{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Uddannelse + økonomi? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Hvordan får i uddannelse og økonomi til at hænge sammen?
Her tænker jeg på jer som er flyttet hjemmefra?

Hvad bruger i på udgifter og hvad har i af indtægt?

Jeg går med tanken om at starte uddannelse, men ved ikke om det vil kunne hænge sammen?

Jeg har 'heldigvis' mine heste hjemme, så den udgift er lav.

Alt er brugbart smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse + økonomi?
  • #1   10. okt 2016 Det passer rigtig fint, jeg bor med min kæreste og betaler 3600 for husleje og mad, og resten af SU og løn er så mit.
    Men jeg har så ikke hest, for dét kunne jeg ikke få til at fungere.
    Jeg får 5200 i SU efter Skat, og 2600 i løn efter Skat smiley
    Det betyder efter husleje og mad, så lægger jeg 2600 til side til opsparing og har alligevel 1000 til gøjl resten af måneden smiley


  • #2   10. okt 2016 Lige nu har jeg et højt fradrag og skal derfor ikke betale skat af min SU her oktober, november og december.
    Men ellers vil den normalt hedde omtrent de 5.000 i SU.
    Så kommer:
    Husleje, vand, varme osv = 3.500 kr
    Mad = 1.000 kr
    Forsikring = 150 kr
    Internet = 250 kr
    Mobil = 100 kr

    Så er vi allerede oppe på de 5.000 kr og det er udelukkende for de nødvendige ting med et relativt lavt sat madbudget. Og ups, så er der jo også lige licens, og så overstiger vi indtægterne. Jeg er derfor så heldig at mine søde forældre stadig betaler min mobilregning og har tilbudt at betale for internet og forsikring smiley
    Men jeg ville ikke kunne have nogen ekstra udgifter udover de strengt nødvendige uden at skulle tage enten SU-lån eller et arbejde.


  • #3   10. okt 2016 Min eneste indtægt er min SU.
    Jeg bor på kollegie, hvor huslejen ligger på omkring 2300kr inkl. alt, og jeg bruger ca. 1000kr på mad om måneden. Derudover har jeg forsikring på 900kr årligt, og bruger vel i gennemsnit omkring 6500kr årligt på studiebøger. Jeg har to heste stående hjemme ved mine forældre. Dem betaler jeg foder, dyrlæge, udstyr m.m. til. Resten af pengene går til transport, når jeg besøger mine forældre, samt tøj og diverse andre ting.
    Indtil videre løber det fint rundt smiley


  • #4   10. okt 2016 Når alle mind udgifter er lagt sammen har jeg udgifter for 8000kr og får 5200kr i SU så jeg er nødsaget til at tjene mindst 3000kr udbetalt udover min SU smiley men jeg har så også både hus, bil, hund, kat og hest og nu en lille baby men der redder børnepengene hans omkostninger smiley

  • #5   10. okt 2016 Jeg bor sammen med min kæreste hvor jeg betaler, 3300kr. for husleje, el og mad. Derudover betaler jeg licens og forsikring. Jeg har heldigvis en rigtig sød mor som betaler min telefonregning. Alt i alt er det ca. 4000kr. pr. måned.
    Jeg har kun SU som indtægt hvor jeg ca. får 5200kr. efter skat smiley
    Jeg har ikke hest lige nu, da jeg ikke har kunnet få det til at løbe rundt, så derfor har jeg lånt min hest ud smiley For stadig at holde ridningen lidt ved lige og have et samvær med heste, går jeg til undervisningen en gang i ugen og betaler selvfølgelig også for det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   10. okt 2016 min kærestw og jeg får hver 6500 i su (forældre tillæg)

    vi har lejlighed, 5500 inkl. vand, varme og el.
    internet, 300
    mobil, 200 kr for begge
    forsikring, den ved jeg ikke, går over min kærestes.
    også betaler vi samlet 1200 kr. til lån i bank.

    jeg har ingen hest, min vi har stor hund som spiser for omkring 500 i måneden, også 3 katte.
    også betaler vi 450 til vuggestue.

    når jeg selv har betalt alle mine udgifter så har jeg ca. 2400 til mad, tøj, min søn osv. smiley

    vi får 1800 i boligsikring hver månede, og 4500 i børne penge hver 3 måned.


  • #7   10. okt 2016 Jeg får udbetalt knap 8000,- i elevløn. Jeg er lige steget i løntrin, så mit budget er egentlig justeret efter 7500,-
    Det er mere end en SU, men derfor er mine udgifter stadig som på SU. Måske lidt mere smiley
    Jeg lægger 4750 kr til budgetkonto hver måned, det går til følgende (cirkatal):
    - 1000 kr går derfra videre på min opsparing.
    - 2400 kr til husleje + varme
    - 270 kr til internet
    - 80 kr til Netflix
    - 130 til TV2
    - Resten er fordelt på vand, el, ulykkes- og indboforsikring, samt licens. Kan ikke huske tallene, men det er regnet fint ud.

    Noter at jeg IKKE betaler for min telefon, til gengæld betaler jeg skat af den smiley

    Af resten gik 430 kr til ridning. Jeg prøver at bruge 1200 kr på mad/hus, og 500 kr på transport. Men jeg er ikke så nøjeregnende på mad og transport. Det er bare mentalt.

    Opsparingen bliver også brugt på træls engangsting, som klubmedlemskab, tandlæge, og større ting jeg mangler.


  • Nikoline A
    Nikoline A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 12 Svar: 2
    #8   4. okt 2018 Hej Henriette,

    Jeg har heller ikke heste, for det kunne ikke lade sig gøre.

    Jeg tjener dog samlet ca. 7000 kr. i SU og løn, hvilket jeg nogenlunde kan få det til at hænge sammen for. Da jeg flyttede ud brugte jeg dog aktivt www.samlino.dk for således sparede jeg en hel del omkostninger til internet, forsikring, mobilabonnement osv.

    Jeg har dog heldigvis en god veninde, som har en hest jeg låner en gang i mellem smiley


Kommentér på:
Uddannelse + økonomi?

Annonce