{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på blodprøve (blodværdi, indhold)
  • #1   19. nov 2017 Jeg skulle give 1000-1200 kr for det (inkl kørsel) for 2 år siden i Nordjylland smiley

  • #2   19. nov 2017 Jeg har aldrig haft blodprøver alene.
    Min dyrlæge inkluderer det I konsultation taksten, og det synes jeg er en meget pædagogisk måde at gøre det på.

    Og som læge ville jeg meget skuffet, hvis en dyrlæge bare tog blodprøver baseret på "kunden betaler" - jeg forventer at fagpersoner involverer deres faglige, dvs anamnese, objektiv og paraklinik skal ses samlet, en løsrevet fragment er ikke noget værd som diagnostisk eller prognostisk værktøj!!

    "Normale" værdier er defineret på baggrund af en normal fordeling. Dvs man har målt på mange hundrede raske, og så har man analyseret og sammenlignet med en normal fordelingskurve (Bells kurve) og fastsat grænserne, så 95% af de raskes prøvesvar er inkluderet i normal intervallerne. Så tager man mange prøver vil 1/20 svar "stikke ud" fra normalen, selvom der ikke er noget galt.
    Og min dyrlæge har samme holdning, og det afspejler sig i hendes takst system. Blodprøver står ikke alene.

    Men hvis du kun vil have blodprøver og ingen intelligente tanker, så Google efter analyse priser.
    (Men du snyder dig selv.)


  • #3   19. nov 2017 Jeg vil lige tilføje at dyrlæge anbefalede det ved konsultation og vi efterfølgende telefonisk, talte sammen om værdierne (jeg havde fået tilsendt på mail) og fik lavet handleplan.

  • #4   19. nov 2017 Man tager jo ikke bare en blodprøve uden at man har haft forsøgt andre ting og kigget på helheden. Men min dyrlæge mener at når vi har taget andre behandlinger osv ud, uden effekt, så er blodprøve næste skridt.

    Mvh TT


  • #5   19. nov 2017 Men så kender du prisen?
    Det ved din dyrlæge jo?

    Jeg forstår ikke, vil du lave doktor shopping siden du vil sammenligne priser?
    Det er lidt som at modtage service og rådgivning hos en fast samarbejdspartner men købe den ene dims der koster hos konkurrenten.
    Jeg synes at de gode fagpersoner skal støttes ved at man som kunde vender tilbage - hvis man vil beholde dem.

    Hvis du laver doktor shopping så vær bevidst om, at det edb system en sundhedsperson bruger ikke nødvendigvis er synlig hos alle.
    Så hvis du mister dit udprint af prøvesvar kan din egen dyrlæge måske ikke se svaret. Journal systemer er IKKE bygget til effektiv datadeling, men data hoarding.
    Og så skal blodprøver gentages.

    (Ja. Jeg er blondine. Forstår ikke hvilke konsekvens prissammenligning har. Du kan jo ikke sammenligne lige over, da prisen kan inkludere forskellige ydelser og selv hvis en konkurrent er billigere kan din vanlig dyrlæge ikke nødvendigvis bruge andres prøvesvar)


  • #6   19. nov 2017 Dr. Who - slap dog lige af! Jeg har da ALDRIG sagt at jeg skal bruge en anden dyrlæge! Det kommer aldrig på tale! Har brugt samme dyrlæge i over 6 år. Men det er rart at vide Ca hvad jeg skal af med da jeg aldrig har fået taget en blodprøve. Jeg har heldigvis været velsignet med forholdsvis raske heste (7-9-13, bank bank) i alle år.

    Mvh TT


  • #7   19. nov 2017 En blodprøve som den, du nævner, koster typisk omkring 1200 kr - men spørg din dyrlæge om den præcise pris.

  • #8   19. nov 2017 Mimre - synes det er så træls at spørge om prisen.. Hvis det var noget særligt ville jeg selvfølgelig høre, men nu hvor det er noget så normalt så bliver det lidt sådan irriterende tænker jeg smiley derfor tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne spørge Jer om Ca pris smiley

    Mvh TT


  • #9   20. nov 2017 Hej TT.
    Jeg kender ikke dit motiv for at spørge her.
    Og jeg havde ikke forudset, at du kunne være for genert ved at spørge ansigt til ansigt.
    Så det motiv havde jeg ikke set komme.

    Dyrlæger lever jo af at modtage betaling for deres ydelser. Så de kan sikkert kun bifalde, at du spørger og reserverer plads i budgettet.

    Så spørg. Så ved du.


Kommentér på:
Pris på blodprøve (blodværdi, indhold)

Annonce