{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Ridning efter vaccination - hvornår? {{forumTopicSubject}}

(Ved godt der er lavet tusind andre emner som dette, men bliver så forvirret over alle de forskellige svar smiley )

Min hest blev vaccineret i går og fik så fri resten af dagen + i dag og i morgen (måske med lidt skridt i morgen). Men hvornår må jeg begynde at ride ham normalt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning efter vaccination - hvornår?
  • #1   25. mar 2018 Det er ikke noget medicinsk belæg for at hesten kan svede vaccinen ud. Så hvis hesten overhovedet ikke er påvirket kan du sadle og ride som hesten får sprøjten. Det er en mynte at det er skadeligt. dog bliver flere heste stive, ømme og trætte. Så derfor kan det værer mest behageligt for hesten af få lov bare at være hest. Du kender din hest bedst, min gamle hest havde ingen problemer med sine vacciner. Men jeg bliver selv påvirket når jeg bliver stukket.
    hvis folk bilder dig ind at hesten kan svede den ud eller andet er der fordi de ikke har forstand på det... smiley


  • #2   25. mar 2018 Ligesom når man selv bliver vaccineret, så kan hesten være lidt øm og stiv det sted, hvor man sprøjtede et par dage efter vaccinen, så jeg ville afholde mig fra krævende arbejde et par dage alene af den grund. Herefter ville jeg blot ride som normalt.

  • #3   25. mar 2018 altså jeg gør det at den har fri på vaccine dagen og så skridter jeg de 2-3 efterfølgende dage og så rider jeg normalt jeg gør det nok mest kun for at få pause fra træning og mig og min hest bare hygger sammen uden hårdt arbejde eller noget og vi tager gerne lang skridt tur i det fri for at opleve verden det gør vi året rundt (jep også i sne vejr :ooo)

  • #4   25. mar 2018 Mine heste er sommetider brugt let samme dag som de bliver vaccineret, andre gange har jeg ikke nået det, men dagen efter har de altid fri. Derefter bruger jeg dem som normalt.

    Men nu har jeg så heller aldrig haft en hest, som har reageret nævneværdigt på vaccinene. Hvis en af dem virkede sløj, så ville jeg naturligvis tage hensyn til det.


  • #5   26. mar 2018 Vi har altid fået at vide, at hesten ikke har godt af at falde i sved i den første dag eller to efter en vaccine, da det så kan give en reaktion på vaccinen - dvs. mildt udbrud af influenzavaccinen, som oftest er den, de kan reagere på.

Kommentér på:
Ridning efter vaccination - hvornår?

Annonce