{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Terror og utryghed.. Tænker du over det? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja emnet og hændelsen om World Trade center satte mennesket og verdenen i en helt ny position. Nu er der ikke "kun" en almindelig krig man frygter, men nu kan man jo ikke være tryg næsten nogle steder mere..
Jeg går personligt ikke selv og tænker ret meget på denne "frygt". Men nu har jeg jo også bosat mig langt ude på landet hvor risikoen for terrorangreb er minimal. Noget jeg er utrolig glad for når jeg tænker på det.
Jeg boede i storbyen i mange år efter angrebet, og man blev mere opmærksom på anormaliteter i gadebilledet. Men jeg lod ikke det styre mit liv. Men tanken lurede jo i baghovedet..
Hvad med Jer?
Tænker I nogle gange på de farer der lurer nu kontra tidligere? smiley
Har I taget/tager I nogle forholdsregler? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Terror og utryghed.. Tænker du over det?
  • #1   11. sep 2016 Nej, jeg bruger ikke min tid på at tænke over terror hvor jeg går.. Jeg nægter at lade sådanne eksistenser have magten over min frihed ved at gøre mig utryg.

    Det betyder ikke at ikke synes terror er uhyggeligt, det betyder bare at jeg ikke vil lade det påvirke mig i min hverdag.


  • #2   11. sep 2016 Jeg kan godt gå og tænke over det, men jeg er også typen, der går og bekymrer sig meget.

  • #3   11. sep 2016 Når der lige har været terror, og jeg står og skal i Københavns lufthavn, jo, så tænker jeg da lidt på det, men det er hurtigt glemt igen. Jeg tænker absolut ikke på det i min hverdag. Derimod er der steder jeg engang drømte om at se, som jeg nok aldrig kommer til, da jeg synes vi er for udsat for mange andre ting, da mine to børn er meget små, og min mand sidder i kørestol. Jeg synes at hverdagens uroligheder i diverse lande inkl Danmark, spiller en større rolle for mig.

  • #4   11. sep 2016 Jeg tænker da en gang i mellem over det, fx når jeg tager toget i myldre tiden inde i København, eller når jeg som i nat vågner op til kæmpe brand og exploderende biler, så kan jeg da godt lige et kort sekund tænke, shit vi er under angreb. haha

  • #5   11. sep 2016 Jeg tænker faktisk rigtig meget over det. Jeg er meget nervøs over andre menneskers hensigter, og jeg bliver bange, når jeg skal steder hen, hvor man kan risikere noget.
    Ligeledes tænker jeg ofte, når jeg f.eks. er i skole at "vi er 1000 elever på mit gymnasie, hvis man skulle ramme Haderslev med terror, så er det oplagt at bombe gymnasiet!" ligesom jeg har haft samme tanke, mens jeg har siddet på uni.

    Jeg var ikke så gammel under 9/11, så det er ikke kommet derfra. Faktisk er det blevet værre, efter alt det med islamisk stat.

    Men det er ikke kun terror, jeg er bange for. Jeg er også bange for at køre under motorvejsbroer (efter det med stenene), og jeg er bange, når jeg kører i tog, hvis jeg ser en mistænkelig mand... Generelt, ikke at vide folks hensigter, gør mig bange!


  • #6   11. sep 2016 bidløse jeg havde samme tanke med min skole

    bare på en anden måde

    jeg tænkte arh vi er kun 400 på min skole og ude på den anden afdeling er de 1200 der kommer ikke bombe trussler her de vil tage den anden


    2 måneder senere
    højttalerne i bedes for lade bygningen


    Jep så var der bombe trussel på min skole


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   11. sep 2016 Nej, heldigvis er det ikke noget jeg tænker over..

    eller, da der f.eks. var skyderi i München sidst, der blev jeg bange, men det var fordi at jeg vidst at min far var der nede - også kommer det pludselig tæt på.. ellers så skænker jeg det overhovedet ikke en tanke..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   11. sep 2016 bildøse madsen: "sjovt" at du nævner det med motorvejs broerne.. for det er jeg tilgengæld faktisk en del mere bange for end alt andet..

    også bor jeg i Aabenraa, så næsten uanset hvor jeg skal hen (v is det er mere end 30 km.), så foregår det på motorvejen


  • #10   11. sep 2016 tænker ikk over det. kun når man lige høre at der er sket noget.

    jeg er så en af dem der er blevet pænt paranoia af at køre under broer især på motorvejen men det er fordi jeg altid køre med min søn og der skal da ikk ske ham noget fordi der findes idioter i denne verden.


  • #11   11. sep 2016 Jeg er faktisk også begyndt at kigge hvad der foregår oppe på broerne før jeg kører under, men det er som jeg siger, jo det der med de vores hverdags uroligheder.

    Jeg Må også indrømme, som bidløse madsen, at islamisk stat er virkelig noget der giver grund til frygt fordi de er så ligeglade med hvad eller hvem de rammer, intet er helligt, ikke engang børn, og i min verden så må de være mindst lige så skøre i låget som breivik. Men jeg bor så langt ude, og mine børn er ikke i skolealderen, så derfor er det ikke noget der er "nødvendigt" for os at bekymre os om.


  • #12   11. sep 2016 Jeg tænker mere på alt det man ikke hører om .....

  • #13   11. sep 2016 Tjae.

    Jeg tror at verden aldrig har været så sikker som nu.
    Men vi er bare flere mennesker til at tale om hvad der sker.
    Og selv hvis antallet af kriminelle handlinger pr 1.000 mennesker sker, så vil der ske flere handlinger med 6 mia mennesker, end de 2 mia der levede for 50 år siden.
    Og ikke at forglemme : Med moderne medier kan artikler trykkes og sendes hurtigere end forfatterne kan nå at tænke over, om de løber med en halv vind?

    Som læge har jeg stået med et par af de personer, der er involveret i forsider, og sandheden er normalt langt mindre dramatisk end det Ekstra Bladet skriver.
    Som privat person har jeg boet 6 år i Jægersborggade. Det er da gaden med skyderi og rockere?
    Æh, ja og nej. Jeg kan huske 2 episoder, hvor det blev løsnet krudt. Den ene gang var jeg der, og gav førstehjælp. Dvs to pushere havde fået et gok i hovedet med et pistolstæfte, og den ene havde fået en kugle, som strejfede h. lår. Førstehjælpen bestod i at jeg kiggede dem igennem mens andre puttede dem i tæpper og vi ventede på Falck.
    Men overskrifterne i medierne? Uha.

    Min konklusion er, at der sker meget som ikke er godt. Især i form af klassisk fattigdom, men den globale levestandard, adgang til lægehjælp mv er på vej op.
    Men vi lider under medier, der sælger overskrifter. Og drama giver mange klik.
    Det betyder ikke at journalisters version kan genkendes i virkeligheden.


  • #14   11. sep 2016 Who - nu taler vi jo om noget vi så på live fjernsyn og ikke noget medier kan dikte op, og resultater og lignende hændelser af dette! Jeg tror vi alle er fuldstændig klar over avisernes evner til at blæse ting op i proportioner, men live tv kan man jo ikke fake med. Vi ved jo at forfærdelige ting foregår, og mit spørgsmål var om folk nogle gange tænkte over disse ting og over hvordan vores verden har udviklet sig i en negativ retning ang. Denne form for krigsførelse.

    Mvh TT


  • #15   11. sep 2016 Live eller ej, vi kan aldrig vide hvad der egentlig stod bag osv.
    Verden er langt fra som vi tror - og tro mig, der kan skjules mange ting smiley


  • #16   11. sep 2016 JGR - ja det har du fuldstændig ret i.. Og der sker meget grimt bag lukkede døre.. smiley men det skal vi nok ikke tage i dette emne..

    Mvh TT


  • #17   11. sep 2016 nææ det gør jeg ikke... jeg nægter og lade de dummerianer få magten, og gøre mig utryg, for på den måde opnår de hvad de vil..

    terror er frygteligt, og ondt, men nægter og lade det gøre mig utrygt


  • #18   11. sep 2016 Nogle gange, nogle gange ikke. I dagligdagen tænker jeg ikke rigtig over det, men tanken kan strejfe mig hvis jeg befinder mig midt inde på banegården eller andre steder med store folkemængder og det man tænker som "oplagte" mål. Og kan da også fra tid til anden blive utryg, hvis jeg ser folk i bussen med store tasker eller lignende. Så jeg vil sige at ja, det lurer i baghovedet, men det gør "trusler" jo generelt.

  • #19   11. sep 2016 noget jeg har mere paranoia over

    så er det når man har aftalt en tid fx kl 1600 og at klokken så ender med at være 3-4 min over før personen kommer


    det er ikke så meget at det er træls at vente

    men mere fordi mit hoved siger nå

    personen har fået hjerte stop personen er kørt galt
    personen blevet kørt ned
    personen er blevet bortført
    eller andet som lige passer i situationen


  • #21   11. sep 2016 ashryn det har da med emnet at gøre på den måde at det er ikke lige en ny world trade center katastrofe
    som jeg går og er mest bange for i min hverdag
    så på den måde har de terror folk ikke ramt mig

    men det der rammer mig er min paranoia over at folk kommer for sent


  • #23   11. sep 2016 og der siger jeg så bare at det er ikke terror som rammer mig mest

    nu er det dig der begynder at komme ud på et større side spor så bare luk den der

    du snakker med hende som har været udsat for bombetrussel i skolen # tidligt fri og ud at nyde resten af solskinsdagen og jeg tænkte pis kunne de ikke gøre det dagen efter så vi fik endnu mere forlænget weekend


    er personligt mere bange for at flyve pga. tekniske fejl end jeg er for at en kapre flyet de terror folk har ikke skramt mig

    jeg har andre ting at have "angst" "paranoia" "forbi" "skræk" over end terror så lad mig da have det måske det også bare er en klassisk "bange"


  • #25   11. sep 2016 gør jeg også

    kan bare ikke se hvor relevant dit indlæg er for emnet

    troede det handlede om terror og frygten for terror

    og ikke om indlæg om man mener om andres indlæg passer ind til emnet eller ej


  • #27   11. sep 2016 Live TV kan man sagtens fake med.

    Tænk på hvor lille en del af info sker i det du ser. Og hvornår ser du egentlig nok til at kunne danne din egen mening?
    Man sortere i en bunke korte klip, vælger det som ser ud af lidt. Og tilsætter ønsket newspeed.

    Eller, som i ovennævnte skudepisode: journalist stiller sig op, så man står i silhuet med blink fra ambulance bag sig. Det ser dejligt dramatisk ud. Nævner omhyggeligt IKKE at der ikke er nogen som er til fare, hvorfor politi tager sig god tid til samle vidneudsagn, førend ambulancen kører videre. For der er ingen grund til at have travlt.

    Jeg tror, at det er nemmest at manipulere med live optagelser, for så kan man forme den vinkel på historien man vil. Hvis man er først til at sende, fastlægger man stil og fortolkning uimodsagt. Jeg tror at det kræver en del af senere tilkomne journalister og sige "neeej, sandheden er bare at folk blev forskrækkede, og en person fik et kødsår, fordi at en Klaphat ville have streetcredit ved at slå 15 årige pusherlærlinge".

    Tænk på hvor lidt vi lærer, af akutte/ direkte nyhedsindslag. De er meget informationsfattige. Men skaber stemning.


  • #28   11. sep 2016 I lige måde god aften

  • #29   11. sep 2016 Nogle perioder tænker jeg en del over det og er faktisk bekymret for mine nærmeste smiley Er generalt en person som bliver nemt bekymret men jeg nægter bukke under for angsten til terror. I det store hele er det jo det terroristerne vil have os til smiley

  • #30   13. sep 2016 Ja det fylder da mere. Legoland have tjek af tasker ved indgangen i sommer. Deltager vi i store forsamlinger ting, er det da i baghoved at dette kunne være et mål, og man har lige i baghoved hvad er der af udveje fra dette sted.

    Tanken om sovende celler. Eller folk der intet har at miste, og derfor kan lave udrette skade er blevet større.
    Men blir man et bedre gladere menneske af at tænke over dette... På arbejdet er det brændøvelse ja men også bombetrussel øvelser nu. for det pludselig relevant at vide hvordan vi skal reagere ved bombe trusler.

    Så ja det fylder mere idag. For mig privat og ikke mindst når jeg tænker fremad nu for mine børn. Men det har endnu ikke sat nogle begrænsninger.

    Konkret eksmpel : var på vej til zoo i kbh for 3-4 uger siden, og kbh væltede i betjente og hjemmeværnsfolk. Og ja man tænkte damn hvad sker der nu... Terro eller bander eller nogle der amok... Fandt så ud af det var så uskyldigt som et cykelløb, og man så bare spærr halvdelen af kbh af. Men første tanke var da fuck, der noget galt her i byen...


  • #32   13. sep 2016 Sværke - da jeg var på din alder skulle jeg heller aldrig forlade storbyen smiley men det forandret sig.. smiley

    Mvh TT


  • #34   13. sep 2016 Jamen tænk på hvor anonym du er smiley ikke engang halvdelen af de du møder på gaden kender dig smiley du kan gå i lige hvad der passer dig osv uden at folk snakker.. smiley det kan man ikke her på landet smiley
    Ikke at jeg har en mærkelig fetich e.l. smiley

    Mvh TT


  • #35   13. sep 2016 Sværke, så skal du skal du vælge en mellemting (det er også det jeg gerne vil når jeg engang skal købe) F.eks i Tåstrup ved vestskoven der er der grønt, der er skov, men alt er indenfor rækkevidde (10 minutter i bil til biograf, kvickly, føtex, city2 etc)

Kommentér på:
Terror og utryghed.. Tænker du over det?

Annonce