{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

saja H
saja H
Tilmeldt:
5. apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Hjælp til eksamen {{forumTopicSubject}}

Hej, min gruppe har været så uheldig at trække "bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan," og vi er helt splittet i forhold til at finde et underemne vi kan tale om.

Har i nogen ideer på hvad man kan tale om i forhold til overemnet, og måske hvilket kreativt produkt man kan fremstille?
Det ville være en stor hjælp hvis i kunne svare.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til eksamen
  • #1   5. apr 2018 I kunne vælge at fokusere på en bestemt form for bæredygtig energi form og så fremstille det?

  • #2   5. apr 2018 Kunne også være noget med; Forskelle mellem bæredygtig energiforsyning lokalt og globalt

  • #3   5. apr 2018 Det var da et dejligt emne med en masse at snakke om.

    Jeg ville vælge vindmølleindustrien. Det er noget forbinder med bæredygtig vedvarende energi. Men jeg ville kigge skeptisk på det. Hvor bæredygtigt og miljørigtigt er det egentligt? Møllerne fremstilles i sydvest Jylland, derefter transporteres de på lastbiler med følgevogn(e) til Aalborg hvor de males, for at blive kørt sydpå igen på lastbiler med følgevogn(e).

    Det kan også være en eksisterende energiforsyning hvor jeres produkt og opgave går på hvordan man kunne gøre den mere bæredygtig..


  • saja H
    saja H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   5. apr 2018 Tusind tak for jeres forslag, i har ihvertfald hjulpet os en del! smiley

  • #5   5. apr 2018 I kunne sammenligne solceller/vindmøller og vandkraft (Norge osv) smiley

    Mvh TT


  • #6   5. apr 2018 I kunne se på brint energi, det er ved og blive mere udbredt og der laves busser der kun køre på brint, eller hvad med biogas som energiform både til opvarmning af huse og til at udnytte som energiform til biler

  • #7   5. apr 2018 Vindmøller helt klart! Man kan finde en masse på nettet om det. Både statestikker, møllens opbygning, funktion og meget mere. i 8. klasse havde jeg om vindmøller i naturfagsprøven. Vi lavede en model af en vindmølle og et forsøg med globalopvarmning hvor vi lavede co2 ved hjælp af bagepulver/natron. Vi lavede også nogle plancher og det gik super godt og vi endte med et 12-tal smiley

    Mange havde valgt solceller og det var meget indviklet og der var meget lidt info om det på nettet.


  • dr. H
    dr. H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Svar: 3
    #8   10. apr 2018 altså noget spændene er, at fortælle om energitab ved energiomdannelse i et kulkraftværk vs vindmøller og andre vedvarende energiformer.

Kommentér på:
Hjælp til eksamen

Annonce