{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Homoseksuelle- kreativt produkt
  • #1   2. mar 2017 Det må du selv finde ud af. Det er trods alt jeres opgave at finde på noget smiley

  • #2   2. mar 2017 Hippie: Derfor kan det vare fedt at få andre indputs smiley

    TS:
    Hvad med at lave noget regnbuefarvet mad og tage med? smiley


  • #3   2. mar 2017 Tænker det kommer lidt an på hvad fokus i har på emnet i jeres gruppe? smiley
    Det kreative produkt skulle jo gerne understøtte opgaven.

    Som Bettemus foreslår kunne regnbuefarvet mad, bannere osv. nemt bruges til at understøtte hvordan homoseksuelle udtrykker deres holdninger, identificere sig selv i samfundet og kæmper for deres rettigheder da det er farver man ofte forbinder demonstrationer, pride osv.

    Er det mere faktuelt i hvad er homoseksualitet, hvordan ved man om man er homoseksualitet, hvad foreninger findes der, så kunne det give fint mening at lave et informativt produkt som en plakat, brochure, blog/hjemmeside osv.


  • #4   2. mar 2017 Hippie - sikke et fint svar - eller noget. Det er faktisk ret svært at finde på noget engang imellem og det kan da aldrig skade at spørge.

    TS - jeg tænker også at en brochure kunne være fint! Eller måske en video med et interview i, fra nogle homoseksuelle, hvor I kan stille dem nogle spørgsmål.


  • #5   2. mar 2017 Jeg havde nok lavet en planche, med en masse almindelige mennesker.

    Uanset seksuel orientering, så er vi alle mennesker, og gud ske tak og lov for det!


  • #6   2. mar 2017 Hvad er det mere præcist i skriver om? Emnet i sig selv er ret stort, så det ville være nemmere at hjælpe hvis du kunne fortælle lidt mere specifikt hvad i fokuserer på inden for emnet smiley

  • #7   2. mar 2017 Ja jeg ville nok have taget fat på den stigmatiserende holdning til at homoseksuelle er folk der opfører sig som Gustav. Der er rigtig mange homoseksuelle der er som enhver anden, og jeg tænker det må være trettende at blive associeret med den type homoseksuelle når man fortæller om sin seksualitet. Måske man kunne sammenligne en normal homoseksuel og en ekstrem homoseksuel, og få hinandens syn og holdning til hinanden op i dagslys smiley

    Mvh TT


  • #8   2. mar 2017 TT - Hun spørger efter et kreativt produkt - altså noget hun kan bruge til at illustrere det projekt de har lavet. Hvor jeg tænker, at det du skriver, nok mere er forslag til hvad man kunne undersøge i et skoleprojekt, end det er forslag til et kreativt produkt. smiley

  • #9   2. mar 2017 Evt. kan du kigge på en her hjemmeside og se om noget af det ville fungere: http://www.emu.dk/modul/produkt-0#

    En jeg kender lavede en lille tegneserie (Hun havde om racisme), så tænker også, alt efter hvad I fokuserer på, at det måske kunne bruges smiley


  • #10   2. mar 2017 Man kunne jo lave en video af deres liv og adfærd smiley det var mere en hjælpende hånd end at servere ideen på et sølvfad smiley
    Ts. Find videoer fra deres liv, klip og set sammen til jeres egen lille video smiley og interview et par stykker og set dette med smiley

    Mvh TT


  • #11   2. mar 2017 Det ved jeg godt TT, men jeg tænker at de måske nok har lavet eller er i gang med at lave projektet, så jeg tænker ikke, at de bare lige kan ændre i deres problemformulering - hvis den da ikke passer, til det der bliver foreslået. smiley

  • #12   2. mar 2017 Mange tak for alle ideerne!

    Vi har fokus på hvordan det er at leve som homoseksuel i de danske samfund og hvordan det er at springe ud som ung. Vi ville rigtig gerne tage lidt fat i hvordan det er i Rusland mht homoseksuelle fordi det er så anderledes end her i Danmark smiley


  • #13   2. mar 2017 Hvis I kan tegne, så lav en tegneserie.
    Ellers hold en gay-pride parade på jeres skole smiley Hvis det kan betegnes som et produkt.
    I kunne også lave et interview.


  • #14   2. mar 2017 Har i haft fat i LGBT Danmark?
    Som kreativt produkt bakker jeg da op om de fine idéer som at holde noget ala gay pride parade på skolen eller en form for oplysende "mini-kampagne" hvis man kan sige det sådan; bannere, skilte, brochurer.. som Doktor Who nævner, med almindelige mennesker hvor man på en eller anden måde kan se, at de egentlig er ens og ikke skiller sig ud fra hinanden, siden homoseksualitet udelukkende er en seksuel orientering, der ikke har noget at gøre med hvordan vi definerer og opfører os som mænd og kvinder (og derimellem).

    Hvis jeres projekt handler om homoseksualitet i Danmark vs. Rusland så ville det jo være oplagt med et visuelt produkt (powerpoint, film, plakat..) der illustrerer forskellene mellem landene.
    I kunne også dele klasselokalet op - i den ene halvdel har i plakat og brochurer omkring det at være homoseksuel i Danmark. Der har man jo forskellige oplevelser, så det kunne være godt at fokusere på homoseksuelles rettigheder i landet.
    I den anden halvdel af klasselokalet kan i så have plakater og information om, hvilke rettigheder man som homoseksuel har i Rusland. Måske man kan have "skuespillere" til at stå og fortælle lidt om det på hver sin halvdel.
    Hvis det er muligt kan det måske være en rigtig god visuel præsentation.


  • #15   13. mar 2017 Hvad blev enden så på det? smiley

  • #16   13. mar 2017 Vi valgte at tage ud og interview nogle og så klippe det sammen til en lille film smiley Som en lille ekstra ting laver vi en regnbuefarvet kage hvor vi "tegner" et lille logo med to "kvinde tegn" der sidder sammen og to "mande tegn" der sidder sammen smiley

  • #17   13. mar 2017 Ah, held og lykke med det, det lyder da rigtig fint smiley

  • #18   13. mar 2017 Mange tak! smiley

Kommentér på:
Homoseksuelle- kreativt produkt

Annonce