{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Weekend overnatning med egen hest Jyske Vestkyst? {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley
Ja jeg ligger og tænker på sommeren, og at jeg rigtig gerne kunne tænke mig at tage på en weekend over ved den Jyske Vestkyst og ride og bade på stranden med Rocky smiley
Men er der nogle steder hvor man kan komme og overnatte både hest og rytter, ligesom det er her på riderute Sydfyn? smiley
Meget gerne et link på steder.
Og nu hvor jeg er i gang, så kan jeg jo også tænke på nogle år fremad.. Så er der også noget lignende over ved den store military bane i Nordjylland? smiley
Også gerne link, men det er jo nogle år før det evt bliver aktuelt smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Weekend overnatning med egen hest Jyske Vestkyst?
  • #1   27. okt 2018 Jeg ved faktisk ikke, om ddr måske er noget lign på Rømø? Men det lyder da ellers som en fantastisk idé smiley

    Men ellers må gerne overnatte på min mark til sommer, selvom der alligevel er et par km til strand smiley


  • #2   27. okt 2018 Prøv at undersøg Kommandørgården på Rømø - måske de stadig gør? For en del år siden holdt vi en uges ferie dér, hvor vi lejede en teltplads til os selv og en fold til ponyerne smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   27. okt 2018 man kan sikkert også på fanø.. der er en del stalde.

  • #4   27. okt 2018 Prøv at google “hø-hotel”

  • #5   27. okt 2018 Der findes også shelter pladser rundt i landet med folde til hesten så man kan overnatte og ride ud derfra , sidst år vi nogle stykker i national park Thy , i år var det planen og tahe til Stald Nordkap netop for at komme til vandet og ride , men de fik desværre kværke og måtte aflyse vores tur smiley

    De andre tøser fandt så et andet sted ved Ålbæk i stedet og tog selv afsted smiley

    Så der findes skam masser af steder , det er bare og søge lidt på det ringe rundt ??


  • #6   27. okt 2018 Okay smiley
    Jeg kender ikke til Vestkysten, har aldrig været der over, kun i nærheden af Bork Havn for at kigge hest.
    Hvilke steder (strande) der over anbefaler I at ride på? Er der nogle af de der både har strand og skov? smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   27. okt 2018 på vestkysten er der primært vadehav og klitter.

    men klitter er federe at ride i end skov.


  • #8   27. okt 2018 Jeg har redet på store sandbanker i Catalonien, og jeg foretrækker skoven smiley Jeg elsker skoven, men også en stor fan af at galopere på lange sandstrænder smiley så derfor spurgte jeg efter den kombination smiley

    Mvh TT


  • #9   27. okt 2018 Ved Marbæk Plantage (omkring Esbjerg) kan du kombinere skov og strand. Og husker det nu også sådan, at vi red igennem skoven inden vi kom ned på stranden på Rømø smiley

  • #10   27. okt 2018 Marbæk plantage ved Esbjerg er fantastisk at ride i og du kan helt sikkert høre EOR (Esbjerg og omegns rideklub) om de har en boks/fold du må leje et par dage. de ligger lige ved skoven og fra skoven skal du nærmest bare ligeud et par 100 meter så er du ved stranden smiley





  • #11   27. okt 2018 Jeg bor ved vestkysten i nærheden af varde. Her hos os går vrøgum/kærgård og Blåbjerg plantage stort set lige ud til stranden. Ved Blåbjerg plantage er der en del turistridning, så mon ikke man også kan lade hesten overnatte sådan et sted.
    Mellem oksbøl/vrøgum er der en campingplads der har mindre folde med skur, så man kan medbringe hest.

    Prøv at søge på nordsøruten - den er egentlig tiltænkt cykler tror jeg, men der kan rides det meste af strækningen (som går langs kysten hel fra Holland, gennem Tyskland og op langs Danmarks vestkyst. Der er vist flere lande med men er lidt usikker på hvor mange).

    Og som en anden siger - google hø-hoteller, der er en del af dem.
    Har du mod på en tur et andet sted er der hærvejen. Godt afmærket, egnet til ridning og med masser af overnatningsmuligheder til både 2- og 4- benede


  • #12   27. okt 2018 Jeg har Googlet på det nu, og har set noget interessant over ved Blåbjerg smiley så nu må vi se om jeg pakker bil og trailer og kører en tur derover i løbet af næste år smiley

    Mvh TT


  • #13   27. okt 2018 Der er noget oppe omkring Bulbjerg

  • #14   29. okt 2018 Mener at i i thy området er der shelter pladser med folde og ellers har jeg for nogen år tilbage været i Klitmøller (også thy området ) hvor vi lånte en fold til hestene på camping pladsen, der er både skov og strand i national parken, tænker dog at strandene til sommer er fyldt med turister smiley

  • #15   29. okt 2018 Man må ikke bade med hestene og ride på stranden mellem 1 juni og 30 september.. Så det bliver uanset ikke i det tidsrum smiley

    Mvh TT


  • #16   29. okt 2018 Det jo det smiley det bare også i den periode jeg tænkte sommer var smiley

  • #17   29. okt 2018 Tja hvis man kigger kalender så ja.. Men kigger man °C så er nok Maj en rigtig god måned smiley

    Mvh TT


  • #18   29. okt 2018 TT - det må man nu gerne på flere strande - bl.a. i mit område (vi både rider og bader med hestene ved Børsmose strand, men der er flere steder langs kysten, hvor det er tilladt på dele af stranden).

  • #19   29. okt 2018 Der må rides hele året på de strande der må køres på. Fx ved Børsmose strand og fra Rødhus strand til fx Løkken. Og der er sikkert flere smiley
    Vesterhavet er fantastisk, vi kommer der rigtig ofte, hele året. Dog aldrig haft hestebasserne med, kun drømt om det smiley


  • #21   3. nov 2018 Ja sådanne steder er der på Rømø - men hos private - jeg kan ikke huske stederne, men google; overnatning med hest så mener jeg der kommer 4 steder frem

  • #22   3. nov 2018 Det kan du hos Havhesten i Nr. Nebel smiley

  • #23   9. nov 2018 Der findes et super B&B der hedder "Hos Else & Keld" på Rømø blot 200 m fra hvor ridestierne begynder som går helt ned til stranden smiley

Kommentér på:
Weekend overnatning med egen hest Jyske Vestkyst?

Annonce