{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremlæggelse
  • #1   23. maj 2017 ta en dyb indåndning, find et punkt nede bagerst i klassen du kan kigge på, og vær forberedt.. og ellers sig til dig selv, jeg kan jeg vil jeg skal...
    tænk på noget andet, tænk på din hest eller hund, eller en sød fyr, en god veninde eller et sted..

    du skal bare ikke stå og kigge ned i dine papirer, sige åhh uhmm mellem hvert ord. kig op, smil, tænk på noget andet..


  • #2   23. maj 2017 Jeg har det præcis som dig. Jeg plejer at forestille mig (Det lyder nok lidt underligt smiley ) at alle i hele klassen er nøgne, på den måde kan jeg ikke rigtig tage dem seriøse, og det gør at jeg ikke begynder og blive usikker på mig selv og tænke om jeg nu er god nok.

    Så plejer jeg at holde fokus nede i mine papirer, og lade vær med at kigge for meget op, da jeg begynder og tvivle, og hakke i det hvis jeg kigger mine klassekammerater i øjnene. smiley

    Og til sidst, så finder jeg altid en og være sammen med det om. Det går altid hundrede gange bedre, hvis jeg har en god ven ved siden af mig, som jeg har arbejdet sammen med. Så står jeg ikke alene med det hele, og hvis jeg kludrer, kan min ven altid tage over. smiley


  • #3   23. maj 2017 Okey tak.. det bare efter mange dårlige oplevelser på min gamle skole at jeg er blevet sådan

  • #4   23. maj 2017 Fake it till you make it smiley
    Ud over det de andre skriver, er det vigtigt at stå rigtigt, så du ikke står og ser usikker ud. Dvs du sætter dine fødder med skulderbredde og retter dig op. Hvis folk fornemmer din sikkerhed (selvom usikkerheden er gemt bag din udstråling), hjælper det også dig. Og ikke noget med at have hænderne i lommerne eller bag ryggen. Det er i hvert fald de ting jeg har lært mht public speaking på kursus :). Knæk og bræk med det


  • #5   23. maj 2017 Ind imellem er vi utrygge pga nogle "sandheder" vi går og bilder os ind.
    Nogle små fortællinger, vi går og fortæller os selv, og tænker at "sådan hænger ting sammen, og sådan giver det mening".

    Prøv evt at tænk over, hvad Dine Fortællinger er?
    Nogen gange kan man finde mønsteret og tænke sig ud af dysfungerende tankegange.

    En anden, lettere tilgang er, at nedbryde det til mindre mål. Gerne mål, som du selv kan udløse.
    Fx erstat "jeg vil have ros" til "jeg vil lave gode handouts som siger det meste, en planche og tale i 90 sekunder foran 3 personer! "- senere kan du gøre målene lidt sværere og sværere.


  • #6   23. maj 2017 Vær sikker på at du er forberedt, og bare gør det. Jeg hader det også, men vi har holdt både tysk og engelsk taler. Jeg synes det er mere pinligt hvis jeg ikke gør det, end hvis jeg gør det og har fejl.
    Husk at man lærer af sine fejl, og at I alle er der for at lære. Der er helt sikkert ikke nogen der hader dig, hvis du siger noget der ikke helt er rigtigt;-)


  • #7   24. maj 2017 Jeg plejer at "bryde isen" ved at starte med at fortælle en joke eller sjov fact omkring emnet, så jeg bevidst for de andre til at grine. Så er vi ligesom igang, og jeg slapper bedre af efter at at vi lige har fået et godt grin og lettet stemningen lidt smiley

    Ellers øv dig, øv dig, øv dig - tal gerne højt, mens du læser dit materiale igennem. Lav evt. kort med stikord, eller små korte sætninger du kan tage med, og kigge i, hvis du bliver i tvivl.
    Det kan også være en god idé at tegne på tavlen eller noget smiley

    Hvis det er et emne du selv har valgt, så husk på at det kun er dig (og din lærer), der ved om det du siger er rigtigt, så de andre ved ikke, hvis du kommer til at sige noget forkert smiley

    Held og lykke smiley


  • #8   25. maj 2017 Gennemarbejd det du skal sige og find et punkt og fokusere på. Det er umiddelbart mit bedste råd. Du bliver ikke distraheret af tilskuerne og du ved hvad du skal sige, hvilket normalt giver en meget bedre fremlæggelse, da man så ikke kommer til at stå og hakke så meget i det smiley
    Og ellers starte lige så stille ud hvis det er muligt. Få mennesker og kort tid, for derefter at bygge det lige så stille op efterhånden som det bliver bedre smiley

    Derudover er der ikke andet end at kaste sig ud i det! Det er måske ikke nemt, men det bliver ikke bedre på andre måder (Jeg ved det er svært, men det er desværre sådan det er)


  • #9   25. maj 2017 For resten plejer jeg altid at starte. Så er der ikke nogen du kan sammenligne dig selv med, og så skal du ikke sidde og være nervøs så længe. Jeg har siddet mange gange og været nervøs en hel time, og ende ud med slet ikke at nå at fremlægge den dag. Det er spild af tid synes jeg.
    Held og lykke


Kommentér på:
Fremlæggelse

Annonce