{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Savner min gamle hest {{forumTopicSubject}}

Kender i de perioder, hvor man bare fortryder helt vildt, at man har solgt sin gamle hest, og slet ikke kan smide tanken væk?

Jeg var nødsaget til at sælge min hoppe, Athena, sidste forår og har et kæmpe savn til hende.. Selvom jeg ved det var den absolut bedste beslutning, og jeg kun havde hende omkring halvandet år, så tanken om jeg aldrig kommer til at se hende igen, da jeg solgte hende til en, langt oppe i Sverige (fordi de passede skide godt sammen, og var så flink mod hende og mavefornemmelsen bare var rigtig ved denne køber - og det er den stadig, det er slet ikke det) den tanke er bare så uudholdelig.. Jeg får aldrig en hest som hende igen smiley Denne tanke kommer bare igen og igen, og jeg ved ikke hvor jeg skal putte den hen.. Tingene ændrer sig jo ikke, og det er jo længe siden jeg solgte hende nu.. men den kommer bare igen og igen.. SUK..

Og oveni dette så bristede vores drøm (i mit andet indlæg i måske har læst med i) om at få et par shetlændere her hjemme, pga. vi ikke kan købe et stykke jord, som vi håbede på, så det har bare ikke hjulpet på følelsen af savnet med at være sammen med de firbenede venner.. smiley

Hvad gør i andre, når i får disse følelser? - Jeg er pt lige blevet sygemeldt med bækkenløsning og skal føde om 2 mndr, så jeg sidder herhjemme og tankerne kan virkelig få frit spil, og så hjælper graviditetshormonerne da bare slet ikke! ØV jeg synes det hele er noget tis lige pt.. smiley

Vi bor ude på landet, og nyder når der kommer heste ridende forbi, og bagefter bliver jeg bare så ked af det, for jeg vil også smiley - Og med børn, har jeg sagt til mig selv, at så længe jeg ikke kan have heste eller ponyer her hjemme, så skal jeg ikke have hest (med begrundelsen, at jeg ikke vil ofre at være væk hjemmefra flere timer dagligt, hver dag, herhjemme vil jeg stadig være sammen med familien og kunne se dem, ved at gå ud på marken osv), og da vi ikke kommer til at købe jord til alligevel (i hvert fald som det er nu) så kommer det ikke til at ske smiley

Tak fordi i læste med - Har i ikke lidt opmuntrende? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savner min gamle hest
  • #1   6. mar 2018 Jeg har desværre ikke så mange opmuntrende ord smiley Jeg solgte min hjertehest i 2011, fordi jeg flyttede til udlandet. Han blev aflivet hos nye ejer i 2014 efter en række kolikanfald.

    Jeg savner ham utroligt meget stadig. Jeg havde selv avlet ham og haft ham i 7 år - han var barnebarn af min første hest. Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg nogensinde får så tæt et forhold til en hest igen. Han og hans mormor var mit livs heste. Og jeg kan ikke gøre en dyt ved situationen nu. Jeg kan også tage mig selv i at få en rigtigt dårlig dag ved at tænke for meget på tabet af hans mormor - og hun døde tilbage i 2004, så ... Hvis jeg kunne give slip på det hele (inkl. min higen efter at blive hesteejer igen), så gjorde jeg det, men når heste først er kommet ind under huden på en, så forsvinder de bare ikke igen.


  • #2   6. mar 2018 Gingerella:
    Det er jeg ked af at høre.. Kolik er en træls ting! smiley
    Tror også bare jeg må erkende, at jeg bare er følsom af natur, og at alle mine dyr har en plads i mit hjerte, selvom de ikke er mine længere.. Jeg har dog heldigvis min aller bedste ven i form af en norsk skovkat, som følger mig over alt og som bare er noget helt specielt smiley Han er god til at trøste lidt :o)


    profilbillede
  • #3   6. mar 2018 Hvor er hun fin smiley Jeg kan desværre slet ikke have pelsdyr, da min mand er allergiker. Sådan kan skæbnen spille en et puds ind imellem ...

    Jeg tror også, at nogen af os bare får investeret så mange følelser i dyrene, at de aldrig rigtigt forlader os igen. Men mon ikke du får mere mod på det hele, når baby ankommer, så du har et nyt lille væsen at kaste din kærlighed på? smiley


  • #4   6. mar 2018 1) Husk, at det er ok at føle savn.
    Det er nemt at slå sig selv i hovedet. Men savn og sorg betyder bare, at du havde noget der var godt.

    2) Hvis man ikke har noget til at tilbyde sin hjerne aktivering, så er det nemt at falde ned i navlepilleri og grave hullet i hjertet større.
    Hvad kan du fylde din opmærksomhed med, I de næste par måneder??
    Vælg noget.
    Lediggang er roden til alt ondt.


  • #5   6. mar 2018 jeg fortryder også inderligt at have solgt min gamle pony smiley men jeg kunne ikke beholde ham smiley han er endt hos nogle der lovede guld og grønne skove, men ak ja.... jeg bliver mest ked når jeg besøger ham smiley drømmer om dagen at kunne hente ham hjem..

    har desværre ikke mange opmuntrende ord smiley savner både ponydrengen og min dejlige gamle tøs utrolig meget smiley


  • #6   6. mar 2018 savner selv min gamle pony/part
    han blev aflivet sidste år til jul smiley
    så ved hvordan det er at miste og savne smiley


  • #8   6. mar 2018 Årh tusind tak for alle jeres kommentarer - i har helt ret! Og ja jeg er nødt til at få åbnet for nogle andre muligheder end at se det negative - det har jeg det med at gøre lidt for meget i smiley
    Og har aldrig været "hjemmegående" /sygemeldt før så har altid haft tja måske for meget i hovedet altid så at skulle hen og "finde på noget" har egentlig gjort mig, ja dum?! Føler jeg XD

    Besluttede mig for at gå ud i solen og sidder og nyder at kunne høre ænderne i søen på marken ved vores hus, og vores høns der bokker, katten ligger ved min side, lidt chokolade og en varm kop te smiley det er jo ren terapi smiley - foråret kigger lidt frem (og så må jeg så lige se bort fra en græsplæne hvor vores muldvarp holder fest selvom vi har diverse skræmmere osv :p)


    profilbillede
  • #9   6. mar 2018 Jeg kan varmt anbefale at tage en eller anden form for kunst op.

    Jeg skriver personligt, og det er ret terapeutisk. Mine karakterers problemer er ikke nødvendigvis de samme som mine, men mange af følelserne får jeg bearbejdet den vej alligevel.


  • #10   6. mar 2018 jeg har tillært mig at hækle gennem videoer, så det hjælper lidt, og så har jeg en god malerbog osv, men nu begynder mine fingre og hæve op, så jeg kan ikke det helt store af disse ting hellere, og jeg bliver bims af at se fjernsyn og der er i øvrigt kun genudsendelser smiley smiley

    Så disse baner er også tænkt lidt igennem med at få en "hobby" smiley


  • #11   6. mar 2018 Jeg mistede min første hest til pludselig kolik efter Jeg havde haft ham i 9.5 år. Jeg troede aldrig at jeg skulle have hest igen fordi ingen ville være lige som ham.

    Jeg blev tosset.

    Jeg sørgede Ca 14 dage, men fik det vendt og tænker idag tilbage på de gode oplevelser og ikke det faktum at jeg mistede ham.Efter en eller to måneder spurgte min kæreste om jeg ikke skulle have hest igen, fordi jeg blev skær af at side hjemme.
    Jeg begyndte at kigge lidt, snakke med mine venner som alle mere eller mindre har hest og jeg besluttede mig for at prøve igen.

    Nu har en jeg dame som er helt anderledes end min første. Men hun er da også skøn og jeg nyder hvert minut vi har sammen. Selvom hun ikke er lige som min gamle


  • #12   6. mar 2018 Glæd dig over at din hest er kommer til en ny ejer der passer godt på dit "barn"
    Du ved hun har det godt og at de passer så godt sammen.
    Det er meget normalt at savne en solgt hest. Vi kan ikke lade være med at tænke på om vi nu gjorde det rigtige. Men det virker til at du har styr på den følelse.
    Jeg vil anbefale at du kaster dig over en ny hobby, som ikke giver hævede fingre. Noget der ikke kræver så meget finger aktivitet. Måske du kan sy tøj til baby??? Det behøver jo ikke være indviklede mønstre. Evt pusletæpper, sengetøj og ligende.


  • #13   6. mar 2018 Jeg kender helt bestemt følelsen! Jeg havde part i en skøn pony, hvor kemien bare var der! Han var virkelig min anden halvdel, og jeg havde aldrig følt mig bedre tilpas og lykkeligere. Desværre blev han solgt lige for næsen af mig smiley Han var virkelig min soulmate, og jeg ville gøre alt for at få chancen for at se ham igen. Savnet er stadig et dybt hul i mit hjerte, selvom det er 1 år siden. Det var en af mine aller hårdeste tider, som jeg overhovedet har været igennem, og der er blevet grædt en masse tårer smiley
    Heldigvis er jeg blevet passer for en skøn blanding, som hjælper på sorgen, og jeg har fået hesteglæden tilbage. Efter han blev solgt og jeg stoppede part på ham, har min glæde og ridelyst været helt forsvundet, men jeg er heldigvis på vej på rette spor igen smiley


  • #14   8. mar 2018 Jeg har selv siddet hvor du er nu. Og jeg købte simpelhen en ny hesteven tilsidst for at komme vidre. Har selv tildens til at se det negative det hjælper mine heste mig fra. De er mine lykkepiller. Især Sigga. Hun betyder alt for mig!

    Så var jeg dig, ville jeg søge en hygge part som du kunne nusse og strigle om


  • #15   9. mar 2018 Ishesten jeg er sygemeldt med bækkenløsning og svimmelhed, så at få en part er slet ikke nogen løsning lige nu... Vil ikke have hest ude, da jeg ikke ønsker at skulle flere timer væk hjemmefra hver dag .. Efter fødslen og barslen kunne en part måske blive interessant men det hjælper mig ikke nu desværre, og så skal jeg være afhængig af en passer hver gang, da min kæreste også har sport og ligger det samtidigt ja så er vi afhængig af pasning og derfor vil vi have købt jord til vores gård så man ikke skal hjemmefra og kan tage vores barn med ud i stalden og ud på marken lidt lettere end at skulle pakke en masse og barnevogn osv for at komme ud til en part når jeg har født

  • #16   9. mar 2018 Tænkte enkelig også bare en nusse part. Har selv tre børn og min hest har stået ude, så ved godt hvad det kræver:)

Kommentér på:
Savner min gamle hest

Annonce