{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SE HER :-D DET NYTTET AT KÆMPE! :-D
  • #1   12. dec 2017 Det ridende politi er smadder hyggeligt, men personligt ville jeg mene at pengene var bedre givet ud et andet sted.

  • #2   12. dec 2017 Spændende. Men hvad er fordelen ved det? (Har ikke fulgt så meget med) smiley

  • #3   12. dec 2017 Altså jeg syntes da også det har sin charme, men jeg så da også hellere man brugte pengene andre steder i samfundet xD.

  • #4   12. dec 2017 Det handler mere om traditioner og synlighed smiley ja pengene kunne garanteret have været brugt på mere fornuftige ting, men heller at de bruger penge på det ridende politi end på at lave nye store skoler o.l og lægge små skoler ned osv.. smiley

    Mvh TT


  • #5   12. dec 2017 Hmm ja okay, synes måske også at pengene kunne være brugt bedre så. Kan ikke helt se hvad det skal til for så smiley

  • #6   12. dec 2017 Jeg ville nok hellere bruge pengene på flere pædagoger, sygeplejesker, sosu assistenter eller på psykiatrien smiley

  • #7   12. dec 2017 Brug pengene på miljøet og ældreplejen! smiley

    (Bliver meget politisk nu haha)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   12. dec 2017 heste har bestemt en positiv virkning når det kommer til demonstrationer mm.

    men de har så mange redskaber iidag, at det for mig er spild af penge. hellere bruge pengene steder hvor det faktisk kan have en positiv effekt, og hvor det kan gavne mennesker Aller mest


  • #9   12. dec 2017 Jeg har været til rigtig mange forskellige demonstrationer i kbh og har endnu til gode, at se dem bruge politi hestene til dette. De eneste gange jeg har set dem i gadebilledet, er når de tullede rundt på strøget og hyggede sig.
    Der var jo altså også en grund til at de blev sparet væk i sin tid og jeg blir faktisk lidt forarget over at man vælger at spilde penge på det, når der er andre steder, som lider under diverse besparelser hele tiden.


  • #10   12. dec 2017
    Tja. Jeg ville hellere ha' flere kollegaer på plejehjemmet og flere penge til selve plejehjemmet så vi kunne gøre mere for beboerne.


  • #11   12. dec 2017 Suk.
    Det er da vældig hyggeligt, men hvor stor er nytteudbyttet?
    Kunne man have ansat en politimand eller to mere for de penge og fx få udforsket nogle indbrud?
    Hvis jeg bestemte over budgettet, tror jeg ikke at det var kommet igennem.
    Det er dansk folkeparti når det er bedst - populistisk ad H til, og vil blive fremhævet i stedet for at diskutere upopulære emner, såsom hjemløse, trafficking eller hvorfor politiet ikke skal prioritere indbrud... -


  • #12   12. dec 2017 Ok! I må rigtig meget undskylde for at jeg blev glad for at se at de kom tilbage... smiley smiley Men så fik da Hg noget at tale om... smiley

    Mvh TT


  • #13   12. dec 2017 What?
    Der er ærlige forskelle i holdninger - og hvis man er afklaret med hvorfor man mener som man gør - er der ingen der skal undskylde!

    Men debat handler ikke om enighed, men om hvorfor man mener som man gør!
    Og længe leve sund uenighed!
    Ellers ville verden være kedelig!


  • #14   12. dec 2017 Jeg havde jo faktisk troet at de fleste var glade for min nyhed da det jo er en hesteside smiley men der tog jeg grundigt fejl smiley

    Mvh TT


  • #15   12. dec 2017 Æhbø??

    Det er da hyggeligt at se ryttere på strøget.
    Men hvis der ikke er mere nødvendige samfundsopgaver skal politikerne pudse briller eller sætte skatten ned...


  • #16   13. dec 2017 Det er fantastisk at de kommer tilbage smiley For mig var det som at få en tidlig Julegave da nyheden kom ud smiley smiley

  • #17   13. dec 2017 jae... de penge kunne være brugt lidt mere fornuftigt, men er sikker på at de heste, der kommer til syne, er en stor fornøjelse for turister og børn i storbyen. smiley


  • #18   13. dec 2017 Vi er jo andet end hestemennesker, så selvom det er en hesteside, så er vi først og fremmest mennesker. Jeg synes det er en luksus at have politiheste, men vi er ikke i en situation hvor der er råd til luksus, desværre. Jeg ville langt! hellere have at Danmark brugte pengene på mennesker i nød, kvoteflygtninge f.eks, end på noget "hyggeligt", som politiheste.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   13. dec 2017 selvom at jeg har stor interesse i heste, så hvis fjernelse af alle rideskoler i Danmark, betød at vi fik Meget mere personale i sundhedssektor, institutioner, skoler, ved politiet mm. så syntes jeg at det ville være en fin ide.

    og nej, det ville aldrig ske, og rideskoler har ingen sammenhæng med offentligt ansatte, men det er pointen i at fordi at man har heste som en hobby, så er det på ingen måde ensbetydende med at man er imponeret over et tiltag med heste som koster staten penge.
    Og at der er ting som er meget vigtigere end en hest i gadebilledet..


  • #21   13. dec 2017 jeg er en af dem som faktisk har skrevet under, så jeg er glad. der må jo gerne være noget som viser det danske politi. det er en god reklame.

    ja vi kunne få en ekstra politibil eller sådan noget, men når man som jeg bor i udkantsdanmark så er politiet ikke noget vi ser for meget til. så endelig kan det vores vedkommende være lige meget om man har en ekstra bil eller der findes heste i politiet.

    så vidt jeg ved så er der jo også ekstra penge til de gamle. så de er også dækket. kan ikke huske beløbet men der var penge til dem.

    men i dette samfund vil alle jo have ekstra penge hele tiden. man er aldrig tilfreds.

    men her er jeg tilfreds. Har dog stadig til gode at se dem. de kommer ikke lige til Langeland... smiley de er da velkommen


  • #22   13. dec 2017 Jer der synes det er godt, de kommer tilbage, hvorfor? Hvad er grunden til at i synes, at det er fornuftigt at bruge penge på det? smiley

  • #23   13. dec 2017 hvorfor ikke?
    hvorfor skulle man bruge pengene på de gamle? eller børnene?
    de har jo familie som kan passe dem. hvorfor skal det offentlige bruge penge på at de gamle bliver passet, når man i andre lande kan passe sine gamle selv.


    sådan man jo blive ved. hvorfor skal man bruge penge på noget som helst?

    det at der er ridende politit er med til at skab kontakt imellem borger og politit.noget man mangler efter at de lokale polititstationer er lukket. mange børn og unger har intet kontakt med polititet. for polititet er jo bare nogen som kører rundt i biler. det er ikke nogen man snakker med. det er jo samme årsag som når de kører rundt på cykler.
    det er jo hellere ikke sådan at der bliver brugt mange penge på det.


  • #24   13. dec 2017 Mange ældre har ikke familie, som kan passe dem, plejepersonalet har knap nok til til at passe dem, derfor ville pengene blive givet bedre ud der smiley

    Det ridende politi kommer næppe til at have særlig meget med de unge at gøre, de rider op og ned langs strøget, det er sådan set det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   13. dec 2017 anja: syntes du det er vigtigere at bruge penge på ridende politi end på ældre og børn?

  • #26   13. dec 2017 Nu blev jeg simpelthen nødt til at google hvad det ridende politi kostede og hvad jeg umiddelbart kan se, så kostede én ridende politimand i 2012, , omkring 130.000kr mere om året end en ikke ridende politimand. Det synes jeg dæleme er mange penge, som kunne fordeles meget bedre.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   13. dec 2017 guldhesten: de 130.000 vil ihvertfald gavne en institution, RIGTIG meget.

  • #28   13. dec 2017 AMT
    Ja helt enig!



  • #29   13. dec 2017 Ja det er næsten en halv pædagog stilling smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   13. dec 2017 guldhesten: men hvem bekymre sig om Danmarks fremtid, og om dem der skal passe os når vi blive gamle og skrøbelige..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   13. dec 2017 Jeg ville glædeligt ansættes til den løn, hvis jeg selv måtte vælge institution smiley

  • #32   13. dec 2017 AMT
    Ja, det er jo lige det..


  • #33   13. dec 2017 AMT - arbejde fuldtid for halv løn?? smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   13. dec 2017 Team Tindur: og hvad så?
    havde jeg ville tjene mange penge, så havde jeg valgt en anden vej end pædagog.


  • #35   13. dec 2017 Tja.. Så kan man jo ikke klage over at folk vælger udenlandsk arbejdskraft da de jo er billigere end danske.. Og at disse gør det svært for en del at få arbejde.. smiley det synes jeg overhovedet ikke er okay. Selvom du kan klare dig på den årsløn kan vi andre ikke, så du gør det jo sværere for os andre der ønsker en anstændig løn at få dette. Det er nok ingen af os pædagoger der valgte dette pga lønnen, men vi skal også kunne leve!

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #36   13. dec 2017 okay, bare slap helt af Team Tinder smiley

    sikke da en overtolkning af noget så harmløst.

    tror ikke at du fatter pointen med det hele.


Kommentér på:
SE HER :-D DET NYTTET AT KÆMPE! :-D

Annonce