{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dem der bliver nervøs til stævner
  • #1   25. okt 2017 Jeg har ikke brugt det til stævner, men jeg har brugt det til fremlæggelser og eksamener. Det hjalp mig, da jeg havde slem angst :).

  • #2   25. okt 2017 Jeg starter ikke stævner pga at jeg ikke har nerver til at være alene i rampelyset. Men da jeg forsøgte det op til eksamener hjalp det mig ikke. smiley

    Mvh TT


  • #3   25. okt 2017 Nødhjælpsdråberne har stor effekt på heste.
    Til mennesker skal man selv være åben overfor det, ellers har de ikke den store effekt.
    De virker allerbedst, hvis man starter med at tage dem inden, man når at blive stresset og så igen under den stressede situation. Også til hesten.
    Start gerne nogle dage før stævnet med at tage det. Lad være med at putte dråberne i et glas vand. Put dem hellere i en spiseske vand. Så får du det hele med. Skyl det godt rundt i munden inden du synker. Det skal nemlig optages af slimhinderne i munden. Tag sådan en skefuld 3 gange om dagen.
    Til hesten plejer jeg at putte dråberne på et halvt æble, som er udhulet lidt eller lavet huller i. Det sætter bedst gang i spytproduktionen.


  • #4   25. okt 2017 Min mor blander selv bach blomster dråber (hun har flere kurser i det).
    Har selv brugt dem, og brugt dem til min hest og min hund.
    Synes ikke selv jeg havde en stor effekt af dem, men kan tydeligt mærke forskellen hos mine dyr.


  • #5   25. okt 2017 Nu ved jeg ikke, hvad der er i de dråber, men husk at ryttere under stævner ikke må være under indflydelse af beroligende stoffer (reglementets §21.1)

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #6   25. okt 2017 De virker har brugt dem ca 15 minutter før de skal virke, de er som jeg har læst det ikke beroligende så de ikke må bruges da det er energier de sender ud

  • #7   25. okt 2017 Det gælder forreste også stimulerende

    §21.1: "Ryttere må ikke deltage ved ridestævner under indflydelse af stimulerende eller beroligende stoffer."



  • #8   25. okt 2017 Novem - men bliver urtemedicin betragtet som stoffer? smiley

    Mvh TT


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #9   26. okt 2017 Har spurgt en forhandler og de siger det svare til at tage et tilskud af c vitamin ved forkølelse.
    Nu har jeg skrevet til Dansk Rideforbund jeg nægter at tro det er forbudt
    Det er udtræk fra soløje kirsebær blomme fuglemælk klematis og balsamin


  • #10   3. nov 2017 Lene, du må gerne skrive hvad du får at svar smiley

  • #11   3. nov 2017 Bare fordi noget er udtræk af noget naturligt så kan det godt være det ikke må bruges.

    ligesom heste vil gå under doping hvis man fodre med bananer hehe


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #12   3. nov 2017 Blev faktisk ikke klogere

    Hej Lene

    Tak for din mail.

    Dansk Ride Forbund følger de internationale FEI regler. Klik her for at komme til deres hjemmeside: http://inside.fei.org/fei/cleansport/

    Med venlig hilsen


  • #13   3. nov 2017
    Spring ud i det! smiley

    Min oplevelse er at man kun vænner sig til det, ved at udsætte sig selv for det. Jeg har haft meget præstationsangst og kom kun ud af det ved konstant og bevæge mig ud i situationer fx i skolen hvor jeg skulle fremlægge foran klassen.

    Der udover, til stævner så ha' en god ven med - det har jeg erfaret for andre virker. Har været med et par nervøse til stævner, hvor jeg har holdt "peptalk" og generelt bare snakket og snakket.

    En anden ting er; om det går dårligt er der ingen der kan se til stævne. Ingen ved hvordan hesten er der hjemme. Ingen ved noget om hesten. Ingen kender dine mål eller ambitioner for stævnet.

    Jeg har lært mig selv at jeg aldrig forventer noget så uanset hvad er jeg glad. Jeg kan altid finde en god ting når jeg har været ude - også selvom fx sidste gang da vi var ude og fik 57% og kræet satte i galop og generelt var meget spændt. Folk tænkte måske hvad jeg lavede i en LA med sådan en hest - men de aner jo ikke hvordan det er der hjemme eller hvad mit mål var.
    Og jeg kunne fint fine noget positivt frem - fx god energi, gode øgninger, gik i traileren uden problemer på vejen hjem osv.


  • #14   4. nov 2017 Min gamle hest fik det, når hun skulle have smed, fordi hun havde haft en rigtig grim oplevelse med en smed, og egentlig skulle bedøves ved smed. Hun var simpelthen ikke styrbar og ej heller til at komme i kontakt med.

    Det virkede rigtig fint. Det og så rigeligt med gulerødder til hende undervejs, så hun lærte det ikke var farligt.

    Har dog ikke prøvet det selv, men dem jeg kender siger, at det ikke rigtig virker på mennesker, mest på dyr smiley


Kommentér på:
Til dem der bliver nervøs til stævner

Annonce