{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Stigbøjler {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står i det "dilemma" at skulle vælge mellem nogle stigbøjler, men jeg ved simpelthen ikke hvad der er bedst smiley
Jeg har før redet med Freejump og jeg synes de er gode, da de har en bred flade med skridsikker sål, samt der er sikkerhed i dem.
Der var dog noget med vægten på et tidspunkt?
Men jeg har hørt at Ophena S Magnet Stirrup skulle være ret gode, da de også er sikkerhedsstigbøjler og skulle give en bedre holdning. Jeg har dog hørt de ikke skulle sidde ligeså godt fast, når der er jord/mudder på sålen.
Jeg har dog lige opdaget at Avacallo også har nogen med en lidt bred sål og skridsikker flade, sikkerhed og så skulle de være gode for knæ, hofter osv.
Men jeg aner ikke hvad der er bedst og hvor man får mest for prisen, da jeg gerne vil ønske mig dem og have mest ud af de stigbøjler jeg vælger, da de jo er ret dyre. Derfor ville jeg høre jeres erfaringer med de forskellige stigbøjler smiley
På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stigbøjler
  • #1   7. nov 2019 Jeg har kun erfaring med dem fra acavallo og jeg elsker dem! Mine fødder sidder godt i dem og de giver god støtte. Jeg valgte disse bøjler af flere årsager: de må rides med i både dressur og spring, hvis de købes i sort. De åbner forneden, hvilket giver mening for mig fremfor i toppen. De har en bred støtteflade og så synes jeg egentlig de er ganske pæne.

  • #2   7. nov 2019 Jannie G:
    Hvilken model har du, hvis jeg må spørge? smiley


  • #3   7. nov 2019 Arena smiley

  • #4   7. nov 2019 Mht FreeJump og vægt, er de der hedder Lite til børn og personer under 60kg. De andre modeller er til voksne

  • #5   7. nov 2019 Jeg har en stor frygt for at hænge fast i bøjler. Jeg har lige købt et par safestyle til når jeg skal igang med tilridning smiley har ikke prøvet dem endnu. Men de er ikke så fancy. Minder lidt om alm sikkerhedsbøjler, bare uden elastikken.

  • #6   7. nov 2019 #5
    Jeg har det præcis som dig. Også derfor det er et must, at der er sikkerhed i dem. Dem jeg rider med nu, især på tur og i spring er nemlig ikke sikkerhedsbøjler. Men jeg skal have noget med grip smiley


  • #7   7. nov 2019 HS Bow Balance elsker jeg smiley jeg har ingen problemer i knæ eller ankler mere smiley Det er mit bedste køb ever! smiley

    Mvh TT


  • #8   8. nov 2019 Jeg sværger også til HS Bow Balance! Det er de eneste jeg kan ride med uden at få ondt i særligt mine knæ - har før måtte blive løftet af en hest, fordi jeg ganske enkelt ikke kunne bøje mine knæ! Det har jeg ikke oplevet siden jeg fik et par Bow Balance smiley Man kan skifte bunden ud i Bow Balance med et "rivejern" hvis man ikke tror man kan holde foden godt nok fast på den almindelige gummibund smiley

    Derudover har jeg så en personlig holdning til at Freejump er noget opreklameret noget som alle pludseligt skal have - tænker i hvert fald man der kan finde bøjler der kan præcis det samme til væsentlig billigere penge smiley
    Acavallo har jeg ikke selv prøvet, men har hørt meget godt om den smiley


  • #9   8. nov 2019 Min veninde havde en ret ubehagelig oplevelse med freejump, når vi snakker sikkerhed. Her kan du læse hendes opslag, som jeg har clippet ind her:

    Hej vil lige skrive dette opslag, da min datter havde en episode i tirsdags til træning.
    Rikke sidder med hælene godt nede og stigbøjlen
    Sidder korrekt, ponyen stopper, Rikke falder forover
    Og hendes fod smutter igennem stigbøjlen. Hun bliver svinget rundt og ponyen bliver bange, hvis ikke det havde været for at sporen knækkede og hun kom fri, ville jeg slet ikke tænke på hvordan min pige var sluppet for, ikke at være kommet alvorligt til skade, stigbøjlen som er mærket freejump bøjlen skulle kunne knække i sådan et tilfælde.
    sikkerheden skulle være i top, men nej, sikke noget.
    Hun får aldrig mere lov Til at ride med sådan freejump,??????.Hellere betale noget mere og få nogle stigbøjler, hun kan komme ud af i sådan tilfælde
    Så nu har vi købt Ophena bøjlen, kun for sikkerheden.??:)
    Mit budskab med dette opslag er, sikkerhed frem for alt...............
    skriver et klagebrev til dem der laver freejump bøjlen om at deres reklamation for sikkerhedsbøjlen ???? der kan ske forfærdelige uheld
    Til springryttere og deres forældre
    Sikkerheden frem for alt ?????? husk det derude alle sammen


  • #10   8. nov 2019 #7 og #8
    Er der sikkerhed i BS Bow Balance? (Spørger sikkert dumt) smiley
    Og helt enig i at Freejump kan være opreklameret, de er i hvert fald overprised smiley

    #9
    Tak for din kommentar! Jeg vidste slet ikke at Freejump kunne være så dårlige/usikre smiley Nu ved jeg ikke o det skal være Freejump, da jeg ikke selv har prøvet at falde af med de på og jeg skal ikke sidde fast, da det er e af mine største frygter indenfor ridningen smiley


  • #11   8. nov 2019 Ja det er smiley jeg har faldt af millioner af gange (overdrivelse fremmer forståelsen smiley ) og bøjlen drejer sig således at man ikke får foden igennem.
    https://www.lundemoellen.dk/shop/hermann-sprenger-sikkerhedsstigboejler-64782p.html

    Mvh TT


  • #12   8. nov 2019 Hvis du har pengene er ophena klart det sikreste valg

  • #13   8. nov 2019 Sofie
    Og de vil ikke falde af grundet lidt mudder? For jeg har nemlig hørt at de kan falde 'lettere af', hvis der er skidt på sålen smiley


  • #14   8. nov 2019 Jeg har ikke personlig erfaring, da jeg selv rider med bow balance af hensyn til led. Dog, har jeg ikke hørt at der har været problemer, fra folk som selv har bøjlen nu hvor den er blevet mere udbredt i Danmark

  • Josephine L. L
    Josephine L. L Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   22. feb 2021 Overvejer selv at købe Ophena bøjlen, men nu hvor du snakker om at den måske ikke hænger ligeså godt fast hvis der er mudder på skoene er jeg lidt i tvivl smiley

  • #16   16. nov 2022 Nu har jeg selv over længere tid godt kunne tænke mig ophena bøjlerne, og synes ikke at mudder er det største problem. Hvis dine støvler er meget beskidte nedenunder så børst dem af før du før du stiger op?? Det er bare min holdning, fordi jeg vil hellere børste mine støvler af nedenunder end jeg vil ende ud i en uheldig situation med stigbøjler:)

Kommentér på:
Stigbøjler

Annonce