{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part kontrakt
  • #1   10. okt 2016 Du må gerne få den jeg skrev da jeg skulle have part, som indbefatter lidt af det hele.
    Jeg tog det jeg godt kunne lide fra forskellige kontrakter på nettet og tilføjede lidt, f.eks. krav om ridehjelm og vest.



  • #2   10. okt 2016 Hestenettet, ligger ude med mange kontrakter til alt muligt, mon ikke man kan finde en til part der? smiley

  • #3   10. okt 2016 http://www.pernilleskinnerup.dk/files/partskontrakt.021011.pdf
    En partskontrakt skrevet af en advokat. smiley

    Forskellige kontrakter.
    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/foerduhandler.php


  • #4   10. okt 2016 følger lige med

  • #5   10. okt 2016 Mette: jeg kan ikke åbne din partskontrakt smiley

  • #6   10. okt 2016 Jeg poster lige min version. Bruge Pernilles som inspiration / direkte til flere af punkterne, men for mig manglede der også nogle vigtige ting som jeg så selv tilføjede. Kan evt sende over email til dem der må have interesse i det. smiley


    1. Parterne


    Imellem


    Hesteejer:
    Navn: _____________________________________________________________________

    Adresse:___________________________________________________________________

    Telefon nr.:_________________________________________________________________


    og


    Partslejer:
    Navn: _____________________________________________________________________

    Adresse:___________________________________________________________________

    Telefon nr.:_________________________________________________________________


    er dags dato indgået følgende aftale om partsleje af


    Hesten:
    Navn:_____________________________________________________________________

    reg. Nr.:___________________________________________________________________

    Køn: _____________________________________________________________________



    2. Omfang af part

    Ejer af ovennævnte hest er eneejer af hesten, mens partlejer har ret til at leje hesten ____ dage om ugen. De pågældende dage aftales løbende part og ejer imellem, såfremt at dagene passer begge parter bedst muligt.
    Eventuelle ferier eller weekender hvor ejer af hesten er bortrejst, kan parten, såfremt vedkommende ønsker det, have disse dage uden merbetaling. De sædvanlige pligter skal ordnes i de dage.


    3. Ikrafttræden

    Denne aftale om part på ovennævnte hest træder i kraft fra den ________________________


    4. Hestens anvendelse

    Det er aftalt, at partslejer må anvende hesten til:
    - Skovtursridning
    - Let dressur
    - Let spring
    - Træning fra jorden
    Dog under forudsætning af at partrytter altid bærer hjelm under ridning og at der anvendes sikkerhedsvest ved springning, og ligeledes tager hensyn til at hestens fysiske form og evner.
    Ønsker parten at lære hesten tricks skal dette aftales med ejer, således at begge er enige om hvad signaler der bruges og hvilke tricks hesten lærer.

    5. Ejers forpligtelser/ydelser

    Hesten lejes ud til partslejer per ikrafttrædelsesdato, hvor hesten stilles/er til rådighed i det aftalte omfang, jf. pkt. 2.
    Ejer afholder selv alle sædvanlige udgifter på hesten, men skulle det vurderes nødvendigt med sko grundet den ekstra ridning vil denne udgift splittes ligeligt mellem part og hesteejer.
    Derudover stiller ejer udstyr til rådighed for parten i form af fuldt monteret saddel og fuldt monteret hovedtøj.

    6. Partslejers forpligtelser/ydelser

    Partslejer forpligter sig til at betale et månedligt beløb til ejer på _____________ kr.
    Beløbet skal forudbetales, således at det er ejer i hænde senest den første hverdag i måneden.
    Beløbet skal betales, selvom hesten måtte blive syg eller lignende.
    Derudover forpligter partslejer sig til at deltage i pasning af hesten om nødvendigt. Dette aftales nærmere part og ejer imellem, såfremt det bliver aktuelt.
    Parten forpligter sig til at bruge udstyr stillet til rådighed og vedligeholde det. Skulle der mod forventning ske skader på udstyret giver parten besked til hesteejer og er erstatningspligtig.
    Skulle parten ønske at medbringe og benytte eget udstyr aftales dette på forhånd med hesteejer.

    7. Sygdom/skade på hesten
    Partslejer er forpligtet til at sørge for, at hesten ikke lider overlast og den i øvrigt bliver passet, plejet og redet forsvarligt og under hensyntagen til hestens tarv.


    Partslejer er erstatningspligtig overfor ejer efter dansk rets almindelige regler, hvis hesten kommer til skade som følge af partslejers brug eller undladelser. Partlejer dækker således eventuelle udgifter til dyrlæge, smed eller lignende, vurderet nødvendig af hesteejer og fagkyndig.


    I tilfælde af, at hesten virker syg/er kommet til skade, er partslejer forpligtet til straks at tilkalde dyrlæge og samtidig forsøge at komme i kontakt med ejer via ovennævnte telefonnummer.


    Ejer har normalt benyttet følgende dyrlæge/hestehospital:

    Navn: _____________________________________________________________________

    Adresse:___________________________________________________________________

    Telefon nr.:_________________________________________________________________



    I tilfælde af problemer med hovene tilkaldes ejer og smed. Normalt har følgende smed været benyttet:

    Navn: _____________________________________________________________________

    Adresse:___________________________________________________________________

    Telefon nr.:_________________________________________________________________

    8. Part på/udlån af hesten

    Partslejer er ikke berettiget til at låne/leje eller på anden måde at overlade hesten i andres varetægt uden skriftlig aftale herom med ejer.

    9. Varsling af ændringer
    Eventuelle ændringer til nærværende kontrakt skal varsles med minimum en måneds varsel til den første i en måned.

    10. Opsigelse

    Kontrakten løber på ubestemt tid og kan opsiges med en opsigelsesfrist på en måneds varsel til en måneds udgang fra begge parters side. Opsigelsen skal være skriftlig. I tilfælde af en af parternes væsentlige misligholdelse af nærværende kontrakt, kan kontrakten opsiges med øjeblikkeligt varsel.
    Den part der påberåber sig væsentlig misligholdelse, har bevisbyrden for, at en sådan er indtrådt.
    Der gøres udtrykkeligt opmærksom på, at ejer blandt andet betragter anden anvendelse end det aftalte, jf. ovenfor punkt 4, og forsinkelse med betaling fra partslejers side som værende væsentlig misligholdelse, når der er gået 14 dage over forfaldstid, og ejer er derfor i sådanne tilfælde berettiget til omgående at ophæve kontrakten.

    11. Særlige vilkår

    For denne kontrakt gælder i øvrigt følgende særlige vilkår:

    Parten må maksimalt veje 65 kilo og skal have erfaring i at omgås heste. Er parten under 18 forventes der forældreopbakning.


    12. Parternes underskrift

    Ejer:_____________________________________________________________________

    Dato: ____________________________________________________________________


    Part:_____________________________________________________________________

    Dato: ____________________________________________________________________

    (Er en af parterne under 18 år, skal kontrakten underskrives af forældre eller lovlig værg




  • #7   10. okt 2016 For mig har der så også været dialog mulig, så hvis parten havde punkter vedkommende fandt unfair eller ville have uddybet, så blev de det. smiley

    Jeg valgte den her løsning fordi jeg vidste at det ville være en ung rytter med al sandsynlighed, og at jeg derfor ville være sikker på at barn / forældre ikke tøver med at tilkalde f.eks. dyrlægen. Medmindre det er fordi parten har lavet et eller andet snotdumt der gør hesten syg vil jeg altid påtage mig regningen.

    Derudover har jeg givet min part et kompendie med almindelige hestesygdomme og skader som hun har i stalden og kan kigge i ved behov. Indtil videre har vi været sluppet med 1 gang kolik som jeg tog mig af, men så fik hun også lov at se en syg hest og alternative kolik-symptomer.


  • #8   10. okt 2016 Sarah Emilie: det lyder underligt, men her er et andet link til hendes side. Den kan findes derinde smiley http://www.pernilleskinnerup.dk/default.asp?p=3

  • #9   10. okt 2016 jeg følger også lige med her

  • #10   10. okt 2016 Mette Tak smiley Nu kan jeg åbne den smiley

  • #11   10. okt 2016 Så lidt! smiley

Kommentér på:
part kontrakt

Annonce