{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til dem med lidt SU viden {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skulle have startet på et nyt semester i September, men valgte i stedet at skifte uddannelse.
Jeg er endnu ikke blevet udmeldt af min gamle uddannelse og ifølge SU siden står jeg til at få udbetalt SU på onsdag. Jeg ved at jeg ikke er berettiget til den, men jeg har stadig en husleje at betale, så jeg vil hellere have et tilbagebetalingskrav som jeg kan betale af på.

Spørgsmålet er, kan de nå at stoppe den udbetaling på kun 2 dage (mandag, tirsdag)? Jeg har hørt noget om at når det er så sent på måneden, så kan de ikke nå det, men jeg er i tvivl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til dem med lidt SU viden
  • #1   27. jul 2019 Så længe du er tilmeldt uddannelsen er du SU berettiget.
    Det er egentlig kun dig selv, det bider i røven, eftersom det er et ekstra (unødigt) klip, men det er jo nødvendigt alligevel.
    Meld dig ud pr. 1. august og bekræfte din nye studieplads umiddelbart herefter.

    Jeg gjorde det samme sidste år. Dog ikke af økonomisk hensyn, da jeg var på barselsdagpenge, men simpelthen fordi jeg først turde melde mig ud af den gamle uddannelse, da jeg var sikret plads på den nye.


  • #2   27. jul 2019 mht om de kan nå at stoppe udbetalingen, så kører det automatisk, når du afleverer din udmelding på studie. og ind melding på det nye.
    men ellers log på minSU og se om du manuelt kan ændre mod, som du selv siger, tilbagebetalingskrav.


  • #3   27. jul 2019 Da jeg skiftede meldte jeg mig ikke ud jeg overgik bare til min nye, altså brugte jeg også et "sommerferie"-klip og søgte SU igen bagefter smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til dem med lidt SU viden

Annonce