blev kontaktet af Joins ejer.
    Tiden gik, og jeg ventede spændt til nytår 2016, hvor jeg skulle overtage Join. I midten af oktober skrev Joins ejer, at nu ville hun altså af med Join. Hun kunne ikke holde til at have hest mere, så hvis jeg kunne overtage hende den 1. november 2015, ville hun være gratis. Tingene blev aftalt. Join kom hen til vores nye opstaldningssted. Den 28. april 2016 blev Join og min søsters/bonusmors hest flyttet hjem på vores nye gård. Nu lever vi hyggelivet hjemme i vores lille løsdrift lidt udenfor Odense. smiley
    Vi rider lidt det hele. Akademisk dressur får vi undervisning i af en sød kvinde jeg mødte på vores tidligere opstaldningssted. Spring går meget fremad, vi gik fra ikke engang at kunne gå over en bom, til at vi sprang 1 meter for ikke længe siden. Vi rider meget tur på langesøstieerne. Bidløs synes vi også er hyggeligt, og det bliver også redet jævnligt smiley


  • #8   6. aug 2016 Hvornår begyndte I til ridning og hvor længe har I redet? - Jeg begyndte at gå til ridning da jeg var ved at være 3-4 år gammel ca.
    Så jeg har reddet i snart 13 år.

    Hvornår fik I egen hest/pony? -Det gjorde jeg i 2009, da jeg var 9 år gammel.

    Jeg har haft 6 ponyer/heste i alt.
    Nu har jeg en 6 års, som jeg har haft i 2 år snart. Hun er 175 cm. høj.

    Hvad går I op i dressur, spring osv? -Jeg går op i både dressur og spring. Hvis ikke dressuren er på plads, kan man ikke springe. Dog synes jeg spring er sjovest, men starter både dressur og spring.
    Dressur starter jeg på LC niveau, men træner helt op til LA øvelser.
    Og spring starter jeg på LB(110 cm.) niveau, og træner LA-MB (120-130 cm.) hjemme.

    Jeg kan ellers rigtig godt lide en hyggetur, en markfræser, og jordtræning. smiley


    profilbillede
  • #10   6. aug 2016 [i]Hvornår begyndte I til ridning og hvor længe har I redet? [/i]
    Jeg tror, at jeg var omkring 3 år da jeg red for første gang. Så har redet i lidt over 13 år.
    [i]Hvornår fik I egen hest/pony? [/i]
    Jeg fik mine to første ponyer da min familie og jeg flyttede ud på en gård, hvor der var egen stald. Der har vi boet i godt 8 år, så 8 år har jeg ca haft egen hest i.
    [i]Hvad går I op i dressur, spring osv? [/i][/i]
    Jeg går op i dressur. Har haft en overgang for et pr år siden, hvor jeg var i tvivl om, om jeg var mere til spring end dressur, men det er på en dressurbane jeg og min `mors`hest høre til.


  • #11   6. aug 2016 Jeg har redet i 7år og har haft min egen i 2 1/2år efterhånden (: jeg bruger det meste af tiden på spring, hygge, skovture, og HMS.

  • #12   6. aug 2016 Åååh fantastisk med oversprings handlinger, her midt i eksamens læsningen smiley

    Nå men jeg har redet i godt og vel 15 år efterhånden, og har haft min egen hest i ca 8 år (hvis jeg husker rigtigt) måske 9? jeg ved det faktisk ikke smiley

    Med ham jeg har nu, bruger vi mest tid på at ride dressur, men inderst inde er jeg springrytter, så det er jeg også i fuld gang med at lære ham smiley Jeg har selv indsprunget ham, men nu her efter sommer skal vi endelig til at starte op med spring undervisning smiley


    profilbillede
  • #13   6. aug 2016 Hvornår begyndte I til ridning og hvor længe har I redet?
    Jeg begyndte at ride fast som 8 årig. Men blev bidt af en gal hest omkring 6 års alderen, men red ikke fast. Jeg er i dag 36 år. Havde nogle års pause da jeg var teenager. Så omkring 20 år.

    Hvornår fik I egen hest/pony? Jeg fik min egen hest på papiret da jeg var 30 år smiley så det var langt om længe en drøm der blev opfyldt. smiley

    Hvad går I op i dressur, spring osv? Jeg drømmer om at ride Hubertus i dyrehaven. Er til spring og elsker skovture, så hvad er så bedre end jagter!?! smiley

    Mvh TT


  • #14   6. aug 2016 jeg har redet i omkring 5 år og har redet NHMS i fire. For tiden er det helt sikkert den akademiske træning der interessere mig mest, men da min skønne part Sass ikke bryder sig om ensformighed og begynder at kede sig, laver vi også en masse sjove ting som spring, cordeo, tur osv. Han er jo en hest, der tager alting meget seriøst, så man når hurtigt langt, hvis man giver ham god tid og lader ham få sine sjove dage smiley

  • #15   6. aug 2016 Min mor havde et mindre stutteri, da jeg blev født, så jeg har helt fra bebs været med ude ved hedtene og få trækture og snakke med dem smiley
    Da jeg var 2 begyndte jeg til ridning, hvor jeg fortsatte til jeg var 8. derefter fik jeg min egen pony og stoppede til ridning, da min mor havde to dygtige parter i stalden, som gerne ville hjælpe mig med pony smiley
    Jeg har haft egen hest/pony lige siden og har skiftet lidt imellem ridegrenene. Jeg er endt med at træne efter hestens præmisser. planen er at jeg skal ud og starte distance igen med min "nye" hest, da det er det jeg er endt med at synes bedst om af alt det jeg har prøvet smiley


  • #16   7. aug 2016 første gang jeg blev sat på en pony, var da jeg var omkring et år og min storesøster holdte mig smiley jeg begyndte at ride da jeg var omkring fire år, og startede på rideskole da jeg var omkring fem smiley
    jeg fik min første egen hest da jeg var 12 år, og siden har jeg haft hest (er 26)
    dog er jeg ikke den der er gået mest op i at udvikle min ridning, kan kun det grundlæggende i spring og dressur, og nu er jeg gået helt over til islænder smiley
    jeg har altid elsket at ride tur og lave jordarbejde, og de sidste fire år er jeg begyndt at gå meget op i avl smiley
    jeg havde også en lille periode engang hvor jeg red lidt western, men mulighederne for den slags ridning er der desværre ikke rigtig her i nærheden smiley


  • #17   7. aug 2016 Jeg har altid været meget fascineret af hesten smiley men da jeg så var omkring 3 år gammel fandt jeg ud af at man kunne sidde på dem!
    Jojo så 12 år? Fik min første pony omkring 8 år. Ikke bare en eller anden pony, nej en pony som jeg red da jeg var på rideskole. Så købte vi han efter den lukkede og havde han opstaldet hos vores dyrelæge.
    Dyrelægen fik så en pony med hjem da hun ikke kunne klare de høje klasser mere. Da var jeg omkring 11... Et år senere og vi red landsfinalerne i TREC smiley hun har lært mig alt, og derfor har jeg nu fået lov til at havde hende i hendes sidste år hjemme hos os selv smiley her for et par uger siden fik jeg så min første hest smiley så lige nu køre alt for os smiley nu vil jeg videre i dressuren, Og efter som det kun går fremad så håber vi snart på nogle stævner smiley


  • #18   7. aug 2016 Min mor meldte mig til ridning, da jeg var 6 år, da hun tænkte, at det ville være en sund hobby smiley Så jeg har efterhånden redet lidt over 12 år. Jeg fik min første pony for 11 år siden, som jeg stadig har. Nu rider jeg på min unghest, som jeg har haft hele hendes liv. Jeg har altid interesseret mig mest for spring, men efter jeg er begyndt at ride på min unghest, så har dressuren også fanget mig mere. Jeg har dog en drøm om at komme ud at starte noget military smiley

  • #19   7. aug 2016 Jeg har redet i snart 10 år, men har desværre ikke egen hest, og det får jeg nok heller ikke foreløbig smiley
    Jeg har redet på 2 forskellige rideskoler, med vidt forskellige heste, og så har jeg haft en part i ca 3,5 måneder, og det var rigtig dejligt smiley
    Skal dog på efterskole på tirsdag, så får jeg jo tildelt en hest som så næsten bliver min egen i min efterskoleperiode C:
    Og jeg går klart mest op i spring, men fordi jeg har haft en dressur ridelærer, har vi mest redet dressur, men jeg har sprunget før, når min ridelærer endelig var blevet overtalt, og har også fået springundervisning ;p


  • #20   7. aug 2016 Jeg har redet 5-7 år som stor teenager, og haft egen pony et års tid.
    Det gik ikke helt, måtte sælge i gymnasiet pga tidsnød.

    Som voksen valgte jeg for ca halvandet år siden at gøre noget godt for mig selv og begyndte at ride igen.
    Det er noget af det bedste jeg har gjort!

    Nu har jeg haft min part i 1 år. Det er fantastisk at stresse af ved at stå og nusse en hest. Nogle gange kører jeg faktisk derud, bare for at strigle, nusse og lade jag og stress sive ud af mig...
    Rider stort set kun på ridebane.

    Savner faktisk en turmakker.
    Er der forresten nogen, som ved hvor man kan lave opslag til at finde en turmakker? Hesten står i Vamdrup, Sydøstjylland...


  • #21   7. aug 2016 Jeg har redet i lidt over 13 år og jeg begyndte at ride da jeg var 4 år pga min læge sagde til min mor at det ville hjælpe på
    min balance (jeg havde enorm dårlig balance da jeg var lille) og så har jeg bare elsket at ride og være sammen med heste lige siden smiley
    Jeg har dog først købt min første hest nu her i sommer, og han er kun et føl, så der går noget tid med at få ham hjem smiley
    Jeg laver meget horsemanship og jordarbejde og ride bidløst og altid på hestens præmisser smiley


  • #22   8. aug 2016 Jeg har redet i 39 år efterhånden. Købte min første pony for mine konfirmationspenge.
    Jeg har redet dressur, spring, military, jagt, distance og kørsel. De sidste 10 år er det blevet mere og mere i retning af akademisk dressur og megen træning i terrænet. Desuden agility og tricks.


  • #23   8. aug 2016 Har lige fået læst alt det I har skrevet, det lyder spændene alt sammen:)

  • #24   8. aug 2016 Jeg sad på en pony første gang da jeg var 3 år gammel, men startede først til ridning da jeg var knap 10, fordi min mor er hunderæd for heste. Hun håbede, at jeg ville miste interessen, men det skete ikke smiley

    Jeg fik min første hest som 25 årig (2 år siden), hvor jeg selv havde økonomi til det. Har til gengæld fået min absolutte drømmehest, så han har været ventetiden værd smiley


    profilbillede
  • #25   9. aug 2016 Jeg fik min første egen pony (en Shetlænder) i 2-3 års alderen, hvor min mor "tvang" mig i sadlen, siden da har jeg været bidt af at ride!

    Jeg red 4-5 år på hygge/skovtursplan og fik en større pony, da jeg fortsat ønskede at ride.

    Men i forb. med en skilsmisse, salg af gård og andre årsager, havde jeg en ridepause i 1-2 år, men det varede ikke længe, før jeg begyndte på en lokale rideskole i en alder af 7 år, fordi jeg fortsat manglede mere erfaring til at ride min mors store heste.

    Jeg fik "arbejdet mig op" og fik part på en privatdressurpony og derefter en military/springpony :).

    Da jeg var 12 år, flyttede vi igen på en gård, hvor jeg fik 1 skøn pony ved navn Ronja, 19 årig erfaren allroundpony (Ronja). Vi manglede en selskabspony, så i den forbindelse fik vi Roberto meget meget billigt, (på det tidspunkt var han 4 år og lige blevet ryttervant) det viste sig så at han blev min nye stævnestjerne, ham har jeg fortsat idag.

    Nu er jeg 15 år, og i mellemtiden har jeg haft: Uffe, Da Vinci og Boxter (låneheste).

    Idag har jeg fortsat Roberto, som snart skal ud og debutere i PRI om lidt og en lånehest Iventa, som skal debutere i MB0 til vinter. smiley


Kommentér på:
Hygge emne :)

Annonce