{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Hvad fejler jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej HG! Jeg ved at dette er lidt et 'long shot', men nu prøver jeg at høre, om nogen kan hjælpe.

Det er lidt en længere historie, men jeg vil prøve at korte den ind.

I september 2016 får jeg det pludselig rigtig dårligt i skolen, og tager derfor hjem. Jeg har feber og hovedpine. Derefter ligger jeg i sengen i TO MÅNEDER (ja, den er god nok), uden at finde ud af, hvad der er galt med mig. Jeg har stadig en følelse af febril/subfebril i kroppen, som gør, at jeg har det ubehageligt. Derudover er jeg helt enormt træt. Jeg kan godt stå op af sengen og lave småting som f.eks. passe hesten, lave mad osv. men ikke mere end det. Jeg opsøger først egen læge, og får taget nogle blodprøver, på bl.a. kyssesyge. Her siger min læge at jeg har dannet antistoffer imod kyssesyge, og derfor kan det ikke være det, jeg fejler, da jeg må have haft det før. Jeg bliver også tjekket for andre ting, bl.a. mangel på d-vitamin osv... Min læge kan ikke finde ud af hvad jeg fejler, så jeg bliver henvist til Horsens, og derefter til Skejby sygehus. Her får jeg taget nok omkring 40 blodprøver i alt, jeg kan slet ikke huske alle de infektioner jeg blev tjekket for, men de fandt intet. Jeg har også leveret utallige urin-prøver, men der har heller ikke været noget. Herudover er jeg sågar også blevet scannet for kræft, men der var heldigvis heller ikke noget. Da jeg begynder at få det lidt bedre, starter jeg i skole igen, og går der helt frem til for 3 uger siden. Jeg er stadig meget træt, men kan dog klare at komme igennem dagen. Derudover rider jeg som jeg plejer. For tre uger siden, får jeg det så dårligt igen, på fuldstændig samme måde som jeg havde det før, altså en følelse af febril/subfebril, og hovedpine af og til. Udover disse symptomer, har mine lymfeknuder i halsen været konstant hævet lige siden september. Jeg begynder så til akupunktur, hos en meget dygtig akupunktør i Egå. Jeg lader hende se mine blodprøve-svar, som jeg har printet ud, og her siger hun som det første, at hun er sikker på at jeg har kyssesyge, grundet nogle usædvanlige lever-tal samt for få hvide blodlegemer. Jeg har nu gået til akupunktur hos hende i tre uger, det er lidt svært at se om det har nogen effekt, da mine symptomer går lidt op og ned, men det siger hun er helt normalt. Hun har herudover bedt mig begynde at tage nogle piller med hæmoglobin, som hun mener at jeg mangler. Dem har jeg kun taget i to dage nu. Jeg har også leveret en urin-prøve, men der var intet at finde. Jeg snakkede så med hende i går, hvor hun siger at hun gerne vil have nogle nye blodprøver på mig, da dem jeg har nu er helt tilbage fra november af. Og her er jeg så nu.

Har i oplevet, eller kender i nogen som har oplevet noget lignende? Jeg ved, det er usandsynligt, men hvis nogen kunne hjælpe, ville det virkelig betyde alt for mig! Jeg har allerede måtte opgive gymnasiet, pga. jeg har mistet så mange timer, men jeg savner sådan at kunne ride og omgås andre mennesker.

- Karoline


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fejler jeg?
  • #2   3. mar 2017 Kan du uddybe det?
    - Jeg har gået til psykolog i ca. 4 måneder, da mine forældre mente at jeg havde brug for at snakke med nogen om det.


  • #5   3. mar 2017 Okay. Tusind tak for dit svar! smiley

  • #6   3. mar 2017 Er du blevet testet ordentligt for borreliose?

  • #7   3. mar 2017 Jeg ved at jeg har fået taget en blodprøve for det, og lægerne sagde at jeg ikke havde det. Ved ikke om det er at blive testet 'ordentligt'?

  • #8   3. mar 2017 Hvor lang tid havde du været syg, da du fik taget blodprøverne?
    Er du undersøgt for dårligt stofskifte?


  • #9   3. mar 2017 Det er svært at sige, da jeg har fået taget dem af flere omgange, men de første fik jeg taget da jeg havde været syg i to uger, og de sidste fik jeg taget da jeg havde været syg i syv uger ca.
    Jeg mener at jeg er undersøgt for dårligt stofskifte, men det er ikke noget lægerne har snakket om. Har du da haft det?


  • #10   3. mar 2017 Nej, men det er der flere i min familie der har, hvor de ofte har været ekstremt trætte og rigtig dårlige, så jeg synes, du skal bede om en undersøgelse for det smiley

  • #11   3. mar 2017 Okay, det vil jeg gå videre med! Tak for svar! Ved du, hvad dem i din familie har gjort ved det? smiley

  • #12   3. mar 2017 Karoline - nej jeg ved faktisk ikke hvordan man undersøger borrelia helt til bunds, jeg ved bare, at nogle ikke bliver undersøgt tilstrækkeligt nok, så det var da en mulighed smiley

  • #13   3. mar 2017 Okay. Jeg snakker med min læge om det, når jeg skal derned på tirsdag. Tak for rådet smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   3. mar 2017 min første tanke var også borrelia.

    men det er egentligt med udgangs punkt i en bekendt som har haft borrelia, og med samme symptomer .

    jeg er blevet testet for borrelia, da jeg døjer med følelses problemer i hele venstre side, og da blodprøven gav en tvivlsom positiv, skulle jeg have foretaget en rygmarvsprøve.
    men det var fordi at de troede at det sadbpå nervesystemet, og derved kunne tjekke det med bedst resultat via lumbalvæske


  • #15   3. mar 2017 Puha, rygmarvsprøve lyder ikke rart. Hvordan fik din bekendte stillet diagnosen?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   3. mar 2017 karoline: jeg syntes ikke at den var så slem som forventet smiley

    ved faktisk ikke hvordan diagnosen blev stillet, smiley


  • #17   3. mar 2017 Okay, men mange tak for svar! smiley

  • #18   3. mar 2017 Det er ufatteligt svært at vide hvad du fejler. Der får du nok et mere kompetent svar hos lægen end vi kan give dig herinde smiley

    Har du fået HPV-vaccinen? Den mod livmoderhalskræft.
    Jeg har et par veninder, hvor den ene er blevet alvorligt syg efter HPV-vaccinen og den anden har noget lignende det du beskriver med feber osv. Jeg har selv ingen følger fra vaccinen, og mange andre har heller ikke, men hvis symptomerne er startet kort tid efter vaccinationen, ville jeg overveje at spørge lægen om det kan være det?

    Mht. lumbalpunktur (nogle kalder det en rygmarvsvæske), så er det ofte den man bruger til at få stillet diagnosen 100% sikkert. De fleste læger er rigtig gode til at lave lumbalpunkturen og da jeg fik den lavet for få måneder siden, var det nærmest som at få taget en blodprøve, blot i ryggen selvfølgelig.. Det er ikke noget du skal være nervøs for. smiley Det var i Viborg jeg fik den taget..


  • #19   3. mar 2017 Det er klart, at jeg kan forvente et mere kompetent svar fra en læge - men nu har lægerne bare været på bar bund i så lang tid, at jeg tænkte jeg gerne ville høre, om der var andre der havde prøvet noget lignende - og det skader jo aldrig at spørge smiley

    Ja, jeg har fået HPV-vaccinen, men der er 5 år siden. Jeg har også selv en bekendt som er blevet syg efter at have fået den, men hun siger at sygdommen som oftest kommer senest et år, efter man har fået vaccinen.

    Og dejligt at høre, at lumbalpunktur ikke er så slemt alligevel, hvis nu man selv skal udsættes for det på et tidspunkt smiley


  • #20   4. mar 2017 Jeg er enig med ovenstående der snakker om psykiske problemer som giver udslag i fysiske symptomer.
    Du beskriver virkelig mig i mine stressede perioder. Jeg går ned med feber (også høj i perioder) og generelle influenza symptomer. Og det bliver ved indtil jeg får fundet ud af at holde op med at stresse. At blive i sengen er ikke nødvendigvis nok, for der kan man stadig ligge og tænke og spekulere.

    Hvordan sover du om natten?


  • #21   4. mar 2017 Nu har jeg ikk læst det hele men tænker om du kan ha slået hoved og fået en Af de her langvarige hjernerystelser?

  • #22   4. mar 2017 Jeg sover fint om natten, omkring 8-9 timer. smiley
    - har ikke haft slået hovedet, så det ville undre mig..


  • #23   4. mar 2017 Dog er jeg ikke afvisende overfor at det kunne være noget stress. Jeg tog min temperatur i dag som kun viste 37,1 - alligevel føler jeg mig træt og sløj..

    Rynkedellen og Nullerkuglen: hvad plejer at hjælpe dig til, at holde op med at stresse?


  • #24   4. mar 2017 Først og fremmest, finde årsagen. Er der noget der stresser mig, som jeg kan gøre noget ved? Så prøver jeg at løse det problem. Er det noget jeg ikke kan gøre fra eller til? Så prøver jeg at lade være med at stresse over det, for jeg kan gøre minus og en skid alligevel.

    At gøre ting jeg godt kan lide. Prioritere mig selv
    F.eks. elsker jeg at tegne, men det er det første jeg stopper med at gøre, når jeg stresser. Så jeg tvinger mig selv til det, sætter kravene ned. Princippet bliver at istedet for at tegne noget godt / noget jeg er tilfreds med, så skal jeg bare tegne noget uanset hvor forfærdeligt resultatet bliver.


  • #25   4. mar 2017 Okay. Tak for svaret smiley

  • #26   4. mar 2017 Syntes også det kunne lyde som noget psykisk evt. stress.
    Jeg har det selv sådan i en periode nu, jeg sover meget, har intet overskud, føler mig sløj sådan lidt influenza, uden egentlig at fejle noget fysisk.
    Men har altid døjet med lav stress sårbarhed og dårligt selvværd.
    Lige pt. er har jeg være sygemeldt fra skolen siden før vinterferien, udelukkende på baggrund af min tilstand.


  • #27   4. mar 2017 Jeg har snakket med mine forældre om, hvorvidt det kunne være stress, og de kan godt set meningen med det. Psykolog-tid er allerede bestilt til på torsdag. Det eneste jeg bare ikke kan få til at hænge sammen, er mine hævede lymfekirtler i halsen, da det jo måtte betyde at der er noget som immunforsvaret prøver at bekæmpe?
    Men god bedring til dig, Duen smiley


  • Marie B
    Marie B Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #28   23. jul 2017 Karoline, hvis det er noget psykologisk, vil du i hvert fald ikke være den første unge kvinde, der oplever at hverdagen bliver lidt for meget og at både krop og psyke melder fra. Der kan være rigtig mange forskellige fysiske symptomer på både stress og angst. Prøv at læse denne historie: http://www.skoleogliv.dk/2017/07/04/men-det-var-en-mentalitet-der-foerte-til-konflikter-og-ensomhed-hvor-veninder-ikke-laengere-var-veninder/


  • #29   24. jul 2017 Jeg synes du skal høre efter om de har taget stofskifte prøver på dig.

  • #30   1. sep 2017 Well har du fået HPV vaccine i så fald hvilket årstal? Der kan være noget i HPV vaccine i en bestemt periode som nogen absolut ikke har kunne tåle og kroppen har fået forskellige bivirkninger inkl psykiske lidelser efterfølgende PT kender man ingen modgift imod det og man prøver forskellige metoder hvorpå de "ramte" kan klare hverdagen bedre nogen bliver rask ved noget så simpelt som at droppe laktose ??
    Ved ikke om de kun laver undersøgelser på Frederiksberg hospital i København jeg tror det da vi er så mange der er flere måneder imellem hver aftale.


  • #31   1. sep 2017 Med hensyn til det psykiske har jeg også noget at kæmpe med jeg har en gang haft "psykiske anfald" hvor jeg panikker fordi jeg tror jeg bliver kvalt fx angst kan forværres af stress det betyder flere anfald nogen ud af det blå
    Det er vigtigt hvis det er psykisk du tænker på din vejrtrækning den skal være rolig og dyb og så skal du evt klemme og slippe noget i takt med din vejr trækning fordi du på den måde flytter fokus og snyder din hjerne til du har kontrollen og den ikke kan spille dig et puds smiley


Kommentér på:
Hvad fejler jeg?

Annonce