{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Hestefysioterapeut {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg læser pt. idræt og og sundhed, og derefter overvejer jeg at læse en kanditat i fysiologi. Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg gerne uddanne med hestefysioterapeut efterfølgende. Skal have snakket med studievejleder omkring det....
men vil høre om jer der er uddannet hestefysioterapeut om, hvad I synes om arbejdet, og hvad arbejder i henne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestefysioterapeut
  • #1   14. jan 2019 Jeg er ikke selv hestefys, men har overvejet at læse det.
    Jeg er umiddelbart ikke sikker på at du kan læse det..? Her hjemme i DK kræver det, at du enten er humanfys eller dyrlæge.


  • #2   14. jan 2019 Jannie det er ikke korrekt

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   15. jan 2019 Du kan kun blive heste fysioterapeut hvis du Ikke er uddannet human fysioterapeut..

    Fysioterapeut er en lukket titel, så dyrlæger kan heller ikke blive heste fysioterapeuter. - de kan dog tage udd. Men det giver dem ikke titlen, kun viden.


  • #4   15. jan 2019 Måske dette kan hjælpe smiley

    https://hestefysuddannelse.dk

    Umiddelbart ser det ud til at ‘kun’ autoriserede humanfysioterapeuter og dyrlæger kan søge ind... men jeg har kun skimmet, så du må hellere læse det grundigere.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. jan 2019 Malenetilde: Du har helt ret. Det er kun autoriserede human fysioterapeuter der kan blive heste fysioterapeut

  • #6   15. jan 2019 jeg er nød til at sige at det ikke er korrekt, jeg starter selv uddannelsen og har ikke noget andet med i bagagen.
    der står også på deres hjemmeside at de ikke har nogle adgangs krav.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   15. jan 2019 Lbh: Men du kan Aldrig få titlen heste fysioterapeut uden at have en humanistisk fysioterapeut.

    Det er en beskyttet titel, og derfor kan du kun få den ved at bestå bachelor.



  • #9   15. jan 2019 Lhb er det fysiurgisk hesteterapeut du skal læse? Det er ikke det samme - langt fra.

  • #10   15. jan 2019 Altså nu kender jeg en der er hestefysioterapeut og hun startede med at uddanne sig til human fysioterapeut, og arbejdede med det i en del år, og med ridefysiotearpi/handicapridning, hvorefter hun så efterfølgende uddannede sig til hestefysioterapeut, og har lagt hendes fokus på dét, samt behandling af ryttere.
    Jeg har også altid forstået det som om man skal uddanne sig til human fysioterapeut (eller dyrlæge?), før man kan uddanne sig til hestefysioterapeut, så jeg er i tvivl om hvorvidt du kan blive optaget på uddannelsen med din uddannelse, også selvom du tager en kandidat i fysiologi.
    Men synes da helt klart du skal prøve at undersøge det, både ved din egen studievejleder og på hestefysioterapeutuddannelsen smiley


Kommentér på:
Hestefysioterapeut

Annonce