{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Tilmeldt:
29. jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Problemer med el-hegn {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har et problem som jeg håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig med.

Min nabo har 2 islændere, og har derfor hegnet dem ind med el-hegn. Hegnet ligger lige op til vores grund, og problemet er at hegnet står og "klikker" hele tiden. Nu er det ikke galt nu det er vinter, men når vi sidder på voret terrasse er det ret irriterende at høre på. Endvidere spiller jeg meget el-guitar, og den "klikken" går i min forstærker, og kan høres den vej igennem. Dette er noget hø, da jeg selv indspiller musik, og "klikken" kommer med på indspildningerne.

Mit bedste bud er at der er jordforbindelse et eller andet sted ved hegnet, men min nabo er god til at rydde for græs ol. så der er umiddelbart ikke noget der rammer hegnet fra jorden.

Stolperne der holder hegnet oppe er lavet af plast, og det er de fiduser der holder tråden på plads også.

Der er intet ondt blod mellem mig og min nabo, og han er meget villig til at afhjælpe problemet, men ingen af os har nogen ide om hvad der kan være galt.

Er der nogen herinde der har et bud på hvad problemet kan være..?

Er ret desperat efter at finde en løsning...!


Med venlig hilsen

Den fortvivlede guitarrist...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med el-hegn
  • #1   29. jan 2019
    strømmen rammer noget metal eller andet. oftes er det et sted hvor tråden kan nå at ramme hegnspælen.
    det kan også være tråden som er viklet rundt om et eller andet og som så rammer tråden igen.

    i kan finde "fejlen" ved at tjekke hegnet når det er mørkt, for så kan man se en gnist når strømmen springer


  • #2   29. jan 2019 Tænker også at der måske er et sted hvor tråden rammer sig selv ?

    Prøv en lidt fugtigvåd aften at gå ud og lytte hvor klikket kommer fra - og så hvis I ikke kan se fejlen, så alligevel skift tråden ud i det område.

    Mvh charlotte

    Ps super med godt naboskab som du lever efter smiley


  • #3   29. jan 2019 det er noget, der går i hegnet et eller andet sted. Nu siger du, det ikke er så slemt her om vinteren. Er det fordi I ikke er ude?

    For ellers kan berøring af en gren, højt græs, en plasticpose mv. gå i hegnet. Så tjek minutiøst, at der er frit rundt om og under hegnet, at tråden er intakt og ikke brudt og samlet dårligt nogle steder, ikke rammer mod stolper osv.


  • #4   30. jan 2019 Hvis det er el reb, så er der min 3 tråde i, alt efter hvor tykt tråden er. En af de tråde kan være sprunget og så kan strømmen "springe" over hullet, det gir gnisten, der klikker. Som andre skriver, kan tråden sidde for tæt på noget, der får hegnet til at klikke.

  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   30. jan 2019 1000 tak for de hurtige svar..! smiley
    Canna: ja, det er fordi vi ikke sidder ude på terassen nu her det ikke er så slemt.
    Hvis hegnspælene er lavet af plastic, vil det så stadigvæk give klik hvis tråden rammer den? Strømmen kan vel ikke finde ned i jorden gennem plastic, eller...?


  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #7   30. jan 2019 Det kan sagtens klikke ud i ingenting altså uden jordforbindelse. Men prøv at lokalisere det evt i mørke.

Kommentér på:
Problemer med el-hegn

Annonce