{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.376 visninger | Oprettet:

Helix ørering (øverst i øret) betændt? Råd søges. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Fik fredag lavet to nye "huller" i ørene, den ene en helix øverst i øret. Fik at vide af manden, som lavede dem i en smykkehandler, at han har lavet piercinger både med nål og pistol siden 90erne og pistol var bedst og mindst smertefuldt. Han synes det er pjat at påstå andet. Uerfaren udi i den slags troede jeg på ham og fik skudt i. Ved dog nu, at det var dumt og skulle ha fået en "rigtig" piercing.

Er helt tilfreds med placering osv. fredag og lørdag dag gik fint uden store smerter. I nat kunne jeg dog slet ikke ligge på den side og i dag er øret ret ømt og lidt lilla/mørkt rundt i området ved piercingen. Jeg renser efter anbefaling med særlig piercing rensevæske og har vasket med intimsæbe og her til aften dyppet i saltvandsopløsning (uden jod). Nogen der ved om øret bare skal dyppes i saltvand eller man skal have det i i nogle minutter?

Andre gode råd? Hvornår ved man om det er betændelse og bare "slaget"?

Mvh Karin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helix ørering (øverst i øret) betændt? Råd søges.
  • #1   29. sep 2019 Har haft præcis samme oplevelse. Min Helix er også lavet med pistol, og fortrød det meget. Mest fordi ingen øreringe passer smiley
    Til start var den øm, betændt og hævede. Havde en hel bule på øret. Men gjorde det at jeg faktisk dyppede nogle vandrundeller i sæbevand ( alm. håndsæbe) og lod dem side på øret i noget tid. Derefter skyllede jeg øret grundigt. Jeg holdte håret væk fra den side i over et halvt år.
    Nu er den som den skal være. Den gror dog hurtigt sammen, stadig efter 3 år. Så holder min ørering i. En decideret ring hjalp mig også meget, da ørestikken irriterede meget.


  • #2   29. sep 2019 Jeg har ikke helix men jeg har fået skudt i begge gange jeg har fået lavet huller, og ville aldrig gøre det anderledes. smiley
    Jeg fik lavet hul nr 2 i begge øre i marts, det var i blød øreflip uden brusk.
    Fordi de øreringe man får skudt i er hårde så var de dårlige at sove med. Jeg sover meget på samme side og det resulterede i at det ene hul/øre var meget mere ømt og væskede mere. Jeg skiftede mellem hvilken side jeg sov på eller at sove på ryggen, så gik det fint.
    Da jeg måtte tage dem ud begyndte jeg at sove med meget små creoler, jeg kan ikke mærke dem og mit øre kan stadig ikke lide at sove med stifter. Sover jeg uden noget så bliver de også underlige, det er dog blevet meget bedre med tiden.
    Jeg havde ikke engang små "problemer" med mine første huller, og her anden gang har det også være meget nemt, bare lidt trial and error.
    Uden erfaring vil jeg dog sige at det ikke er underligt at dit øre er medtaget, det er jo også et stykke med brusk smiley


  • #3   29. sep 2019 Jeg fik pircet min i.
    Den var øm, rød og hævet i nogen dage.
    Jeg fik dum som jeg var, lavet i tragus på det andet øre.
    Så jeg kunne ikke ligge på siden, men måtte vende mig til at sove på ryggen.

    Jeg rensede bare med saltvand.
    Det skulle være det bedste at bruge.


  • #4   30. sep 2019 Fik lavet min Helix med pistol og døjede med den i 3 måneder. Er dog 100% tilfreds med den og havde gjort det med pistol om igen hvis jeg kunne. Har 7 huller i ørene - 6 med pistol og 1 som blev piercet og jeg har aldrig oplevet noget så slemt som at blive piercet så nej tak, det gør vi ikke igen

    Bare sørg for at rense den - på et tidspunkt går det vel over smiley Efter mine 3 måneders døj med min har jeg aldrig oplevet at den har været øm eller andet og har haft den i godt og vel 6 år nu


  • #5   30. sep 2019 Tusind tak for jeres svar og erfaringer! Det er en stor hjælp og trøst smiley

  • #6   30. sep 2019 Du kan lave en saltvandsopløsning og hælde lidt i en dyb tallerken og lægge øret 'I blød" er par minutter. Det gælder om at lade den være så den får ro til at hele. da det er en brusk piercing tager det ret lang tid før den er helet 100%

  • #7   30. sep 2019 Det er fuldstændig normalt at det bliver misfarvet og ømt. Det er en bruskpiercing. Jeg fik lavet double flat, og jeg kunne ikke sove på den side i flere måneder. Sørg for at have dit hår sat op, så det ikke genere din piercing og få det tørret helt når du har været i bad, fugt er en kæmpe irritation for piercinger. Rens det 2 gange dagligt i saltvand. Jeg brugte bare Apotekets sårrens, på en vatpind og rensede.

  • #8   30. sep 2019 Jeg lavede min helix selv. ups. kunne ikke sove på den, de første par uger. rensede kun med saltvand. ingen betændelse.

    Hvis der bliver ved med at være bøvl med dem, så smid et par guldøreringe i. Guld er det aller bedste materiale. taler af erfaring. Kun sådan fik jeg min næsepiercing til at arte sig.


  • #9   30. sep 2019 Kan tilføje til det ovenover at medicinsk titanium er endnu bedre smiley

  • #10   30. sep 2019 Mette, det var lige netop, hvad jeg skiftede fra. Den kunne simpelthen ikke hele med titanium . smiley

  • #11   30. sep 2019 Det er vidst mere undtagelsen end reglen. Men sådan er vi jo alle så forskellige, det vigtigste er at finde det som fungerer for én selv smiley

  • #12   1. okt 2019 Jeg fik piercet almindelige øreringe i. Har haft dem skudt i før men efter omkring to år uden at det var helet ordenligt som huller pillede jeg øreringene ud lod jeg dem hele og et par år senere piercet i igen.

    Jeg skyllede to gange dagligt med saltvandsopløsning (efter piercerens anbefalinger) og renser dem med klorhexidin mellem skift af øreringe eller hvis de begynder at blive røde / ømme og har heller ikke haft problemer med dem.

    Man kan få sådan nogen små ampuller i matas med saltvandsopløsning som er super nemme at skylle hullerne med smiley


  • #13   2. okt 2019 Jeg har 4 helix, og alle er skudt i med pistol (de er efterhånden 15 år gamle).
    3 af mine blev også ømme i starten, og 2 var varme og hævede i en uges tid, og mit bedste råd er nix pille. Vask hænder inden du renser det (eller brug gummi handsker) og så ellers hold nallerne for dig selv.
    Løsen låsen så meget som muligt, så der er plads til hævelsen, og så ellers kun rør når du renser. Klorhexidin eller saltvandsopløsning kan anbefales.
    Vent med at skift øreringe til det er helet og hævelsen er væk.


Kommentér på:
Helix ørering (øverst i øret) betændt? Råd søges.

Annonce