{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

lidt fra mig {{forumTopicSubject}}

hejsa
jeg har ikke fået skrevet så meget herinde på hestegalleriet i det sidste lange stykke tid.
jeg blev syg i december. og det endte faktisk med at jeg blev indlagt onsdagen imellem jul og nytår.
måtte tilmed fejrer nytår alene på sygehuset...
jeg havde fået to dårlige nyrer og så fik jeg lige hjerteflimmer oveni.
så siden januar har jeg været afsted til dialyse 3 gange om ugen. 4 timer hver gang.
Hjertet har heldigvis fået det meget bedre. går ikke længere til kontrol for det. De holder øje med det i dialysen.
nyrerne er beygndt at lave (meget) lidt selv.. Men lidt har også ret. Endelig skulle jeg have en ny nyrer men jo mere jeg hørte omkring hvad bivirkninger var, jo mindre havde jeg lyst til at få en. Så nu skal nok have hjemmedialyse i stedet for.
lige går jeg og håber på at mine nyrer laver 10% for så må jeg gå ned på 2 gange om ugen
det værste er trætheden.

hestene har min far måtte passe.Dog gik der ikke så længe fra jeg kom hjem til jeg begyndte at lukke ind og ud selv.
nu laver jeg stort set det hele bortset fra udmuggeringen. her står ryggen af.
til alt held bliver de ikke brugt, så det har bare været at lukke dem ud og ind igen. de går bare og hygger sig

så har det været nemmere med mine katte. dem måtte min mor så passe. dem var jeg dog hurtigere med til at passe igen.

så jo 2017 har været lidt af en udfordring.
og det er ikke slut endnu. får at vide på onsdag om jeg har fået min førtidspension. det er jo hammer dyrt at skulle bruge 800 kr hver mdr bare til transport til dialyse. jeg kan nemlig ikke få hjælp til det, da jeg bare er på kontanthjælp. Har skrevet til flere får at gå gjort noget ved det, men nej det kan jeg ikke få noget ud af.
det skal siges at der er over 10 år siden min læge begyndte at snakke om førtidspension. jeg har jo både ledde- og slidgigt, en diskopolaps, astma og allergi. Og nu så også lide hjerte og nyrer problemer...

så kryds lige finger for mig på onsdag. jeg er nemlig blevet indstillet, men det skal lige godkendes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt fra mig
  • #1   24. sep 2017 nå ja der har været lidt godt.
    har nu i alt tabt mig 40 kg- de 20 er bare fra januar til nu.

    det eneste er at det er s.. lidt dyrt. alt mit tøj er jo blevet mega for stort. selv det tøj jeg fik i fødselsdagsgave først i december er for stort
    værst var nok mine ridebukser. jeg var nemlig virkelig rigtig glad for dem. jeg brugte dem en del, men jeg rider jo ikke, så har overvejet om det er nødvendigt med et par nye.
    jeg er vel gået fra str 48/50 til 42/44, så der er sket lidt


  • #2   24. sep 2017 Sikke en omgang du er og har været igennem.

    Pøj pøj med indstillingen. Det er et hårdt system være i når man samtidig er syg. Jeg har selv været i flexjob i snart 3 år og det var også et langt hårdt forløb at danse med.

    Håber du får din førtidspension så du kan få ro på den del.


  • #3   24. sep 2017 Krydser finger for at pensionen går i gennem.... Hold da op en omgang.

  • #4   24. sep 2017 Sikke en omgang! Jeg håber pensionen går igennem!
    Det er en lettelse, når alt andet er noget l*rt, at få den del på plads, så er der det mindre at kæmpe med!
    Jeg har selv været møllen igennem, det tog 8 år for mig at få fleksjob.
    Men tillykke med vægttabet, godt gået! Og der er jo ikke så lang tid til din fødselsdag og jul, så kan du ønske dig ny garderobe smiley


  • #5   25. sep 2017 Mange Tanker her fra håber det bedste for dig.
    VH Annette


Kommentér på:
lidt fra mig

Annonce