{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Gode ikke heste bøger? :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Er der nogle bøger jeg bare MÅ læse?
Er 25 år, og mangler noget læsning.

Har læst:

Næsten alle Heatland bøgerne
Harry Potter - æder dem rådt!
Twilight
Evermore
Vampyrens mærke - nogen af dem
50 Shades of Grey - selvfølgelig smiley - er i gang med Grey

Har overvejet om jeg skulle gå i gang med at læse Vampire Diaries, men ved det ikke helt.

Kom gerne med nogle forslag, og hvad de kort handler om smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ikke heste bøger? :)
  • #1   26. jan 2017 Neil Gaiman - Neverwhere
    Handler om en mand, der hvirvles ind i en overnaturlig verden, præget af den type mennesker, som man ikke lægger mærke til i verden - den er virkelig (!) god, og Gaiman skriver helt vildt godt.

    Illuminae - science fiction for alle pengene. Meget speciel, men værd at læse.

    Jane Austen - Pride and prejudice - en af klassikerne smiley


  • #2   26. jan 2017 Divergent og Maze runner smiley

  • #4   26. jan 2017 The Hollows kan virkelig anbefales smiley

    profilbillede
  • #5   26. jan 2017 Black dagger brotherhood- serien er fantastisk!

    I en helt anden genre er der også serien Jordens børn, som er super god smiley


  • #6   26. jan 2017 Er det de genrer du er til? YA fantasy mest? Læser du engelsk?
    Vampire Academy - handler selvsagt om vampyrer..
    The Immortal Rules - handler igen om vampyrer men på en ret anden måde end man er vant til. Pænt kick-ass og ikke så romantisk som så mange andre
    Poison Study af Maria V. Snyder - handler overordnet om en pige der får chancen for at blive.. hvad kalder man det.. teste kongens mad for gift
    Throne of Glass - handler om en kvindelig assassin der er dømt til døden og hvordan hun får muligheden for at overleve
    Cinder af Marissa Meyer - baseret på eventyret om Cindarella, men med en cyborg i hovedrollen..

    De beskrivelser var ikke så gode, men ud fra det du skriver tænker jeg at de måske kunne være noget for dig? smiley


  • #7   26. jan 2017 Kan også sagtens læse på engelsk smiley
    Ja, det er nok sådan noget fantacy jeg er til, men gerne med noget kærlighed i også smiley


  • #8   26. jan 2017 The Infernal devices er forresten også en virkelig god serie!!

  • #9   26. jan 2017 the mortal instruments serien kan varmt anbefales

  • #10   26. jan 2017 Sarah J. Maas har også udover Throne of Glass sin nye serie: A Court of Thorns and Roses, som er mere new adult.
    An Ember in the Ashes af Sabaa Tahir
    Cruel Beauty af Rosamund Hodge
    Daughter of Smoke and Bone af Laini Taylor
    Shadow and Bone af Leigh Bardugo
    Six of Crows af Leigh Bardugo
    Darkfever af Karen Marie Moning (NA)
    Uprooted af Naomi Novik
    Shiver af Maggie Stiefvater
    The Raven Boys af Maggie Stiefvater
    The Darkest Minds af Alexandra Bracken
    Bloodlines af Richelle Mead (spin-off serie af Vampire Academy)
    Legend af Marie Lu

    De er meget i samme genre


  • #11   26. jan 2017 Nogle af mine yndlingsserier er The Young Elites af Marie Lu og Cracked af Eliza Crewe, men der er måske ikke så meget kærlighed i dem som du foretrækker.
    Ellers kan jeg anbefale Leah Raeders bøger. De er anderledes end nogle af de andre nævnte, men jeg kan ikke skrive om bøger uden at anbefale dem smiley Fantastisk godt skrevet og en hyldest til alle der har oplevet stigmatisering i forbindelse med deres køn, seksualitet eller andet, men henvender sig til alle! Jeg startede med at læse Unteachable

    Hov, en tilføjelse. Leah har skiftet navn til Elliott Wake så jeg ved ikke, om man skal finde hans bøger derigennem


  • #12   26. jan 2017 Skyggens lærling
    Våbenbrødre - samme univers
    The sherwood wolfs
    wolf Rampant
    Alpha girls
    The Demon trappers
    The mephisto covenant series
    Forgotten, saved , loved


  • #13   26. jan 2017 Half bad
    Half wild
    Half lost


  • #14   26. jan 2017 Prøv at Google Red Rising.

    Det er en science fiction trilogi, der foregår ca 600 år ude i fremtiden.
    Menneskeheden har håndteret udfordringerne med den udslidte jordklode og behovet for at kolonisere resten af solsystemet (for at skaffe steder man kan leve) ved at genetisk modificere mennesker til et kastesystem.
    Hver race har forskellige egenskaber, og hud, øjen og hårfarve.
    Der er ekstrem ulighed i samfundet...

    Hovedpersonen Darrow er en Red. Dvs manuel arbejder. 16 år da bog ét starter. Nygift med sin søde kone, arbejder som "helldiver" dvs styrer gigantiske minemaskiner dybt i Mars undergrund. Hele hans samfund lever forresten på en ædel løgn om at de skaffer den helium 3, som skal bruges for at kolonisere Mars og dermed menneskeheden. (Som har været koloniseret i 300 år)
    Hans søde kone arrangerer en lille udflugt til en lysskakt. Der må Røde ikke færdes, de idømmes piskning... Eo protesterer, bliver idømt hængning...
    Og tabet af Eo udløser at Darrow bliver involveret i en oprørsgruppe, som prøver at omvælte det urimelige samfund, hvor en pige kan blive hængt for at synge en sang om drømme...

    Du er nødt til at læse denne triologi. Eller, høre den som lydbog.
    Fantastisk velskrevet. Både velformuleret, men også god historie fortælling, samtidig med at der stilles spørgsmål til samfundet, venskaber, kærlighed og drømme...
    Det er ikke en sjæler. Det er en historie om at gå efter målet - men at gennemføre hvis man er bevidst om, at man er drevet af kærlighed til sine venner.


  • #15   26. jan 2017 Google Terry Pratchett. Måske Englands bedste forfatter??
    Min yndlings er Hogfather


  • #16   26. jan 2017 Skyggens lærling!! Seriøst god serie:)

    Ellers så er Hunger Games også god;)


  • #17   26. jan 2017 Jeg kan forresten virkelig (!) anbefale Goodreads hvis du ikke allerede kender siden. Her finder du anmeldelser af bøger (fra helt almindelige læsere). Og der er TUSINDVIS af bøger!
    Jeg ved virkelig ikke, hvor jeg ville have haft størstedelen af mine bøger fra, hvis ikke jeg havde fundet Goodreads. Jeg følger nogle bestemte personer derinde og deres reviews, og finder 99% af min inspiration derfra. Jeg er så også blevet pænt kritisk, men det er jo ikke nødvendigvis dårligt.


  • #18   26. jan 2017 ellers skal du prøve at læse raija bøgerne smiley nu er det ved at være nogle år siden, men jeg var helt væk i de bøger.
    det handler om en ung fattig kvinde og hvordan hun kommer igennem livet. hun er meget smuk og rabelsk og det giver hende både fordele og ulemper da der er mange mænd der gerne vil have hende og tæmme hende. hun tager mange forskellige valg, og de tager hende i forskellige retninger. hun har svært ved at undertrykke hendes meninger og holdninger og det kommer til at give hende en del øretæver.
    virkelig en spændende serie med masser af romance


  • #19   26. jan 2017 Shadow falls! Den er helt fantastisk!! smiley

  • #20   26. jan 2017 Jeg er personligt ret glad for Sara Blædels serie om Louise Rick smiley - udover det er jeg ret vild med biografier, her kan jeg b.la. anbefale den med Joachim Boldsen

  • #22   27. jan 2017 Fantasy (lidt i stil med Evermore, hvis jeg ikke husker helt forkert)
    - Fallen
    - Hades
    - Shadow Falls
    - Nightshade
    Nogle af dem har muligvis andre danske navne, jeg læser på engelsk, så jeg ved det ikke. Synes det er svært at fortælle hvad de handler om, det er alle serier med det overnaturlige som hovedtema og dernæst kærlighed. Der er engle, ulve, og andre væsener. Nogen handler om almindelig mennesker der bliver involveret med de her væsener, andre handler om mennesker der finder ud af at de selv er overnaturlige.

    Mere over i kærligheds genren kan jeg VARMT anbefale
    - All the bright places
    - Things we know by heart
    - Everything Everything (lyder lidt kedelig, men var overraskende god)
    - Beautiful Disaster
    - Me before you (bogen er så meget bedre end filmen ..)
    - The fault in our starts

    Vi ser ud til at have meget ens smag, så jeg tror godt der kunne være noget imellem her, som du kunne lide. Jeg har også The Vampire Diaries, og elsker tv-serien. Men bøgerne har aldrig fanget mig. Jeg har prøvet at starte på dem flere gange, men nej, de fanger mig ikke.


  • #23   14. nov 2017 Hej ??

    Jeg er ret vild med
    The selection series
    Shadow Falls series

    Udover dem der er nævnt ??

    Og Lucinda Rileys mere slægt og kærligheds historie - de er virkelig også gode.


Kommentér på:
Gode ikke heste bøger? :)

Annonce