{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

hjælp til slutning på historie. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver lidt på denne historie.
Men slutningen skal jeg til at have fundet så jeg kan finde det næste.
Prøv at læse den og kom med et forslag,
overvejer om de måske skal dø? x)
3.
2.
1.

LÆÆÆÆÆS

Når hjertet bedrager

Forord:
Det at komme ind til selve sjælen, hjertet er en langvarig proces der kun kan udføres på én eneste rigtig måde. Den måde, så man kan komme ordentligt der ind. Så ordentligt ind at hvis man laver én enkelt fejl betyder den ikke så meget, altså man kan lave den god igen. Så godt skal man ind. Heler ikke for meget så man ikke kan ånde frit og at sjælen overtager det hele og man alligevel kommer til at lave om på sig selv. Det er så svært alt sammen, næsten alle ting skal være lige midt imellem.

Kapitel 1
Når en verden kommer til
Når en ny verden kommer til sker det lige som når et barn kommer til. Faktisk er verden et lille barn. Såden tænkte Maja i hvert fald da hun mødte Denise.
Denise var en verden der var kommet til intetheden, en intethed som der manglede en verden, en stor fyldig verden som kunne udfylde en anden trist lille flods udspring. Og den lille flod var Maja, Maja Edvarteó. Det var et sært navn. Men den nye verden, det måtte jo så være Denise.
Det er ikke alle der kan blive en ny verden. Nogle kan være så heldige at blive en del af en verden. F.eks var Maja det, hun var jo en flod. Men der var noget ved flodens udspring altså Majas hjerte, hendes sjæl. Der var ligesom et huld. Og det var lige nøjagtig derfor hun var blevet sat på som en kæmpemæssig flod lige midt i verdenen Denise. For disse to skabninger ville få noget med hinanden at gøre.
Men når man skal være en verden er det vigtigt at man kender sig selv. At man kender ens sjæl, ens hjerte. Det er disse to ting der kan skabe problemer og betydningsfulde ting, gode ting i ens liv. Og Denise kendte sig selv. Hun kunne føle den natur hun bar på som verden, og hun kunne mærke alle de små fisk (altså de ubetydelige mennesker i denne historie), men hun kunne bestemt mærke de kæmpemæssige oceaner og de kæmpe floder og skove, bjerge og lande der befandt sig på hende. Det var derfor Denise var blevet valgt til en ny verden. Hun kunne føle, mærke og nogle gange røre ved hendes og andres sjæle. Og det er det der med at hun kunne røre ved andres sjæle der gav hende hendes post som verden. Dem der kunne røre deres egne sjæle var bjergene, floderne ja alle dem der.




Kapitel 2

Når en flod og en verden ses

Når en flod og en verden ses behøver der ikke gå særlig lang tid før de kender hinanden ud og ind, gennem alle sprækkerne og problemerne. Det tager nok… ca. et blik?

”når Maja” sagde Gabriella, Majas mor. ”når, skal vi komme ud og finde noget lækkert kluns?”
Maja himlede bare med øjnene mod sin høje slanke mor. Hun hadede sin mor. Hun var så ung, men alligevel gammel. 48 år, gammelt hvis det stod til hende!
”hvad er der dog galt?” spurgte Gabriella. ”org! Se! Et par mega seje bukser Maja!... Maja?... Maja? Så vågn dog op Maja. Kom nu ud og vær sammen med mig i stedet for at gå der og dagdrømme!”
Se såden var hun, tænkte Maja. Selvglad og egoistisk, ja såden måtte det være. Hendes mor i en nødeskald.
”Maja kom nu her!” hængte Gabbi i. ”vi skal da over og se på dem. Kom nu!”
Gabbi, det var det hendes mor helst ville blive kaldt. Gabrialla syntes hun var alt for spidst, ikke hende. Maja hængte op i sine ben og slentrede efter sin mor.

”ej nej! Det går bare ikke det her! Jeg bliver nød til at sige ”jeg” jeg kan ikke holde ud at skrive Maja til mig selv, for det skal lige siges at det er mig, Maja der ligger ud med mine tanker her! Tak for det!”

Vi gik over for at se på bukserne. Gud hvor var de grimme! Et par hvide posede bukser. Min mor troede altid hun var så sej, men nej! Det var dog for galt.
”er de ikke seje?” sagde Gabbi.

”ja undskyld afbrydelsen igen, men tillad mig at kalde min mor for Gabbi da jeg mere opfattede min mor som en veninde end en mor. Bare en veninde jeg levede med dag ud og dag ind med.”

”nej de er ej” sagde jeg surt. ”kan vi ikke godt tage hjem nu?”
Det skulle jeg vidst aldrig have sagt. Nu flippede Gabbi helt ud.
”nej nu holder du unge dame!” sagde hun vredt, man kunne se hendes blod arbejde i årene og kom den der blodåre på halsen til syne. Den kom altid når hun var ophidset eller stresset. ”nu slæber jeg dig med her i centret for at finde noget rimeligt ordentligt tøj til dig, og så vil du ikke engang være bare lidt med” det var måske rigtig nok. Jeg havde ikke lige frem været den aller sjoveste person at have med, men det kunne jeg jo ikke gøre noget ved.
Gabbi hev mig hårdt i armen og trak mig med sig. På ved ud at glasdøren til butikken så jeg en meget mærkværdig pige. Hun lignede lidt til en forveksling mig, kort næsten sorthåret et par slaskede bukser. Jeg så hende i øjnene. Denise hed hun, 13 år som mig. Havde ingen familie, levede med sig selv i et lille hus. Mærkeligt nok altid penge i sin pung. Skulle mødes med hende i morgen kl. halv 11 om formiddagen lige her. Wow. Hvad? Hvor vidste jeg alt dette fra? Et enkelt blik? Og jeg vidste alt om tøsen? Mærkeligt!?

”Husker du lige forteksten til dette kapitel? Ét blik, og en flod og en verden kender hinanden ud og ind!”

Jeg smilede til hende, men pludselig var hun bare væk.
”altså Maja!” skændte Gabbi.
”hold nu kæft Gabbi, det er fandme ikke min idé det her. Jeg er sku ligeglad! Det er tøj er godt nok. Jeg vil hjem!” skreg jeg hende ind i hovedet. Pludselig kunne jeg ikke mærke min hånd. Gabbi klemte så hårdt på den at den var blevet følelsesløs. Hun stirrede MEGET ondt på mig med hvidt åbne øjne.
”av!” skreg jeg. ”slip mig!” en mængde folk vendte sig om og gloede på mig og Gabbi. Gabbi løsnede grebet på mig.
”så så Maja mus,” sagde hun sukkersødt (jeg kunne skyde hende for det her!) ” du skal nok få det bukser derover” helt befippet gik jeg med hende over til de ulækre, hvide posebukser og købte dem. Alle fulgte os nøje med deres øjne. Gud hvor så Gabbi bare sur, men også tilfreds ud.
Bagefter spænede vi ud af centeret hvor gabbi fik en ordentlig skider af mig!




Kapitel 3

Når en flod og en verden mødes

Når en flod og en verden mødes sker der en kemi mellem dem og et bånd vil opstå som er så stærkt at kun en meget kraftfuld person med alle verdener under sig kunne splintre det. Deres historie hver for sig vil fortælles og en ny verden vil gå i hak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til slutning på historie.
Kommentér på:
hjælp til slutning på historie.

Annonce