{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Julegaver {{forumTopicSubject}}

God aften.

Ja som overskriften siger, så omhandler denne tråd julegaver.

I min og min sviger familie giver vi gave til børnene og vores forældre.
Min mand og jeg giver for ca. 200 pr. pers. +/-

Vi har valgt, søskende imellem at droppe gaverne af forskellige årsager, med min søster var det fordi ingen af os i sin tid havde penge til Det og efterfølgende har vi ikke været sammen til jul og føler derfor ikke behov for at give gave.
Men har til gengæld aftalt at hvis vi holder jul sammen giver vi en lille ting.

Med mine svigerinder og deres mænd har vi i år lavet den aftale, at vi bruger pengene til at gå ud og spise en god middag sammen i stedet, hvilket jeg synes er en mægtig god løsning
Vi elsker mad

Hvordan gør i i jeres familie, giver i hver i sær, hver enkelt gave, trækker i lod og giver én person én stor gave eller hvad gør I? Og hvor meget giver i for til familien?

Glædelig jul!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julegaver
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   12. dec 2017 vi har ingen faste beløb til gaver, men køber ud fra hvad der vil glæde modtageren. dvs. det kan sagtens ske at der er 500 kr. forskel på den gave jeg giver, og den gave jeg får.

    i år, er det lidt trangt med penge, men børnene får for ca. 1500 hver, også får min mor, moster og far gaver af hhv. mig og min kæreste, og vores børn.


  • #2   12. dec 2017 Vi får heller ikke nødvendigvis for det beløb vi giver for, man bestemmer jo selv hvad man føler der er råd til, men vi har valgt at give alle for ca. samme beløb da vi ikke har lyst til at gøre forskel. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   12. dec 2017 Maria: Der er man jo meget forskellig.

    Det eneste sted hvor vi vidt muligt prøver at give for samme beløb er ved vores børn, og min søsters børn når vi holder jul med dem smiley


  • #4   12. dec 2017 I min familie er der ikke sat beløb på. Min kæreste og jeg giver til mine forældre og min lillebror og hans kæreste. Der er ingen børn hos nogle af os, så det er til at overskue.

    I min kærestes familie er det lidt mere tricky. Vi giver selvfølgelig til hans forældre, men så har han to brødre med i alt seks børn og det er altså noget af en udskrivning og efterhånden lidt svært at finde på noget, så det har vi foreslået at droppe. Ved ikke om det bliver så pænt modtaget af mødrene, men nu må vi se.



  • #5   12. dec 2017 Jeg er ud af en stor søskendeflok.
    Vi har nogle som vi er ansvarlige for at købe julegaver og fødselsdagsgaver til.
    Jeg står for vores forældre og lillebror..

    Der er et aftalt budget, for ca beløb, og så regner vi efter en gang om året. Fx har en af mine brødre købt fars fødselsdagsgave på mine vegne - men det går ofte ud med hinanden i den sidste ende...
    Fidusen er grundlæggende, at så skal alle ikke løbe igennem så mange butikker og man får færre gaver men større budget pr gave så det er nemmere målrettet at finde en god, brugbar gave.

    I min mands familie går de bare juleamok inkl gaveamok... Alle køber til alle og får en glædesrus af at trævle butikker igennem for gaver..


  • #6   12. dec 2017 Vi har valgt at vi giver til dem, vi holder jul med og ikke andre. Både mig og kæresten er på henholdsvis su og kontanthjælp, så pengene er der ikke til at give for alt for meget smiley

    Vi giver for ca 200Kr pr. Person.
    Mig og kæresten i mellem har vi sat en maks grænse på 500Kr, så vi giver for nogenlunde ens beløb i gave smiley


  • #7   12. dec 2017 Vel hos os får børnene vores for Ca 800kr hver. Også køber vi gaver til nevøer og niecer der er under 18 år. Også bedsteforældre/forældre. Og hvis vi fejrer med vores søskende køber vi også en lille ting til disse. De ligger på omkring 100-150kr. Også køber vi gaver til hinanden for Ca samme beløb som børnene, måske mindre. Det kommer jo an på hvad vi har af ønsker smiley

    Mvh TT


  • #8   13. dec 2017 I min familie er det fuldstændig gave-amok. Jeg er SÅ træt af det. Jeg giver gaver til min mor og hendes mand, min far og hans kone, min bedstefar, min mormor og hendes mand, min moster og hendes mand og deres to børn og så min kæreste. I år har jeg virkelig skåret gavebeløbene ind til benet, men jeg kan ikke få det til at lade sig gøre for mindre end omkring 3000. Selvom jeg ikke har noget problem med at give små gaver, synes jeg, at det er vanskeligt at finde noget for så små beløb. Jeg har flere gange luftet tanken om at droppe nogle af gaverne (også den anden vej, så jeg heller ikke ville få - selvfølgelig), men det er blevet taget ilde imod.
    Min kæreste har også en del gaver at købe (7 stk, såvidt jeg lige kan regne ud) - så vores gavebudget i december er bare fuldstændig tosset.

    Jeg har før været meget begejstret for julen, men efterhånden er det bare noget, som skal overstås for mig - bl.a. på grund af gaveræset og forventningerne om, at man deltager i både det ene og det andet hejs i juledagene.


  • #9   13. dec 2017 Doktor who; sikke en god måde at gøre det På! Det blev også foreslået i min svigerfamilie for et par år siden, men ud over min svigerinde r der fik ideen og så min mand og Jeg, så var det ikke noget vi skulle gøre! ??

    Mette: Hold da op hvor har i mange gaver at give!
    Kan godt forstå julen bliver overvældende for jer!

    Vi havde også på et tidspunkt mange at give, men valgte at skære ned, bl.a. til bedsteforældre og senere søskende da det bliver alt for meget!
    Vi har ikke børn, så ind i mellem får vores hund gaver af vores søskende i stedet smiley


  • #10   13. dec 2017 Vi har kørt med den metode i 10-15 år.

    Det gør julen meget mere enkel.
    ??


  • #11   13. dec 2017 I min familie giver vi ikke gaver. Vi spiller pakke-spil i stedet

  • #12   13. dec 2017 I min familie giver min mand og jeg altid til min søster og hendes to børn (på 3 og 5 år), mine forældre og mine bedsteforældre - plus til min onkel og tante, hvis vi holder jul sammen med dem (hvert andet år). Vi har altid givet mange gaver i min familie - så selvom jeg måske tænker, at jeg godt kunne give/få et par færre, så er det ikke noget, jeg vil foreslå smiley Beløbene er ret blandede - et sted imellem 2-400 per mand for mit vedkommende. Jeg har ikke aftalt et beløb med nogen, det bliver som det passer. Vi har ingen børn selv.

    I svigerfamilien giver manden og hans tre brødre sammen en gave til hhv. hans mor, far, bedsteforældre og onkel og tante plus tantens søn (på 10 år). Brødrene giver ikke hinanden eller hinandens kærester/koner noget. Jeg plejer så selv at give en fælles gave til svigerforældre og svigerbedsteforældre - f.eks. en kurv med skandinaviske lækkerier (de er tyskere). Egentlig kunne jeg godt tænke mig at stå af gaveræset på den side af familien, men de giver mig store, dyre gaver (f.eks. vandrestøvler til 1500 kr i år), så det er lidt svært. Jeg har forsøgt at sætte beløbet lavt selv for at se, om de også skar ned, men det er de vist ligeglade med (vi kører på 9. år nu).

    Manden og jeg giver også hinanden gaver smiley Beløbet afhænger helt af, hvad man lige finder på. Jeg har givet ham alt fra t-shirts til en x-box. Han har givet mig alt fra en miniferie i Mellemøsten til e-bøger. Det handler mere om at vælge noget med en lille historie bag, end om hvad det har kostet.


  • #13   13. dec 2017 Charlotte: ej hvor sjovt, er det så lidt større ting eller de der gængse 20-30 kr. gaver?

    Gingerella:
    Uh det er også mange gaver og Hold da op nogle store gaver fra dine svigerforældre!

    Hvor er det hyggeligt og spændende at høre hvordan det foregår rundt i landet smiley


  • #14   14. dec 2017 Det er max 100 kr pr pakke smiley

Kommentér på:
Julegaver

Annonce