{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skriv under:)
  • #1   6. jun 2007 Jeg har skrevet under.. det er forfærdeligt

  • #2   6. jun 2007 Dejligt:D - Ja det er det sq..

  • #3   6. jun 2007 Det er jo ligesom hvis vi sad muret inde bag 4 murer hele tide. (har ansøgt om venskab)

  • #4   6. jun 2007 Ja, det er godt vi har dyrenes beskyttelse:D Har godkendt;)

  • #5   6. jun 2007 jeg har skrevet under for et stykke tid siden jeg fik nemlig en mail fra en veninde *S*

  • #6   6. jun 2007 Jeg synes personligt det er noget fis!
    Jeg går 100% ind for at dyrene skal have det godt, men hvor mange af jer har sat jer ind i hvordan tingene foregår i et moderne landbrug? Langt de fleste af de køer der ikke kommer på fold om sommeren står <b>ikke</b> bundet hele året, men går i løsdrift. Desuden er mange landbrug ved at være så store(mange køer) at foldene ikke kan holde til det store press fra de mange klove.. Især gangarealerne til og fra græsmarkerne bliver nemt jokket op og til noget værre mudder, som ødelægger køernes klove og indeholder en masse bakterier som kan forårsage yverbetændelse...
    Jeg synes helt klart at alle landmænd der har mulighed for det skal lukke deres køer ud, men at gøre det til et krav at alle skal er helt urimeligt over for køerne... De forstår jo ikke at deres klove bliver smadret eller de får yverbetændelse hvis de går ud.


  • #7   6. jun 2007 Jeg vil også sige det samme..
    Arbejde med køer, og de kommer ud..

    Det er hvis forbudt at have bindestalde nu... og det er det også ved søer...

    Og hvor mange dansker vil betale for at køer og svine har det godt...?

    Næsten ingen.. for det skal være billigt...



  • #8   6. jun 2007 Jeg sys også lige at i skal sætte jer ind i siturationen.. Jeg bor selv på en gård med køer som går i LØSDRIFT de har det faktisk rigtig godt... Og om sommeren kommer de ud.. Undtaget 2 store kalve, for de er sempelthen livsfarlige.. Ville du ricikere dit liv bare på at få 2 kalve ud på en mark? I kan ikke bare sige sådan noget uden at vide hvordan det foregår.. Der er INGEN køer som står bundet.. Det er kun liiiiiiiige når de bliver malket ellers kan de gå frit run i deres løsdrift og gumle på noget hø...

  • sejt .
    sejt . Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 172
    #9   6. jun 2007 Jeg skriver under med det sammme !!

    skriv hvis der kommer flere af sådan noget .


  • #10   6. jun 2007 Hei...
    Nina A, Fie #Bygholm# D og **Hafferen* * : Jeg ved godt hvad det handler om, og jeg syntes at alle køer skal have ret til at komme ud på græs om sommeren. Hvis markerne bliver overbelastet, er det jo fordi der er for mange køer. Jeg syntes ikke man skal have så mange køer, hvis man ikke har faciliteterne til dem. Man har jo set hvor galt det er gået med grissefarbrikkerne, hvor de ligger i hinanden og har skuldersår og alt det der. Ved godt det ikke er sådan med køer. Men jeg syntes bare ikke man skal have flere dyr end man kan give de optimale tilbud.

    Og med hensyn til det med at danskere ikke vil betale mere for kød hvor dyrene har haft det godt, tror jeg at der er flere og flere danskere der tænker på hvor det de kommer i munden kommer fra.. Ja, man må vel gerne være optimistisk:D

    **Hafferen* * : Du skriver at jeres køer står i løsdrift, og kommer ud om sommeren, jeg har aldrig sagt at det skulle ændres der hvor de allerede havde det godt;) Det er jo bare godt at jeres køer har det godt!



  • #11   6. jun 2007 Har skrevet under.

    Kan da godt være køerne har det godt i løsdrift, men de vil sku da hellere ud ?!

    Ville i ha det fedt med at vade rundt i jeres eget lort og tis, og aldrig komme ud ? Nej vel. Køerne burde da også have en chance for at nyde det korte liv de har.
    Bare min mening. De landbrug jeg kender, lukker deres køer ud..


  • #12   6. jun 2007 Tak:D

    Og det er IKKE meningen at det jeg lige har skrevet skal lyde surt, hvis nogen syntes det gør det:D


  • #13   6. jun 2007 skrev under hehe

  • #15   6. jun 2007 Hei igen:)

    Tror bestemt helst de vil være ude, og ja, det ville jeg også selv helst! De er skabt til at være ude, ikke i en stald.
    Og mht. om danskere vil betale kødet, så burde landmændene jo også selv have råd til det. De får økonomisk støtte fra staten til ALT!! så det burde der være råd til hvis de privioriteret pengene sådan, i stedet for bare at skulle have mange;D


  • #16   6. jun 2007 Med risiko for at gentage mig selv...
    Prøv at sætte jer ind i tingene inden i dømmer folk!


  • #17   7. jun 2007 Nina A:
    Mth. hvad? Det med at jeg mener de skal på græs? Eller det med at der burde være råd til det?

    Hvis i går ind på (link fjernet) , kan i også læse hvad dyrenes beskyttelse skriver.. Tror i hvert fald de har sat sig ind i det.
    Og jeg har læst en del om det, men ikke været ude at se det.. Men jeg tror godt jeg ved nogen lunde hvad det handler om. Har selvfølgelig kun set det fra DBs perspektiv..


  • #18   7. jun 2007 Det er klart at køer, ligesom alle andre dyr er skabt til at være ude året rundt... Ikke destomindre findes der overalt dyr der bliver behandlet mod deres natur. Selv vores egne kæledyr bliver behandlet stik mod deres natur. F.eks. heste der står alene på boks inde i stalden de 22½ timer den ikke bliver redet, hunde der får tøj på fordi det er nuttet eller er alene hjemme mens deres mennesker er på arbejde og katte der bliver holdt indespærret i lejligheder.. Hvad med at lovgive om det?
    Jeg synes selvfølgelig ikke det er optimalt at køerne ikke kommer på græs, men som den virkelige verden er for landmændene, så er det bare ikke alle der ville have fordel af at lukke deres køer ud, netop pga. de faktorer jeg tidligere nævnte.
    Ja, så kan man sige at landbrugene burde være mindre, men nogle af mejeriselskaberne er ikke interesserede i at skulle hente mælk hos 150 små landmænd istedet for hos 50 store, så de små bliver kvalt af de store.
    Køer er her i Danmarke et produktionsdyr. Det betyder ikke at de skal behandles dårligere, men det betyder at nogle personer baserer hele deres indtægt på disse dyr.
    Hvis i tænker jer lidt om, tror i så at der er ret mange landmænd der vil risikere deres indkomst ved at behandle deres dyr så dårligt at de dør?
    Der findes nogle brodne kar, men de findes jo inden for alle verdener. Selv vores idylliske hesteverden.. Folk der tæver deres heste eller lader dem stå på boks hele deres liv for at de ikke skal få skader osv...


  • #19   7. jun 2007 Hvis du tror at landmændene er rige, det er de slet ikke.. Jeg bor selv på en stor gård med mange naboer som også er landmænd og der er ingen der er rige, selvom de får statsstøtte og alt det fis så skal man aligevel tænke på at det er dyre ting de køber, lige som jord koster flere millioner og maskiner.. Landmændene lever ikke et fedt liv.. Alle landmænd jeg kender ville ønke at at de havde uddandet sig til noget andet,, Landmændene bliver nød til at udvidde for at ikke gå fallit.. Men jeg synes også at kører skal ud om sommeren men ligesom jeg skrev er det ikke altid muligt.

  • #20   7. jun 2007 Det var til Kamille B smiley

  • #21   7. jun 2007 Folk har forskellige meninger om det, og dem som ikke støtter det kan jo lade være med at skrive under. Hvor svært er det?
    Og dem som støtter det, kan jo pænt skrive under.


  • #22   7. jun 2007 Nina A:
    Nej, jeg vil give dig ret i at det heller ikke er godt med andre dyr der bliver behandlet sådan. Jeg er meget imod at man propper en udklædt hund i en taske. De er skabt med fire ben! Så det kan jeg kun være enig i. Det er ikke mig der laver indsamlingen, og der er muligvis ting som er mere påkrævet, men jeg syntes stadig, at køerne skal ud, og derfor er jeg også for det(:
    Og syntes heller ikke vores hesteverden er så idylisk;D

    **Hafferen* *:
    Det er jo godt at jeres dyr har det godt, men jeg kunne forestille mig at nogle landmænd kunne privioriterer deres penge anderledes, så de havde færrere dyr, og bedre kvalitet. Så kunne priserne selvfølgelig også blive sat op. Ved godt at meget af det gode kød bliver sendt til udlandet.


    Dyrenes beskyttelse skriver også at 30.000 malkekøer dør hver år, men det behøver ikke være sådan. For køer der kommer på græs har mindre risiko for at dø.
    Jeg syntes ikke det er godt nok, hvis så mange skal dø, og det kunne undgås hvis de fik de rigtige forhold.
    Det må også koste penge for landmændene at deres køer dør. Og i Sverige har de en lov der sikre malkekøerne, så der er muligt.


  • #23   7. jun 2007 Hvis jeg lyder sur, er det ikke meningen.. Har bestemt ikke noget imod at andre har andre holdninger end mig:D

  • #24   7. jun 2007 min fars køer kommer altid på fold om sommereen. og går i løsdrift indenfor.

    HAR ALDRIG SET NOGEN KØER DER IKKE ER PÅ FOLD OM SOMMEREN.

    så har ikk skreet under.


  • #25   7. jun 2007 skrevet under..

  • #26   7. jun 2007 Okay, men der er mange der ikke kommer ud.. Det er da godt at jeres gør:D


    !kat! - Team den lukkede klikke (bestående af 2) K
    Dejligt!


Kommentér på:
Skriv under:)

Annonce