{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Sygeplejerske - gode erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med sygeplejerskeuddannelsen (er på 2. Semester) og er egentlig glad nok for det. Elsker at være ude i praksis og hjælpe mennesker, men nøj hvor bliver jeg også i tvivl om det nu er min drømmeuddannelse med alt det negativitet, der er omkring sundhedsvæsnet.
Folk brokker sig over alt, de går ned med stress - selv nogle andre studerende, der skriver bachelor, har fortrudt, at de tog sygeplejerskeuddannelsen pga. alt det pres og stress, der er i systemet.

Må sgu ærligt indrømme, at jeg er begyndt at miste motivationen til at fortsætte..

Derfor søger jeg nogle solskins-historier fra andre sygeplejersker/sygeplejerskestuderende eller blot er godt råd til, hvordan jeg ikke mister motivationen fuldstændig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeplejerske - gode erfaringer?
  • #1   3. apr 2019 Jeg er ikke sygeplejerske, men læge.

    Så, jeg arbejder tæt sammen med sygeplejersker...

    Problemet er, at indimellem må politikere enten lave nogle gevaldige tanketorsker, eller tale imod bedre vidende, når de udtaler sig om sundhedsvæsenet, sundhedsreformen osv.

    Men, samtidigt, hvis du holder af at finde ud af, hvad der er problemet, årsagen bag det hele, så er sundhedsvæsnet det rigtige sted.
    Hvis du kan lide mennesker, lide mødet med en anden person, lide samtalen, så er det også et godt sted at være.
    Hvis du kan lide, at dit arbejde giver synlige resultater her og nu, så er sundhedsvæsnet også et godt sted. Især hvis du holder dig til de afdelinger, som har akutte patienter - så kan man ved faglig korrekt indsats vende en patient fra forpint, svært syg til stadig syg, men frie luftveje, kan trække vejret, kredsløbet pumper blodet rundt som det skal og et medmenneske er ikke længere forpint.
    Hvis du kan lide kaffe i tå mængder og skumle jokes kl 03 så skal du helt præcist finde min arbejdsplads...

    Go for it.

    Sygeplejersker er gode allround medarbejdere og kan let skifte branche senere, hvis du ikke er tilfreds på sigt.


  • #2   3. apr 2019 Jeg er ikke sygeplejerske, men derimod bioanalytiker og arbejder på en Klinisk Biokemisk afd.
    Jeg er selv en af dem der har været ramt af stress og sygemeldt to omgange af samme grund (Første gang var jeg fuldtidssygemeldt 3mdr, og anden gang 14dage. Efterfølgende var jeg begge gange deltidssygemeldt, cirka ligeså lang tid som jeg havde været fuldtidssygemeldt)

    Må indrømme at jeg flere gange i løbet af mine sygemeldinger, kraftigt overvejede at finde noget andet. Men når alt kommer til alt, så elsker jeg mit job! Selve arbejdet, patienterne, kollegaerne , det tværfaglige samarbejde, mine skiftende vagter mm. Så har aldrig fortrudt min uddannelse smiley

    Jeg forstår godt at det psykiske-miljø på et sygehus kan virke afskrækkende. Men fordelen ved vores uddannelser er, at vi har så mange forskellige valgmuligheder indenfor jobs. Så hvis du kan lide arbejdet, så synes jeg da at du skal forsætte studiet. smiley







  • #3   3. apr 2019 nu er jeg hellere ikke sygeplejerske men møder dem en hel del. da jeg er dialysepatient
    og har snakket en hel dem med dem, ja jeg er af samme årgang som de fleste på de afdelinger jeg har været på.
    og ved at de fleste er rigtig glade for at være i dialysen. netop fordi man ikke bliver så stresset.


Kommentér på:
Sygeplejerske - gode erfaringer?

Annonce