{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.032 visninger | Oprettet:

nini N
nini N
Tilmeldt:
6. feb 2017
Emner: 11 Svar: 5

P-piller/sex - HASTER!! PANIK!! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Det her er måske lidt akavet og/eller upassende at skrive herinde, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre smiley

Jeg er i den situation at jeg tog min sidste p-pille i går, og starter min pause i dag, men i går havde jeg sex med en fyr uden kondom.
Så jeg er lidt i tvivl om p-pillen stadig virker? Jeg syntes at jeg har læst et sted at man så skal tage mindst 3 piller efterløbende.

I hvert fald, så håber jeg I vil hjælpe, for er ved at panikke lidt. Har nemlig ikke lyst eller brug for at springe min menstruation over, og ja smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller/sex - HASTER!! PANIK!!
  • #1   15. feb 2017 P piller beskytter også i pauserne.
    Som jeg forstår det er du blot nået til den naturlige pause, hvorfor du er beskyttet


  • #2   15. feb 2017 Du er beskyttet selv i din P pille pause, så slap du bare af

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   15. feb 2017 kør ned og køb en fortrydelsespille på apoteket i morgen så er du sikker.

  • #4   15. feb 2017 AMT
    Hvis p-pillerne er taget nogenlunde som de bør tages, hvorfor så tage en fortrydelsespille?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. feb 2017 Maria: fordi man ikke kan være sikker, i sine perioder, eller hvis man feks. glemmer en enkelt pille.


  • #6   15. feb 2017 De p- piller jeg har taget har også beskyttet i pauserne, det både stod i indlægssedlerne og blev fortalt af lægen.
    Derudover skal man være ret uheldig/heldig hvis man bliver gravid af sex så tæt på menstruation, det ville jo kræve at det var glemt piller sådan at en ægløsning kunne finde sted.
    Jeg siger ikke at man ikke hører om vilde situationer, men det er jo ikke normalen og fortrydelsespiller er jo ikke bare noget man skal bruge hver gang man når til pillepausen.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   15. feb 2017 maria: men en fortrydelses pille er stadig bedre end en abort. smiley



  • #8   15. feb 2017 Selvfølgelig ! Men hvis der ikke er glemt piller, er den jo temmelig unødvendig

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   15. feb 2017 maria: men dagen efter sidste pille, svare lidt til at glemme en pille også have ubeskyttet sex smiley

    kroppen ved jo ikke endnu, at man holder pause pg derfor skal have sin menstruation. smiley

    men ja, chancen er minimal, men hellere være på den sikre side.


  • #10   15. feb 2017 Dagen efter sidste pille forstår jeg som første dag i den månedlige pause hvor man fortsat er beskyttet.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   15. feb 2017 maria, det er også ligemeget.

    jeg anbefaler bare at være på den sikre side hvos man er nervøs smiley


  • nini N
    nini N Tilmeldt:
    feb 2017

    Emner: 11 Svar: 5
    #13   15. feb 2017 Jeg har ikke glemt nogle piller.
    Men mange tak alle sammen :))


  • #14   15. feb 2017 Jeg synes da det er relevant for TS at vide at hun er beskyttet hele måneden, sådan at hun ikke behøver at frygte ikke at være det en anden gang. Den følelse er jo ubehagelig.

  • #15   15. feb 2017 Du burde meget gerne være beskyttet, også i dine pauser smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   15. feb 2017 maria: jeg skriver bare hvad lægen fortalt mig, dengang smiley

  • #17   15. feb 2017 Der er ingen grund til en fortrydelsespille, P piller beskytter også i pausen, hvis ellers de er taget hverdag..


  • #20   15. feb 2017 det varierer meget fra person til person, vi er alle vidt forskellige, men hvis du har taget dine p-piller fast som man nu skal, ville jeg overhovedet ikke frygte noget.

    jeg har været en skovl til at tage mine piller og har haft fast kæreste og aktivt sex liv men er ikke blevet gravid i 7 år, men en blærebetændelse hvor jeg fast har taget mine p-piller, var nok til at jeg nu venter mit første barn, da pincilinen har modvirket p-pillerne.
    så piger være opmærksom smiley


  • #21   15. feb 2017 Nu skal vi jo så også huske at nævne at ubeskyttet sex(uden kondom) kan medføre at man rager en fandens masse mere til sig en "bare " en graviditet..

    Det er DUMT, så find lige på en bedre "løsning" til en anden gang smiley


  • #23   15. feb 2017 Ingen panik. Pillerne beskytter, (langt de fleste, der tages 21 dage og så 7 dages pause), også mens du holder pause smiley Så ingen panik der smiley

    Fortrydelsespiller er ikke ret sunde, så dem ville jeg holde mig langt fra - det er også fuldstændigt ligegyldigt, når du har taget pillerne, som du skulle smiley 1 om dagen, 21 dage, og på nogenlunde samme tidspunkt af dagen.

    Glemmer man en pille, så er det bare at bide i det sure æble, spise pillen så snart, man kommer i tanke om det, og så er man ubeskyttet i 7 dage, hvor man må passe på med anden prævention... hvor du bare fortsætter p-pillerne som normalt.

    Det er da vildt, som folk kan piske en stemning op smiley haha. Slap du bare helt af smiley


  • #24   16. feb 2017 Jeg er p-pille barn, så det kan skam sagtens ske, chancerne er bare ikke ret store.

    Hvis du har taget din pille i går og haft ubeskyttet sex i går også, så er der altså ikke noget at være bange for, så længe du ikke har misset en pille...

    Det værste der kan ske her er, at du har fået klamydia.


  • #25   16. feb 2017 Som de andre skriver, du er beskyttet når du har taget dem hver dag smiley

    En anden ting, det er altså forskelligt fra person til person hvornår ægløsningen falder, der er mange som har dem sidst i deres cyklus - lige er sidespring smiley


  • #26   16. feb 2017 Det meget simpelt om du så ikke havde været på ppiller så ville du stadig ikke blive gravid da du ikke har ægløsning et par dage før den mens skal hoppe. =)

    Men som andre skriver hvis du tager alle dine ppiller som de skal så er du dækket alle månedernes dage også den uge du holder pause.

    Og jah man kan godt blive gravid på ppiller hvis man ikke overholder og tager ppillerne korrekt. =) Men det siger jo sig selv for hver ppiller man glemmer eller spiser alt for sent mm så falder efiktiviteten jo ligesom på dem. =)


  • #27   16. feb 2017 Du kan ikke blive gravid når din krop er ved at skylle fosteret ud (menstruation), som den er i din pause. smiley Så ingen panik.

  • #28   16. feb 2017 Denne her lille lækkerlabs er lavet på p-piller der er fulgt 100% smiley ikke at jeg ville undvære men bestemt ikke meningen smiley

    profilbillede
  • #29   16. feb 2017 P-pillerne er 99,noget % sikre. Der er ingen regler uden undtagelser, så selvfølgelig KAN man blive gravid, selv på piller.
    Hvis ellers man tager sine piller som angivet af lægen. er man derfor sikret bedst muligt, i forhold til at bruge kondom. Så bare giv den gas, sex er et fremragende middel mod både depression og mange andre symptomer smiley (tænker du er i fast forhold, hvor ingen er bærere af sygdomme smiley )


  • #30   16. feb 2017 p piller. er ikke 100 sikre heller ikke 99 sikre. min veninde har været gravid tre gangen, i mens hun tog p piller. og her idag har hun fire skønne børn. jeg syndes du skulle gå til din læge og snak om det og mulig at lave en tisseprøve for en sikkerheds skyld (: men hvis du bløder som normalt så tror jeg ikke du skal være bekymet slet ikke smiley

  • #31   16. feb 2017 Fortrydelsespillerne er "bare" en forvokset p-pille ikke meget andet. Men det de andre har sagt er korrekt. Hvis du er i pausen er du lige så godt dækket som når du ikke er i pausen. Alternativt kan du overveje pstav eller deslige.

  • #32   16. feb 2017 Nu er en fortrydelesespille ikke noget man bare bør ta for en sikkerheds skyld. Det er godt nok en form for en Ppille. Men den kan give meget slemme bivirkninger. Man kan blive hundesyg af den.
    Ppiller er aldrig 100% sikre. Hvis man kaster op, kort tid efter at pillen er taget, dækker den pille ikke og man bør bruge anden prevention.
    Hvis TO har taget sine Ppiller som lægen har anvist, så er hun dækket ind. Også i pille pausen.
    Sjusker man med sine Ppiller, bliver man gravid.
    Man skal også være opmærksom på at nogen former for medicin ophæver Ppiller, bla Binyrebarkhormon.


  • #33   16. feb 2017 Desuden, hvis p-pillerne altså virker. Så er det ikke en rigtig "periode" man oplever, men en falsk menstruation, så det burde ikke være muligt at blive gravid, selvom man glemmer en pille eller i sin pause, hvis pillerne altså virker. Og der er jo 98-99% risiko for at pillerne virker. Dette er også grunden til, at man sagtens kan springe sin menstruation over, og i princippet faktisk også kan tage flere måneder uden pause, uden at dette ødelægger noget. smiley


  • #34   16. feb 2017 Trine, men ikke mere end det da det ikke er sundt i længden.

  • #35   16. feb 2017 I princippet, sker der ingenting ved det. Der er intet der tyder på, at det er sundhedsskadeligt, at forstætte med sine ppiller. Dog kan man risikerer en smule pletblødning i utide, hvorved at det bliver sværere at opdage en eventuel graviditet. Men ellers så sker der i princippet ingenting ved det, og en ppille periode kunne ligeså godt vare 6 eller 10 uger i stedet for 3 smiley

    Her er to kilder;
    http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200342.
    htm http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-det-skadeligt-udsaette-menstruationen-med-p-piller


  • #36   16. feb 2017 Trine Andersen, kender op til flere der gik 1 år eller mere uden at holde pause og de fik pludselig ret kraftige længerevarende blødninger hvor lægen sagde at det uden tvivl var på grund af de ikke regelmæssigt tog en pause fra p-pillerne og lod kroppen "nulstille".

  • #37   16. feb 2017 Det er det sikkert også - og som jeg og kilderne skriver, så vil der også kunne opstå små pletblødninger, hvis man springer sin menstruation over for mange gange i træk, men der er intet sundhedsskadeligt over det.

  • #38   16. feb 2017 p piller skal man aldrig springe rundt i. og man skal helst holde sine pauser, jeg er stoppet fra p pillerne og nu for jeg p sprøjte stadigfor (:

  • #40   16. feb 2017 Man skal holde pauser. Men ikke ret ofte. Min læge siger, at det er mest hensigtsmæssigt at holde pause 4 gange om året - en i hver årstid. Mere end det er faktisk ikke nødvendigt.

    Så min læge har direkte anbefalet, at jeg ikke holder pause oftere end det. Og jeg har aldrig haft det bedre smiley Så spørg lægen frem for hinanden på nettet. De ved det og kan bedre guide smiley


Kommentér på:
P-piller/sex - HASTER!! PANIK!!

Annonce