{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Bachelor projekt {{forumTopicSubject}}

Hej Alle HG'ere!

Jeg tænker at jeg nok (desværre) ikke er den eneste i denne situation, og ville egentlig bare høre om hvad i andre har gjort/ville gøre ..

Sagen er den at jeg snart er en 3 års studerende og vi derfor er begyndt at snakke bachelorprojekter. Vi skal som en hjælp og en del af et andet modul, skrive et 'research proposal' som skal afleveres her om en måneds tid.

Efter et projekt i et andet model sidste år, kommenterede min lærer på at den artikel jeg havde fundet var meget interessant, da han aldrig rigtig havde set et research projekt med det udgangspunkt før - Og det kommer fra en mand, der selv har lavet en del studier og læst endnu flere.
Derfor valgte jeg at gå ned af samme rute i mit bachelor projekt. Jeg havde en del snakke med min lærer (kommende vejleder) før jul og han sagde at det kunne være svært at måle den pågældende faktor, men at det ville vi kunne finde ud af sammen. Jeg sendte ham ydermere en email lige før jul med flere ideer til sammenhæng af mit projekt. Han sagde at det kunne virke, men at vi skulle snakke sammen efter jul.

Jeg skrev en email i januar om at arrangere et møde, hvilket han ikke svarede på og talte med ham på gangene hvor han sagde at det måtte vi lige se på. Fast forward en måned - snakkede med ham mandag i sidste uge og han har lavet en fuldkommen 180 graders vending, sagde at han ikke troede det var en god idé at kigge på det her og lagde derudover det hele på mine skuldre til at skulle klare selv. Jeg er godt klar over at det er en selvstændig opgave, men der er ingen støtte at hente overhovedet.

I går sendte jeg ham så endnu en email, om hvor vidt det var muligt at ændre emne lidt og så kunne man måle med en MVC og en modificeret Borg skala.
Hertil kom svaret at det jeg ville kigge på var undersøgt i dybden igennem 70'erne og 80'erne, så det ville ikke give mig nye informationer, men at jeg kunne ændre til et performance based studie og så ville det være nemmere, men stadig ikke give nogle resultater der ikke allerede var der.

Der er lavet tusinder af performance based studier indenfor emnet - alt lader til at være dækket. Der er ét studie om skadesforebyggelse på området, det er fra 1992 og har ikke nogle fysiske measurements andet end at man har set antallet af skader er faldet i interventionsæsonen sammenlignet med sæsonerne før. Det er det.

Hvad dælen gør man når ens vejleder lige pludselig bakker ud af projektet han ellers har været med på?

Det er en ret vigtig aflevering der kommer op nu her, som kan påvirke min afsluttende karakter ganske meget, så jeg mangler ligesom at min vejleder rent faktisk er til stede og har lyst til at hjælpe mig.

Hvad havde i gjort - eller hvad gjorde i da det var jer der stod i situationen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bachelor projekt
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   28. mar 2017 som du selv siger så er opgaven din, og hvis du ikke kan skrive den selv, uden total støtte fra din vejleder, så bør du nok vælge et andet område. smiley

  • #2   28. mar 2017 Det eneste jeg skal bruge hjælp til er hvordan jeg skal måle forskellen, resten kan jeg godt selv tænke mig til. Det er noget min vejleder sagde vi kunne finde ud af sammen og nu trækker han så i land.

    Desuden, hvorfor sørge for at alle har vejledere hvis vi skal lave projektet 100% på egen hånd?
    Jeg forventer ikke at blive holdt i hånden hele vejen igennem, men når nu vi har fået vejledere til samme formål, så ville det da være rart at kunne sparre med en der har styr på de her ting og har været igennem det selv, fremfor at skulle regne alt ud selv og måske få et dårligere, fejlagtigt resultat fordi man ikke selv er kvalificeret nok endnu.

    Vi har udstyret til alverdens research på universitet, men som 1+2 års elever får vi altså ikke lov til at rode rundt med udstyr til langt over 1 mio fordi at vi så kan være mere selvstændige hvis vi vælger at skrive et bachelor projekt der involverer at benytte noget af dette udstyr.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. mar 2017 okay, syntes bare at du fremlægger det som om, at det måske er et for svært studie for dig at tage fat i - og at han derfor bakker ud, fordi det er urealistisk.

    Men han må jo begrunde hvorfor at han bakker ud - er det uden for hans område, kender han ikke til det udstyr du ville skulle benytte, eller hvad er der?

    hvis det udelukkende er udstyret du ikke har styr på, så fortsæt, hold ved dit emne, og find en anden lærer til at hjælpe dig.

    Min kæreste har lige skrevet kvantitativ bachelor om hamstrings skader ved prof fodboldboldspillere, og der var de nødsaget til at benytte hjælp fra andre lærer, da deres vejleder sad 300 km væk, og heller ikke kendte til det program de SKULLE benytte for at kunne udarbejde statistikker.
    De holdt på deres emne, selvom at de faktisk ikke havde nogen vejleder til rådighed på noget tidspunkt (med mindre at de kørte de 300 km. fra sønderjylland til kbh for at snakke med hende)


  • #4   28. mar 2017 Jeg vil kigge på om hvor vidt en opvarmning i halvlegen i en fodboldkamp mindsker risikoen for skader. Teorien er jo at 2/3 af muskelskader i fodbold kommer i sidste tredjedel af kampen grundet fatigue.

    Det jeg skal have hjælp til er hvordan man måler fatigue - i starten tænkte jeg på eccentrisk muskelstyrke, men da det lod til at være noget nær umuligt med min vejleder tænkte jeg bredere og endte med fatigue. Jeg har læst op på researchsider om hvordan det bedst er målt, da det jo er meget bredt og der er forskel på f.eks. muskulær fatigue og neurologisk fatigue, men langt størstedelen mente at MVC var den bedste måde at gøre det på, med en modificeret Borg skala.

    Min vejleder er så gået helt væk fra skadesforbyggelse-perspektivet fordi det er åbenbart gjort i dybden i 70'erne og 80'erne, men hvis jeg siger at jeg ingen studier kan finde om det pånær 1 fra 1992, så ignorerer han det bare og nævner nogle performance-perspektiverede studier han synes jeg skal kigge nærmere på fordi det mener han er bedre. På trods af at du kan finde en god 10-20 studier om lige netop det bare indenfor de sidste 15 år.

    Det er indenfor hans kerneområde - han underviser i Fundamentals of Exercise and Conditioning, Functional Rehabilitation og vidst også noget strength and conditiong, så vil mene det er lige netop ham jeg skal have fat. Især fordi både FEC og FR har injury prevention som kernepunkter.

    Som sagt, da han blev præsenteret for det oprindelige studie var han vildt entusiastisk og sagde at det var aldrig gjort før. Da jeg sagde at jeg ville kigge på nogenlunde det samme, men en anderledes intervention sagde han at det ville blive svært, men ikke umuligt. Da jeg kontakter ham for at få de sidste ting på plads trækker han fuldkommen i land og vil ændre hele perspektivet - til noget der er gjort så mange gange at du på ingen måde vil kunne få noget nyt ud af det ...


Kommentér på:
Bachelor projekt

Annonce