{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Efterskole - Horsemanship og løsdrift {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter en efterskole med noget Horsemanship undervisning eller noget der ligner (jordtræning, bidløs ridning osv.), men jeg synes bare at det er svært at finde! Jeg har nu været ude og kigge på 2 efterskoler; Thorsgaard efterskole og Billeshave efterskole.

Jeg har drøm om måske at kunne få min part med, men hvis ikke det kan lade sig gøre, må der meget gerne være mulighed for at låne en hest.
Hvis jeg kan få min part med, søger jeg en efterskole med løsdrift og Horsemanship undervisning og ellers en efterskole med løsdrift, hvor man kan have egen hest med uden nødvendigvis at deltage i rideundervisningen.

På Thorsgaard havde de en super lækker løsdrift og det de fortalte om rideundervisningen (få et forhold til sin hest fra jorden, forløb om Horsemanship og en gang i mellem ridning i rebgrime) var lige noget for mig!
Til gengæld var jeg ikke så vild med værelser og bygninger på stedet, og det er jo rimelig vigtigt eftersom at jeg også skal bo der hele året.

På Billeshave havde de nogle fantastiske flotte bygninger og værelser og en løsdrift som var rimelig okay. Men, så var der bare undervisningen. Ridelæren var super sød, men man er nødt til at deltage i al undervisning, hvis man har egen hest med.
1. Det er traditionel ridning, som jeg ikke har så vanvittig meget lyst til at træne.
2. Min part er utrolig gammel og vil nok ikke kunne klare det til den tid (om 2 år).

Mit spørgsmål er så: kender i til andre efterskoler, der kan leve op til mine krav? Og har i andre nogle gode erfaringer med Thorsgaard og Billeshave?

Jeg har også tænkt på Rydhave Slot efterskole og Helgenæs Naturefterskole. Er der nogen, som kender noget til dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole - Horsemanship og løsdrift
  • #1   27. sep 2016 Tror ikke du skal regne med at finde noget - heste efterskoler udbyder undervisning i spring og/eller dressur normalvis.

  • #2   27. sep 2016 Kender ikke lige andre, der lever op til disse specifikationer.
    Men jeg synes da at det lyder som om at du skal prøve at besøge Thorsgaard igen. Se om du da ikke kan gå på kompromis med selve boligen, hvis du ellers kan få det som du vil have det?

    Må man spørge, hvad det er du ikke kan lide ved stedet? Kender det ikke selv, men det kan da vel umuligt være så slemt, at det skulle være dét der afholder dig fra det, hvis forholdene til hestene og undervisningen ellers er lige dig? smiley


  • #3   27. sep 2016 Jeg tror ikke rigtig at det findes idag. Men jeg håber at jeg en dag kan være med til at lave sådan en ridelinje på en efterskole eller højskole.

    En af mine HMS venner gik på Ranum, prøv at tjekke den? Det var lige ved at jeg selv skulle gå på Blidstrup, ved ikke om den eksistere stadig.


  • #4   27. sep 2016 Det er begrænset hvor meget du skal være på værelset, så det burde ikke spille meget ind. Jeg synes du skal besøge Thorsgaard igen smiley

  • #5   27. sep 2016 Korinth efterskole smiley -du må ride i hvad du vil
    Og gøre det med hesten du vil! smiley bare skriv privat hvis du vil vide mere smiley


  • #6   27. sep 2016 Og hestene står i en stor løsdrift, og værelserne er virkelig gode og rummelige, samtidig er det en efterskole med et sammenhold som bare ikke kan overhældes.

  • #7   27. sep 2016 Jeg syntes ikke at du skal vælge Helgenæs naturefterskole da der er vildt dårligt sammenhold og meget misbrug deroppe... smiley Jeg ved ikke hvordan hestelinjen er, da det var min ven der gik der og han gik ikke på hestelinjen... Skulle selv have været startet der, men valgte at springe fra da min ven fortalte mig og sammenholdet og misbrugen deroppe... Hvis jeg var dig havde jeg taget ud og kigge på Thorsgaard igen, da det som tidligere nævn er begrænset hvor meget tid man bruger på værelserne smiley Men hvad var det du ikke kunne lide ved den? Var det stemningen ?

  • #9   27. sep 2016 Han hedder Bertram smiley

  • #11   27. sep 2016 mener at det var 2014-15 smiley Hans fulde navn er Bertram Silver

  • #13   27. sep 2016 syntes hun at det var et godt år? Har jo kun hørt hans side af efterskoleåret, men han syntes i hvert fald at der var meget misbrug deroppe. smiley

  • #15   27. sep 2016 hold da op! så kan jeg bedre forstå at han ikke var glad for det smiley godt at høre at der er kommet styr på det igen! smiley

  • #16   27. sep 2016 Nu når jeg tænker over det, lyder det lidt som et luksus problem; jeg kan ikke lide sengene (det er noget sofasengs-agtigt og bagsiden af ryglænet går skråt ind over sengen), der er ikke så meget plads dér hvor de holder husmøde og generelt bare småt og smalt. Og så er jeg også lidt ærgelig over hvor få turmuligheder der er (af hvad de fortalte).

  • #17   27. sep 2016 Synes også klart det er et luksusproblem, som du selv indser smiley
    Men prøv da at besøge stedet igen med et par "friske" øjne smiley


  • #20   27. sep 2016 Prøv Fjordvang efterskole smiley

  • #21   28. sep 2016 Jeg har gået på Thorsgaard Efterskole og jeg var rigtigt glad for at gå der.

    Deres hestelinje fungere sådan at man laver tingene periodevis så man kan melde sig til det man har lyst til. Det vil sige at har du kun lyst til at lave horsemanship melder du dig bare til i de perioder de har det. Derudover rider du selvfølgelig bare når det passer dig i fritiden.

    Jeg havde min egen hest med og jeg er normalt springrytter, men vidste godt at de ikke havde faciliteterne til at springe ordentligt, men nu var det også mere resten af skolen der trak.

    Jeg ved ikke hvad det er der ikke tiltaler dig ved værelserne, jeg havde som sådan aldrig nogen problemer med dem, på nær at man lige skulle vende sig til at sengene fungere som de gør - når man først har gjort det er der ingen problemer, hvis det er det der bekymre dig?

    Ellers kan du altid stille mig nogle spørgsmål hvis du mangler noget information.


  • #22   28. sep 2016 Jaqline - efter hvad jeg kan se ud fra deres hjemmeside er der ikke løsdrift smiley

Kommentér på:
Efterskole - Horsemanship og løsdrift

Annonce