{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Springsadel {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg er lidt nysgerrig på om i mon kender nogle gode springsadler til en kort men bred model?
Det skal lige siges, at sadelmageren kommer på besøg, så dette er kun af ren nysgerrighed!:D
Jeg har en lille ''kamp-pony'' med et par ordentlige stænger, og en bred numse, men en kort ryg. Der skulle vel ikke være nogle der kender lidt mærker, evt. har nogle links?

Igen, der kommer sadelmager på, så bare rolig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springsadel
  • #1   8. mar 2018 Tja, du kan jo overveje at kigge kieffer - jeg har ganske overraskende konstateret, at sådan en (i str 17") sagtens kan være på min lille, ret korte dame. Om den så også passer til den type ryg din har ved jeg jo ikke, men samme sadel har ligget på min noget rundere holstener (som dog stadig har tydelig manke og ikke helt flad ryg - der ved jeg jo ikke, hvordan din ser ud).

    HVOR rund/kraftig er din hest og har den den der helt flade ryg typisk for f.eks. haflinger, tinker og andre koldblods, eller er den bare bred, men med facon ala standard varmblod?

    Til vores helt fladryggede belgiere har det fungeret ret godt med en Ubo springsadel, som dog ikke er ekstraordinært korte i anlægsfladen (i hvert fald ikke de ældre modeller jeg havde).

    Mange sadelmærker laver jo efterhånden en eller flere modeller specifikt til en kort anlægsflade og/eller til en rund/bred hest, så det burde være til at finde.


  • #2   8. mar 2018 min har et sadelleje til 40-41 cm ikke længere og vi er endt i en kentaur perseu SP smiley det var den eller to andre min hest kunne passe i længden (FX kentaur young jump var for lang) og jeg ville ikke give over 10.000 ca for en sadel for det er for mig mange penge så begrænset udvalg både økonomisk og i forhold til min hest lidt besværlige sadelleje smiley

  • #3   8. mar 2018 Jeg ved faktisk ikke om min spring sadel er ret kort, men min hest har en meget normal længde, og han har en 17", sadelmager sagde at han også sagtens kunne gå med en 18" men det så jeg ingen grund til smiley
    Det er en Santa Cruz Jaba smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #4   9. mar 2018 På det her billede er hun godt nok i form, men det går jeg også ud fra hun er snarest:)
    Tak for alle jeres input, jeg vil helt sikkert undersøge nærmere smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Springsadel

Annonce