{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Din hverdag, din weekend og dine drømme. {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Nogen af jer, har måske læst mine statusser. Med frustration over min tid. Min beslutning om at sælge monnick, og ligge hesteverdenen på hylden nogle år.

Så nu vil jeg gerne høre om jeres hverdag, jeres gøremål, hvad gør i hvornår, og kan det rende rundt. Hvad ville i gerne have mere tid til, og hvad er jeres drømme.

- jeg ville ønske en ekstra time i døgnet. Bare én. Mine drømme var, at opnå at monnick kom igang, at vi kunne nå kåring, og opnå de mange muligheder, der er med hende. Men tiden er knap, og jeg har desværre ikke mulighed for at omstrukturere.

Vi er selvfølgelig to voksne, peter og jeg, der deler dagligdagens gøremål, så vidt det er muligt. Mén, det er bare den tid det tager

Min dag
5:30 stå op
- lave kaffe
- ryge
5:40 gøre mig klar
- hår
- make-up
- tøj
- tænder
- tjekke taske
- rulle cigaretter til peter og jeg
-sige farvel til peter
6:00 vække børn
- give morgenmad
- vaske dem og børstetænder rede hår
- tage tøj på begge
- pakke madpakker i tasker
- overtøj og sko
- i bil - fodre tinka og natash
6:45 børnehave
- aflevere silke
- aflevere William
-  pakke madpakker i køler
7:15 køre i skole
8:00 være på skole
8:15 undervisning starter
15:00 skole slutter - hver 2. Fredag hente lukas i skole
16:00 hente børn
16:15 hjemme - komme ind.
- evt oprydning - støvsuge - vaske gulv
16:30 forberede aftensmad
- peter kommer hjem
18:00 gøremål for næste dag
- smøre madpakker
- finde tøj frem
- pakke tasker
- bade børn
- tænder børstes
- William puttes
- vasketøj og opvask ordnes
- silke puttes
- lektier laves
- hunde fodres
19:00 børn sover,
Fodre tinka og natash
- tjekke vand
- give halm
- rotte fodres
- katte fodres
- høns fodres, vand og strøelse.
19:45 kører til monnick
- strigler
- ordner/blander foder - tjekker vand
- rydder op
- snakker med staldejer om monnicks dag
20:45-21:00 hjemme igen
- går i bad
- ser tv
- snakker med peter
- vasketøj tørres opvaskemaskine tømmes
22:00-22:30
- går i seng


Lørdag - praktiske ting - tømme trailer, containerplads. - familiære ting - besøge bedsteforældre, fødselsdage. Handle ind til ugen.
Tinka, natash og monnicks gøremål
Søndag - børne værelser ordnes
Gøremål til mandag forberedes, tøj lægges sammen og på plads, hus rengøres.
Tinka, natash og monnicks gøremål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din hverdag, din weekend og dine drømme.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   27. jan 2018 Jeg går hjemme på barsel, og min kæreste er på barsel, så vores dage er meget spontane.

    børnene sover til de vågner, det kan så være alt fra kl 04, til kl. 09.

    hvis den ældste vågner sent, så plejer vi at holde ham hjemme fra børnehave, også hygger Vi hele dagen.

    De eneste faste der er ved os:

    -sønnen afleveres kl. 09 i børnehave
    -vi spiser altid aftensmad kl. 17:30
    -den mindste bliver puttet kl. 19
    - den ældste bliver puttet kl. 19:30
    - hunden skal ud i haven når vi er færdig med at spise og have rester, og jeg skal have en cigaret.

    ^Det er faktisk det eneste faste vi har i vores hverdag.

    jeg ville ønske at jeg kunne leve sådan her resten af mit liv. Jeg elsker al den tid jeg har til mine børn, at jeg ikke er afhængig af at skulle aflevere i institution, og at når den ældste bliver hentet, så handler alt om børnene, for der er gjort rent, og handlet ind. Jeg nyder det virkeligt.


  • #2   27. jan 2018 Tja.. Ville ønske jeg havde mere overskud i hverdagen for jeg har det rigtig skidt med at du render og passer mine heste. Men før/efter arbejde er der ikke megen energi, når de 6-7 timer på job fuldstændig dræner på grund af alt det der sker og er sket dernede.. Jeg glæder mig til at jeg får noget andet, og smider ansøgninger ud næsten dagligt.
    Det er egentlig det jeg ønsker lige nu. Mere overskud. Langt mere! Så jeg selv kan ordne hestene, komme i gang med træningen igen og når det jeg gerne vil med dem..


  • #3   27. jan 2018 Er på efterskole så min dag ser sådan her ud:

    07.00 ~ stå op
    - Tage tøj på
    - Rede hår, deo og parfume
    07.15 ~ Morgenmad
    07.45 ~ Op på værelset igen
    - Børste tænder
    - Evt skifte tøj efter vejr, mandagsgåtur
    08.00 ~ Gåtur el. rengøring
    08.30 ~ Morgensamling
    09.00 ~ Basistime
    - Dansk, Matematik el. Folkedans (Kun onsdag)
    10.30 ~ Pause
    - Forfriskning
    11.00 ~ Linjefag
    - Engelsk om onsdagen
    13.00 ~ Frokost
    14.00 ~ Basistimer
    - Dansk, valgfag, medborgerskab el. motion
    15.30 ~ Fri
    - Mobiludlevering
    16.00 ~ Forfriskning
    18.00 ~ Aftensmad
    18.30 ~ Stilletid
    19.00 ~ Aftenaktiviteter
    - Ikke alle dage, men fitness nogle dage
    21-21.15 ~ Medieaflevering
    21.30 ~ Egne gange
    - Børste tænder
    - Fjerne makeup
    22.00 ~ På eget værelset
    22.30 ~ Godnat

    Min weekend ser således ud:
    Fredag hjemme kl. 18.00 fra efterskolen, så ren afslapning.

    Lørdag & søndag for- og eftermiddag
    08.00 ~ Stå op
    - Tage tøj på ovs.
    08.20 ~ Morgenmad
    08.30 ~ Børstetænder
    - Evt lidt makeup
    08.40 ~ Afsted
    09.00 ~ Med bus og tog
    09.50 ~ I stalden
    - Fodre
    - Muge
    - Strigle
    - Ride
    13/14 - Hjem fra stald
    15.00 - Hjemme

    Lørdag aften
    15.30 ~ I bad
    18.00 ~ Spise
    23.00 ~ I seng

    Søndag aften
    15.30 ~ I bad
    16.00 ~ Gøre klar
    - Føntørre hår
    - Makeup
    - Tage tøj på
    16.30 ~ Pakke
    17.00/17.15 ~ Aftensmad
    17.50 ~ Afsted mod toget
    18.10 ~ Med tog mod efterskolen
    20.00 ~ Ankommer med toget.
    20.15 ~ Melde ankomst, sige hej til alle
    20.30 ~ Pakke ud
    21/21.15 ~ Afleverer medier
    21.30 ~ På egne gange
    22.00 ~ På egne værelser
    22.30 ~ Godnat

    Er ret tilfreds med min hverdag, men ville SÅ gerne have mere tid i weekenderne, kan kun nå stalden og så lidt lørdag eftermiddag/aften, så ser næsten ikke familie og venner.


  • #4   27. jan 2018 Amt: den skønneste tid, er tiden på barsel. Man, eller jeg, blev glad i låget af, at kunne være sammen med børnene, og lave en masse ting med dem livets glæde, er børn, selv de trælse stunder.


    Briarwood: jeg kan sagtens forstå dig, og ved godt at din arbejdssituation ofte er rigtig træls. Og det tager bare energien, når man samtidig ikke føler sig godt tilpas. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   27. jan 2018 Therese: Jeps.. det giver meget mere mening for mig at gå hjemme end at arbejde.

    Men håber at, når jeg er færdig med at læse, at jeg så kan finde en 25 timers stilling smiley


  • #6   27. jan 2018 Jeg har skiftende atbejdsdage og tider da jeg er handicaphjælper. Så arbejder 12 timers vagter enten nat eller dag. Så Enten 7.15-19.15 el 19.15-7.15. Og så har jeg typisk 3 vagter om ugen men kan varier i alt fra en vagt om ugen til 5 vagter om ugen.
    Når jeg har dagvagter er starter dagen kl.6.00 op og i tøjet og kører ca 6.45. Når jeg så har fri 19.15 kører jeg til hesten og passer den jeg planlægger fridage/gådage/longedage de dage jeg er på job så kan jeg hurtigt blive færdig og komme hjem. De dage jeg er på job er min kære mand desuden flink til at muge boksen. Så jeg ikk skal de om aften. Så kører jeg typisk hjem kl.21 og spiser aftensmad og slapper af og går i seng.
    Når jeg har nattevagter kører jeg til hesten om morgen når jeg har fri og ordner den og så hjem og sov bagefter.
    På mine fridage ordner jeg typisk lidt der hjemme om formiddagen rengøring osv. Tager til hesten til middag ca og ordner den og så kan jeg komme tidligt hjem og slappe.


  • #7   27. jan 2018 Jeg har ikke som sådan et skema.. smiley Men jeg står op kl 04, så gør jeg mig klar, tænder for kaffen og går ned og fodrer og giver hø.. Så kører vi kl 05, min kæreste sætter mig af kl 05.30 og så arbejder jeg til kl 12 eller 13.. Så tager jeg hjem, handler ind og når jeg kommer hjem passer jeg ponyerne.. Og så slapper jeg af.. smiley Men jeg har ingen børn, så det giver selvfølgelig muligheden for at slappe af på sofaen.. smiley Weekenden bliver brugt på at gøre rent, vaske tøj eller lave ting nede ved ponyerne, da det er der min kæreste har bedst tid.. Jeg synes ikke der er noget jeg mangler i min hverdag.. smiley

  • #8   27. jan 2018 Atm: det giver bare mening. Men har ofte oplevet at folk mente at jeg var doven, og havde en dårlig tilgang til arbejdslivet, når jeg sagde, at det var det jeg bedst kunne lide.
    Peter er udlært tømrer her i slutningen af marts. Herefter har han fået job som montør, hvor han er nu. Og vi har snakket om, at hvis han får grundløn, ville vi sagtens kunne overleve hvis jeg også får en 20-25 timers stilling. Og det vil gavne mig, vires børn, og den tid peter og jeg har sammen. Jeg har ibtet imod, at være den der står for alt det praktiske i hjemmet, bare jeg kan få min tid med mine børn, og mand, og så giver det tid til mig selv. smiley


  • #9   27. jan 2018 Pernille: jeg ville give min højre arm, for en hverdag som din smiley !

  • #10   27. jan 2018 Annika: jeg skal være sundhedshjælper. Og for mig, gør aften og natte vagter ikke noget. Det er rsrt at have dagen.
    Men udover det, er det ellers morgen til middag, min friskhed og energi er på højeste.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   27. jan 2018 Therese: for mig giver det ingen mening at få børn for at arbejde en masse, og have en masse fritids interesser ved siden af.

    Men jeg er også altid blevet kaldt doven, fordi at jeg, efter at jeg fik børn, bare gerne ville gå hjemme og passe hus og hunden og kattene, også have alt klar til når børnene og kæresten kommer hjem.

    Men han kommer ikke til at tjene nok til at jeg kan gå hjemme, men 5 timers arbejde dagligt ville ikke gøre mig noget, for så er der stadig en masse tid til alt det praktiske smiley


  • #12   27. jan 2018 Jup, det tager virkelig energien. Og nøj det frustrerer mig /:..

  • #14   27. jan 2018 2.30 stå op bad ordne taske mm
    3.00 køre på arbejde
    4.30 arbejde
    12.30 fri køre hjem
    13.30 hjemme
    15.30-16 køre i stald og ordne heste
    ca 18 spise "aftensmad"
    19.00 så vidt muligt gå i seng

    weekender
    0745 oftest op køre i stald
    hjemme ca 10.30-11
    og så lave shopping fanilie ting slappe af gøre rent være sammen med venner mm
    indtil jeg går kold ca kl 20-21 på sofaen

    mine drømme er at kunne være at sove lidt længere i weekenderne og være lidt længere vågen i weekenderne ??


  • #15   27. jan 2018 Jeg sætter også stor pris på den.. smiley

  • #16   27. jan 2018 Jeg har heldigvis ret meget fritid, da jeg holder sabbatår, og "bare" arbejder. Jeg har ikke så frygtelig mange timer.

    04.45 - stå op
    06.00 - køre på arbejde
    06.30 arbejde
    14.00 fri --> ud til hesten
    ca. 17.30 køre hjem
    Evt løbetræning herefter.
    21.00 Gå i seng

    Weekenderne går ofte med mine lange løbepas og ridning. Eventuelt arbejde lørdag smiley Jeg synes jeg har fint med tid pt, men jeg ved, at det får sin ende, når jeg begynder at studere til sommer smiley


  • #18   27. jan 2018
    Så op et sted mellem kl. 10 og 13, arbejder jeg så tag på arbejde kl. 14:30, møde 15-23
    Inden jeg tager på arbejde, så kan jeg vælge og stå op i tid nok til at ride, eller vælge og være doven og lade være. Jeg har en tendens til at vælge og sove længe.

    Jeg arbejder 5-2 dvs. jeg har fem arbejdsdag, to fridage, to arbejdsdage, fem fri dage. Det passer mig glimerende. Om end ulempen ved aftenvagt er at jeg har svært ved at sparke mig ud af sengen på arbejdsdage.

    Og ingen kæreste og barn at tage hensyn til, skønt!


  • #19   27. jan 2018 Jeg har et halvt sabbatår.

    Så mine dage ser sådan ud, undtagen onsdag, lørdag og søndag.


    07:20
    -Stå op
    -Spise morgenmad
    -Tage ridetøj på
    07:45
    -Køre til hestene
    08:00
    -Starte med første hest
    -Ride/longere
    -Lukke hesten ud
    09:00
    -Strigle næste hest
    -Ride/longere
    -Lukke hesten ud
    10:00
    -Rydde op
    -Muge begge bokse
    -Fylde wrap i poser/net
    -Blande foder
    -Feje/spule efter mig
    11:00
    -Snakke smiley
    11:15
    -Hjem igen
    -Spise
    -Rydde op/gøre rent
    12:00
    -Kigge videoer og andet på nettet
    -Se tv.
    14/15:00
    -Gå med hunden
    15:30-16:00
    -Ud til hestene igen
    15:45-16:15
    -Skylle ben
    -Tage klatter hvis der er nogen
    -Rive hovslag om torsdagen
    -Strigle
    16:45-17:15
    -Hjem
    -Være med at lave aftensmad
    18:00
    -Spise
    -Rydde op
    -Slappe af
    -Snakke
    19:00
    -I bad
    -Se serie/spille
    20:30
    -Hjem til kæresten/kæresten kommer hjem
    -Snakke om dagen
    -Se videre på serie/film
    22:00
    -I seng

    Nogengange har jeg så 3 heste og ride om morgnen, ellers tager jeg nummer 3 om eftermiddagen.

    Men sådan ser mine dage generelt ud. smiley


  • #22   27. jan 2018 Lige nu er det lavsæson på arbejdet, hvilket betyder rimelig faste arbejdstider. Det fortsætter ikke sådan og så er intet fast smiley

    Jeg arbejder fra 9-16 og har ikke langt til arbejde. Til gengæld har jeg så næsten en halv time til hesten. Den koster mig ca. 50 minutters kørsel om dagen. Ude ved hesten bruger jeg så alt mellem 1,5 time og 4 timer. Lidt efter hvad vi laver og om det er mig der har staldvagt den dag. Den står i løsdrift, så vi passer kun én gang om dagen. Jeg har én hverdag og hver fjerde weekend (fre-søn) med staldvagt. Tirsdag og hveranden fredag er der en anden part på hesten.
    Nogle gange kører jeg derud lige efter arbejde og andre gange tager jeg hjem og spiser først. Det svinger lidt.

    Jeg ville ikke have tid til børn med det skema jeg kører nu.


  • #23   27. jan 2018 Jeg arbejder pt i London så min hverdag har helt ændret sig:

    06:35 - stå op, få tøj på, ordne hår/ansigt
    06:45 - arbejde begynder, laver morgenmad, får mine værtsbørn i tøjet
    08:55 - skole med børnene
    09:00 mere arbejde, rengøre køkken,støvsuge, vasketøj m.m
    (fritid)
    15:25 - hente børn, lege, lave lektier og mad
    18:30-19:00 -fri
    22:00 - i seng

    Mine weekender er der dog run på - jeg skal se mest muligt og gøre mest muligt. Det er ligenu ret spontant hvad jeg laver, så der er ikke helt et skema.

    Mine drømme er dog helt anderledes - drømmer virkeligt om at flytte til Århus, når jeg skal studere og leje/købe hest på et tidspunkt. Jeg vil så vidt muligt prøve at få kontakt med min gamle parts nye ejer, for blot at høre om der kunne være en mulighed for at se Golden igen smiley
    Derfor håber jeg på en hverdag der kan inkludere skole, hest, lektier på repeat smiley


  • #24   28. jan 2018 Jeg står op 5.30-6 og gør mig selv og 3 børn klar. Jeg smører madpakker og finder tøj osv om morgenen.
    Kl 7.20 kører jeg på arbejde og afleverer i skole/børnehave på vejen.
    Jeg holder fri kl 15-16 stykker, og henter den lille på vej hjem (de to i skole cykler hjem, når de har fri).
    Hjemme leger vi/ser tv/hygger alt efter humør. Jeg kører evt en tur med støvsuger, og så laver jeg aftensmad til kl 18.
    Hvis min datter skal med op og ride kører vi som regel i stalden lige efter aftensmaden, nogle dage kører jeg børn til spejder, rider og henter børn bagefter. Andre dage putter jeg den mindste kl 19.30 og kører i stalden mens manden har de store hjemme. Nogle dage besvimer jeg bare på sofaen smiley
    Jeg går i seng ca kl 22
    I weekenderne køber jeg ind til hele ugen, rydder op, gør rent, vasker alt tøj, så jeg ikke skal bruge tid på det i hverdagene.
    Jeg rider 2-5 dage om ugen og starter en del stævner, hvor jeg ofte har alle tre børn med.


  • #25   28. jan 2018 Min dag ser normalt sådan ud:
    5.45:
    Står op
    Gøre mig klar til arbejde
    Fodre katte
    Morgenmad
    Evt støvsuge
    7.00:
    Arbejde
    15.00:
    Fri
    Ordne madpakke til næste dag
    Rydde op og gøre rent hjemme
    Ordne praktiske ting
    17.00
    Aftensmad
    18.00:
    Kører i stalden
    Muge ud, lave foder og hø
    19.30:
    Sadle op
    Ride
    Sadle af
    21.00:
    Hjemme igen
    I bad
    Ordne kattene
    22.00-22.30
    I seng


  • #26   28. jan 2018 Står op kl. 5.30
    -morgen fitness
    - tur med hunden

    Kører på arbejde kl. 7.00
    -arbejder 8-16.00

    Hjemme igen kl. 16.45
    -tur med hunden
    -spise aftensmad

    Kl. 17.45 videre på andet job - rengøring af børnehave

    Kl. 20.45
    - i stalden og ride hesten og hygge

    Kl. 22- 22.30
    I seng

    Sådan ca.


  • #27   28. jan 2018 6.30 - stå op.
    7.00 - gå hen til bussen, ryge morgensmøg.
    8.00 - møde ind på arbejde.
    16.00 - fri.
    17.00 - enten ned at træne; eller lige kommet hjem fra arbejde.
    18-19 - aftensmad.
    20 - mandag og onsdag til quiz, ellers afslapning.
    22-23 - I seng.
    Jeg har ingen hest, ingen kæreste eller børn. smiley


Kommentér på:
Din hverdag, din weekend og dine drømme.

Annonce