{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Gode råd mod spat {{forumTopicSubject}}

Hej HG


Jeg har en hoppe som har fået konstateret spat og ondt i haserne og er blevet behandlet 2 gange.
Hun har fået sko med bred udvendig gren på og er nu rengående når hun ikke lave noget

Men hvad giver man af tilskud til en hest med spat? Og er der nogen der har brugt andre sko end dem med bred udvendig gren?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd mod spat
  • #1   5. maj 2019 Jeg står opstaldet med én som har en spathest og han blevet 20 år i år. Han har i mange år fået Cortaflex HA og er godt gående smiley
    Cortaflex indeholder alt hvad den udover hylereoronsyre (staves) som er med til at oprette holde væsken mellem leddene


  • #2   5. maj 2019 Min har fået konstateret spat her i foråret.

    Mit bedste råd er; snak med dyrlægen. Der er foreskel på om det er aktiv spat, om det er groet sammen. Og der er foreskel på om hesten er smertepåvirket af og trave rundt ude på folden, om det kun er under ridning osv.

    Min pony er halt i bøjeprøve og har aktiv spat. Hun får diverse tilskud - lige nu får hun noget glucosamin og MSM samt djævleklo ( det er let smertestillende og må ikke bruges hvis man starter stævner ). Har også fået hyben.

    Jeg har fået afvide af dyrlægen at jeg gerne må ride. Min er kun halt på blød bund pt.
    Der er ingenting på tur og her vil hun super gerne gå til ridning i alle gangarter uden problemer. På blød bund er det sværere - men det giver mening har dyrlægen sagt, da de afvikler hoven anderledes på blød vs. hård bund.
    Hun kan være halt på blød bund lige i opstarten 10-15 min, eller mindre, det er ret forskelligt. Men så er der ikke noget og mærke. Og kan være modvillig imod at gå frem, bliver sur. Så ridning på ridebane tager jeg på gefülen efter hvad hun lige synes den dag.

    Hun er iøvrigt også skoet efter at have spat - noget med at trække tåen tilbage eller noget i den stil, man kan ligge kiler på men det er aller sidste udvej.

    Men det kan godt være at din hest har et andet forløb. Nogen der har spat heste står stille i halve og hele år, fordi de venter på spatten gror sammen. Men når den er det, så er det værste for spatheste og stå stille og ikke lave noget.


  • #4   5. maj 2019 Find en løsning med dyrlægen, de kan se på billeder om det vil være nødvendigt med special sko og om hvor træning skal fungere.

  • #5   5. maj 2019 Special sko er nødvendigt og lige pt hedder den foldbums i et år smiley det er grande ikke helt tilfreds med smiley

Kommentér på:
Gode råd mod spat

Annonce