{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

2 måneder til juleaften {{forumTopicSubject}}

Så er der i dag kun 2 måneder til juleaften.

Hvor langt er i kommet, eller er i overhovedet gået i gang, med juleræset?

Her i huset skal vi til hver vores julefrokost med job, vi har planlagt en julefrokost med mine søskende og kusine.

Vi skal holde jul med min mands familie, forhåbentligt ved mine svigerforældre og 1. Juledag ved mine forældre.

Alt andet er stadig uvist!
Der er lige 4 runde fødselsdage og vores kobberbryllup der skal overståes inden vi kan tænke på jul ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 måneder til juleaften
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. okt 2018 vi har købt de første 6 gaver til børnene.
    også har vi inviteret vores fædre.
    flæskestegen har vi fra min venindes klappegris, og kalukunen går stadig rundt på en mark, men den er købt og betalt


  • #2   24. okt 2018 kun 2 mdr tilbage
    så jeg er allerede gået i gang med planlægge hvordan tingene skal se ud i år.
    jeg er nemlig født 7/12 så er julebarn, så december er meget hellig for mig. laver en masse ting selv. står for alt det med at pynte til jul. julekager, julemad mm
    ELSKER DET smiley kan ikke få nok smiley


  • #3   24. okt 2018 Åh gud, gaver! ?? Det skal også til!

    Tænk en gang at det kan komme bag på en næsten hver år, og at der ikke er nogen der kan finde ud af at sende ønskesedler ud!

    Er der nogen der har nogle særlige traditioner?
    Kom lige i tanke om at min sviger
    familie altid tog i Storcenter nord sammen og købte gaver, jeg var med et par år, men så gik det ligesom i glemmebogen, det var ellers så hyggeligt!


  • #4   24. okt 2018 Ej hvor sjovt, Anja, min mor har også fødselsdag den 7/12
    Så der er også altid julehygge-fødselsdag smiley


  • #5   24. okt 2018 Hos mig og kæresten er jeg begyndt at lave ønskeliste og vi er sammen ved og finde ud af hvor vi vil holde jul og nytår henne. smiley
    Så langt er vi nået. smiley


  • #7   24. okt 2018 Nana, jeg kan sagtens følge den tankegang! ofte kommer jeg tidligt i julehumør og så er det væk til jul! Og det er så ærgerligt!
    Men her pyntes der også først i dec. eller 1. søndag i advent.

    Ja, jeg var 20 min mand 21 og ingen, eller få, troede at det ville holde, så nu står vi her 12,5 år senere ??


  • #8   24. okt 2018 har meldt mig til 2 julefrokoster officielle med arbejde og 1 med afdelingen

    og planlægger hvordan mit hår skal se ud 1 dag på arbejdspladsen når de andre har juleswetter på

    og så er jeg begyndt at sige det og det og det og det og det og det og det og det ønsker jeg mig

    ellers er jeg ikke nået længere


  • #9   24. okt 2018 håber lidt på at kunne spise pizza juleaften og se film

  • #10   24. okt 2018 Jeg ved ikke engang hvor jeg holder jul endnu. Enten i Norge eller hos familien i Danmark. Sidste år holdte jeg jul i New York med dem jeg boede hos, så min mor synes jeg strammer den lidt, hvis jeg bliver væk to år i træk!

    Holder jeg jul med familien, så er anden sikret. Købt og klappet, men ikke slagtet endnu. Ellers er intet andet på plads endnu, udover de sædvanlige madposter: Mor står for anden, andesovs, brune/hvide kartofler og noget protein til vegetaren (min far). Min moster står for flæskesteg, flæskestegssovs, waldorfsalat, risalamande og et eller andet vildt med tilhørende sovs (min onkel er jæger og har ofte skudt et eller andet). Min bror står for hjemmelavet rødkål og diverse andre ting.


  • #11   24. okt 2018 Det eneste jeg ved er, at min farmor og kusine kommer til juleaften. Resten er mystery smiley

  • #12   24. okt 2018 Og når ja, vi holder altid julefrokost med min mors side af familien (som altid er den side vi også holder juleaften med) d. 26 december med pakkeleg og rester fra juleaften blandet med nye sager.
    Og så holder vi julefrokost med min fars side af familen d. 27 eller 28 december.


  • #14   24. okt 2018 Det er godt nok meget forskelligt hvad folk skal, og ikke skal, jer der ikke fejrer jul, hvordan kan det være? (Det lyder ret naivt, men er nysgerrig på om det er holdning, religion eller andet:))



  • #16   24. okt 2018 Thomine, det lyder ikke specielt sjovt, kan godt forstå, når der ikke er nogle gode minder, at man ikke har lysten!
    Jeg håber dog at du genfinder lysten og stemningen sammen med din kæreste, og lige så stille kan finde hyggen, julen ofte byder på smiley


  • #17   24. okt 2018 Jeg har overvejet at skrive en ønskeliste, tæller det ???

  • #18   24. okt 2018 Rynkedullen, ja dét gør det! ??

  • #19   24. okt 2018 omkring d 1 søndag i advent har vi familie-kom-sammen dag
    her får vi hjemmelavet æbleskiver og glög
    det plejer at være mig, mine forældre, min lillebror med hans kærste og deres 4 drenge. så kommer mine to kusiner med deres familie.så vi bliver 15-16 stykker - så det kræver MANGE æbleskiver----

    i år bliver det holdt den 25/11

    så jeg har travlt, for alt jule-noget skal være på plads.
    dog ikke lige kager, konfekt eller juletræ. men alt pynten skal være på plads. og der skal helst være noget nyt hvert år. i år skal jeg gerne være færdig med et nisse-hus(et dukkehus).

    i år har vi -igen - en killing så det er altid spændende hvordan julen kommer til at gå - og hvor meget julepynt overlever. værre om juletræet overlever smiley
    juletræet kommer altid ind i stuen d 22 - bliver pyntet d 23 og ryder ud igen d 1/1


    profilbillede
  • #20   24. okt 2018 Anja, jeg har sådan en fin video af min mors killing Charlie i juletræet sidste år. Han væltede det tre gange inden juleaften smiley Håber din killing er sødere ved jeres træ!

  • #21   24. okt 2018 Jeg er begyndt på min ønskeliste. Men det er sådan set lidt det eneste.
    Eller - jeg går rundt og slår lidt til en af mine drengevenner, der absolut vil synge julemusik. Og har gjort det siden midten af September. bah!

    Jeg kan godt frygte at jeg går glip af julehyggen "op til" fordi jeg er på skole. Men det er jo sådan det er. smiley
    Jeg har dog et hemmeligt juleønske som ikke kan købes og betales - jeg giver gerne alle julemusik og det hele før tid, hvis det kan blive opfyldt smiley


  • #22   24. okt 2018 jeg spiste risengrød i forgårs.. så langt er jeg smiley


  • #23   24. okt 2018 Sarah, det gjorde jeg for 2 uger siden ??
    Men jeg kan spise risengrød året rundt, det er ikke, kun, julemad for mig smiley


  • #24   24. okt 2018 Jeg har ikke engang tænkt jul endnu. smiley

    Det gik op for mig den anden dag jeg var ude og handle, at der var rigtig meget julepynt. smiley


  • #25   24. okt 2018 med 12 katte (tidligere 19 katte) så har jeg været turen igennem mere end en gang smiley

    så derfor kommer træet ind d 22. for så kan kattene undersøge det der, hvor det står uden pynt. når vi så når d 23 så gider de det ikke rigtig mere. så er det sjove forsvundet. ja pynten kan da være sjovt, men ikke så sjovt som træet
    efter jeg er begyndt med dette system så har de ikke væltet træet overhovedet smiley


  • #26   24. okt 2018 Jeg skal gudskelov arbejde alle juledagene, så jeg slipper for juleræset denne gang. smiley

  • #27   24. okt 2018 Tja.. Har intet planlagt endnu.. Vi har dog kobberbryllup på Juleaften.. Ikke helt gennemtænkt da vi satte datoen.. smiley men nu må vi se.. Er ikke til den store fejring..

    Mvh TT


  • #28   25. okt 2018 TT så kan jeg da vist ikke klage smiley
    det bliver da smadder hyggeligt med morgengæster juleaften!


  • #29   25. okt 2018 Jeg skal for første gang holde jul uden min egen familie i år - vi skal nemlig holde med min kærestes familie. Han er sådan en last-minute planlægger, så jeg kommer til at fare rundt som en flue i en flaske, fordi jeg er bange for ikke at nå alt - og han er helt rolig og når det hele alligevel smiley

    Vi skal også holde noget familie gåtur og gløgg/æbleskiver på et tidspunkt i december - enten anden søndag i advent eller anden juledag, alt efter hvornår der er flest der har tid.

    Den 22. eller 23. december skal vi til risengrød hos min mormor, hvor vi plejer at bytte gaver med dem der ikke kommer til jul - det er fast tradition - selv hvis alle kommer til jul samme år smiley

    Ønskesedlen er sådan en kontinuerlig sag jeg redigerer på hele året - tænk hvis nu man glemte noget! Og kæresten er sådan en der kun ønsker sig gavekort til det lokale byggemarked og boxershorts - så jeg er meget efter ham hver gang han snakker om noget han godt kunne tænke sig (så skriv det dog ned, mand!)

    Ribsgeléen lavede jeg i sommers smiley


  • #30   25. okt 2018 Maria du er ikke den eneste. Jeg elsker risengrød!

  • #31   25. okt 2018 vi er ikke gået i gang med noget xD nok først om 1 måned begynder vi ;P
    er født den 21\12 så det er gaver oven i gaver smiley

    men ønskeseddelen er lavet ( dog ændre jeg den sikkert smiley )


  • #32   25. okt 2018 Julen… Synes altid at der opstår en eller anden konflikt.

    Vi skifter , så vi det ene år er med min mands familie, (hans søster og svoger) og det næste år sammen med min familie.

    Vi holder ofte julefrokost hjemme hos os for begge familier, når vi er der alle sammen så er vi 12, så vi er ikke nogen særlig stor familie.

    Vi holder desværre ikke julen hjemme, da min mor ikke ønsker at komme ud juleaften – dårlig undskyldning. Min svigerinde er det lidt det samme, så kommer der slet ikke nogen hos dem i julen…

    Så i år starter manden og jeg en ny tradition, vi sætter juletræ ind ca 14 dage før jul, og lidt mod mine ideer kommer der lyskæde på. Dog levende lys til selve julen. Vi julepynter ellers ikke særligt meget, så det bliver træet, der pyntes.

    En ønskeseddel er altid på vej, har faktisk et sted, hvor jeg skriver ønsker ned, både store og små og så når julen næmmere sig er det nemt at skrive ønskeseddel.


  • #33   25. okt 2018 Maria - Tror vi flygter lille juleaften.. smiley havde der været ekstra penge så havde vi rejst til Norge og fejret jul.. Men det er der ikke.. Så vi håber de ikke kommer for at fejre os.. smiley

    Mvh TT


  • #34   25. okt 2018 TT det ved man aldrig! Familie kan nemt overraske smiley

  • #36   25. okt 2018 Maria - Det håber jeg ikke..! smiley

    Mvh TT


  • #38   25. okt 2018 Jeg skal fejre første søndag i advent i London med min mor og søster, og det glææææder vi os til smiley Vi er store julemarkedsfans, så den får hele armen! Jeg har besøgt mange andre julemarkeder før i Edinburgh, Prag, Paris, Wien, Lübeck, Lüneburg, Nürnberg og så videre, så London manglede på listen smiley

  • #39   25. okt 2018 Gingerella, det lyder mega spændende! Hvad spenderer man på sådan en tur? smiley

  • #40   25. okt 2018 Maria E: London har foreløbig kostet 2000 kr per person for flybilletter og to hotelværelser (3 nætter) tæt på Victoria Station smiley

    Hvis man ikke gider flyve, så kan jeg virkelig anbefale Lüneburg (lige syd for Hamborg). De har 5 forskellige julemarkeder spredt i byen, som er gammel og enormt hyggelig. Hvis man kommer første adventsweekend, så er der også et middelalderjulemarked, men det er kun den ene weekend smiley


  • #41   25. okt 2018 Åh Gud. Jeg vil ikke engang tænke på det før d. 1 december, hvor jeg ræser ud og køber alle gaver på en time og nægter at deltage i andet end juleaften resten af måneden.

  • #42   25. okt 2018 skiver I alle ønskelister?

    jeg gør, og så er jeg så snu at jeg husker hvad andre fortæller de kan bruge i løbet af året. det kommer mig altid til gode til jul hvor jeg så kan give andre folks rigtige ønsker
    ellers kommer der bare " det ved jeg ikke..."

    vi holder jul hjemme - hvert år. så vi sidder bare mig og mine forældre og de 12 rovdyr. en kæmpe and, stor flæskesteg og medister. Og så bliver der lavet risengrød af 2 l mælk. der skal jo være nok til hele julen (3 dage)
    når vi har spist, danset om juletræ og fået pakker, ja så kommer slikken frem på bordet og så bliver der sat en ny julefilm på dvd´eren. og så slapper vi bare af og guffer


  • #43   25. okt 2018 Anja, jeg skriver også for min mand. Han husker aldrig hvad han ønsker sig, så alle andre spørger mig.
    Og ja, jeg laver også selv en.



    I min mors familie har vi fået en lille tradition med at der skrives et lille digt om gaven's indhold som læses højt. Det er simpelthen skide morsomt smiley


  • #44   25. okt 2018 Jeg skriver ønskelister, men skriver kun min egen. smiley
    Giver også forskellige ønsker til forskellige personer da jeg ikke gider risikere at få flere af den samme ting. smiley


  • #45   26. okt 2018 Starrzy
    Det med forskellige ønsker til forskellige personer har jeg prøvet - men når det så viser sig at hele familien åbenbart er god til at havne i samme butik på samme tidspunkt om gaver til samme person, så har jeg droppet det igen smiley Det er simpelthen for besværligt at lave listen lang nok til alle, når de alligevel støder sammen på halvvejen og koordinerer der smiley


  • #46   26. okt 2018 Michala: kan jeg godt forstå når det sker for dig. smiley

    Det problem har jeg heldigvis ikke, i min familie går man efter hvad folk har skrevet til dem hver især, men laver heller ikke så lange lister skriver mest 3-5 ønsker per person, har dog heller ikke så mange jeg skal skrive til da vi i min familie kun giver gaver til dem man aftaler med. smiley I år bliver det nok kun 5 personer da jeg vil spare lidt på mine penge da jeg har planer om at flytte ud. smiley Plus flere af dem jeg plejer har sagt lidt fra i år


  • #47   26. okt 2018 Vi har købt flæskesteg og ænder smiley
    Samt købt den første gave og der er yderligere 3 der bliver købt i starten af november smiley


Kommentér på:
2 måneder til juleaften

Annonce