{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

En til næsten kun at starte stævner for sig..? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg er ikke ligefrem en stævne person men ønsker jo med tiden at der skal komme nogle gode resultater på Rocky. Så jeg lurede på om I kender nogle eller selv har "stævneparter" altså en der kommer og rider ens hest lidt og starter stævner på den?
Hvordan foegår det hos dig?

Jeg vil gerne primært ride mine heste selv, men har jo selvfølgelig en forståelse for at heste og rytter skal kende hinanden for det bedste resultat. Så fortæl fortæl, hvordan foregår jeres aftaler? smiley

Eller har du måske en mening om hvordan det skal foregå? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En til næsten kun at starte stævner for sig..?
  • #3   20. sep 2017 Tanken med ham er at jeg skal selv have den første skridt trav og galop på ham; også bliver han sendt til professionel for at få det hele på plads og evt videreuddannes alt efter hvad han formår. Således at han bliver godt uddannet smiley

    Mvh TT


  • #4   20. sep 2017 Jeg har jo et super godt samarbejde med min berider - hvor jeg træner i hverdagen, og hun så får hestene i træning en uges tid op til et stævne smiley

    Jeg har dog selv redet stævner på dem, da de var unge og startede på klubplan - og så tog Lene over, da de begyndte at gå på distrektsplan.

    Jeg tror dog, at det kræver, at man minder meget om hinanden i ens ridning - og der har jeg jo haft fordelen i, at Lene har undervist mig, så vi er enige om hvordan vi rider og træner langt hen af vejen smiley
    Grundridning ligger vi ret tæt på hinanden, men jo sværere og finere signaler vi skal give, jo tydeligere er det at vi gør det en lille smule forskelligt - changementer i serier, og fx zigzag galoptraver med changementer, der skal hestene lige vænne sig til den enkelte rytter, så selvom vi synes vi gør det ens, så fortæller hestene tydeligt, at det gør vi ikke smiley

    Jeg har dog haft glæde af at sende hestene i træning i 1-3 uger, hvis der var noget "svært" de skulle lærer - fx kontragalop syntes min ene hest var meget svært, og der kan en proff ride mere konstruktivt og med forskellige løsningsmuligheder, end jeg selv kan. Det samme gjaldt indlæring af de første changementer.

    Der er ingen tvivl om, at jeg er fortaler for at man finder den rigtige underviser for en selv - for det er den daglige træning der rykker hesten fremad i uddannelse - ikke at den har været i træning i 2-3 uger i sig selv. For kan den daglige rytter ikke bygge videre på det som hesten har lært i træningen, så er det spild af penge at sende hesten i træning.

    Og ellers skal du være så økonomisk rig, at du laver en aftale med den valgte proff at vedkommende har hesten i træning i fx 6-12 måneder - og så får du selvfølgelig en mere skolet hest tilbage på den måde. Det er bare en dyr måde at gøre det på, samt hvis du ikke sideløbende uddannes som rytter, så giver det ikke det store resultat efterfølgende.

    Mvh Charlotte



  • #5   20. sep 2017 Det tænker jeg sagtens kan lade sig gøre smiley

  • #6   20. sep 2017 Jeg kan da bare starte stævnerne, TT 8).

    Ej det tænker jeg ikke er noget problem at finde en, som man kan lave en aftale med!


  • #7   20. sep 2017 Charlotte- Nu har du jo heste på meget højt plan smiley og de ambitioner har jeg som sådan ikke medmindre han er et unikum smiley
    Jeg har jo mine planer og drømme med ham, men det indebærer ikke dressur på Prix plan smiley

    Sacha- du har jo forladt mig så det bliver svært smiley desudenhar du jo nok med dine egne smiley

    Mvh TT



  • #8   20. sep 2017 Jeg kommer jo igen :D.
    Jah men derfor kan jeg da stadig godt starte på Rocky til den tid :P.


  • #9   20. sep 2017 Jeg ville da også gerne, men bor ikke på Fyn d:

  • #10   20. sep 2017 TT - bare du finder en, hvor I begge to har nogenlunde samme til gang til tingene, og hesten ikke er specielt sart, så tror jeg fint at en anden kan starte stævner på ham uden problemer.
    Men det vigtigste er nok, at I arbejder udfra samme principper - jeg tror fx ikke at BBH eller ARR i kombi med min berider ville have fungeret for hestene. Så kan du ikke finde en af dem du evt træner sammen med, som du synes rider sympatisk, og spørge om vedkommende ville prøve et stævne ?

    Mvh Charlotte


  • #11   20. sep 2017
    Det ville jeg sagtens kunne gøre - hvis jeg lige fik lov og ride hesten en gang eller to inden. Så man kunne mærke om tingene duede og om hesten nu også føltes klar til det den skulle starte. Det hjælper jo ikke noget ejeren mener hesten kan gå en LA og man sætter sig op og mener en LC er bedre.

    Men ja, så kræver det nok også at man har ens mening om ridning - ellers kikser det lidt med hinanden. Da det ikke vil være optimalt at ejeren står på jorden og blander sig. Så skal ejeren have tillid til at rytteren håndtere det bedst muligt som rytteren mener fungere.


  • #12   20. sep 2017 Ja selvfølgelig skal "parten " have samme ridestil som en selv, og Sacha har redet Tindur og vi har samme syn på tingene (primært) men jeg forventer jo lidt at Rocky og rytteren kender hinanden og at rytteren rider ham en gang om ugen ca, og lidt mere op til et stævne. smiley

    Mvh TT


  • #13   21. sep 2017 Tror man skal minde lidt om hinanden i ridningen - eller i hvert fald skal kunne styrke hinanden, for rider man helt modsat af den andens principper, så får man problemer smiley Og så skal man nok have en god kommunikation rytterne imellem.

    Jeg startede min tidligere ridelæres 4 års til hans første stævne. Jeg havde ikke siddet på ham i over 1/2 år. Nåede på ham 3 dage i ugen forinden. Han red til 70 %, fordi den jo bare var super velredet og nem at gå til smiley Samt jeg vidste lidt om, hvordan hun red den og fik et par tips med på vejen.

    Så det kan du da sagtens. Det er bare om at finde den rette smiley - Evt. din underviser/berider smiley


  • #14   22. sep 2017 Søger selv en hest at ride stævner på. Sådan det ofte har foregået for mig eller mine veninder så rider man hesten 1 gang ugentligt og så starter de de stævner som du vil have den skal starte smiley

Kommentér på:
En til næsten kun at starte stævner for sig..?

Annonce