{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Micklem Trense {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
jeg har brug for hjælp, især fra jer islænderryttere derude.
Jeg begynder at se flere og flere ride med micklem trenser på konkurrencebanerne, og kunne godt tænke mig at høre hvad de gør?
Har hørt lidt om at det skulle holde biddet lidt mere i ro i hestens mund, passer det?
Eller er det noget helt andet den gør?
Jeg går nemlig lidt og overvejer at købe en micklem trense til min islænder vallak, han har det med at lægge sig meget på tøjlen, og tænker at det måske vil hjælpe hvis biddet var mere roligt i munden på ham?
Er der nogen der har prøvet det og kan anbefale det?
Vh Amanda smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Micklem Trense
  • #1   23. feb 2019 Uhhh godt nok ikke micklem, men jeg ved Stald nordkap sælger nogle lignende trenser specielt til islændere. Du kan evt spørge dem? Ved de bruger den på deres heste. smiley

  • #2   23. feb 2019 På min tidl dansk varmblod fik meget bedre ro fortil og lagde sig ikke meget på tøjlen da vi købte en, syntes personligt selv engelske trenser er meget flottere både med alm og hannoveransk.. Men det hjalp på hesten utrolig meget. Og den smule han så lagde sig på tøjlen efter skift kunne vi bare rides os ud af smiley
    Ved ikke om det var til megen hjælp men den hjalp for vores vedkommende.


  • #3   23. feb 2019 Jeg ved ikke selv noget om micklem trenser, udover at de er anatomiske og udformet så de ikke trykker på hestens følsomme nerver i hovedet, men jeg fandt det her ved en googlesøgning. Der står lidt øverst.
    https://gymnastikogridesport.dk/til-hest/trense/micklem-trenser.html


  • #4   24. feb 2019 Jeg rider med micklem på min islænderblanding. Siden vi er begyndt med det ligger han meget mere stabilt på tøjlen - han ligger sig ikke tungt, men bevarer en fin kontakt. Han er meget mere rolig fortil, og går med en væsentlig større gang - ved ikke om det er på grund af trensen, men det begyndte han med efter vi skiftede. Trensen er udformet anatomisk, så den ikke trykker på de store nerveudgange fra kraniet.

  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #5   25. feb 2019 Jeg forsøgte også med sådan en trense med min tidligere pony, men hun kunne ikke lide den. Det viste hun ved at hun begyndte at nægte at tage bidet i munden, og da jeg så prøvede med en anden trense, så var der ikke flere problemer.

    Med de 2 heste jeg har brugt den trense på, så har der ikke været forskel på at ride med det og en anden trense.


Kommentér på:
Micklem Trense

Annonce