{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævner hvordan ?
  • #2   18. aug 2007 RKN -foto jeg synes det er et rimelig relevant spørgsmål...jeg aner det nemlig heller ikke ;-)))

Så hvad kræves der helt præcist af forskellige ting herunder også udstyr for at starte stævne ???

• #4   18. aug 2007 RKN'-Foto © Silver Mit Et &' Alt smiley NYT HÅR xD .

nej det skal man ikke ved klubstævner (:

• #5   18. aug 2007 Er det dressur eller spring du vil starte?

Er der "bare" klubstævner du vil starte?

• #8   18. aug 2007 <b>RKN'-Foto © Silver Mit Et &' Alt smiley NYT HÅR xD .</b>

Til distriktstævner, skal man have, et klar-parat-start-kursus og ridemærke 1 og 2 og vidst pgså rytterlicens, jeg er ikke selv ret meget inde i det, så hæng mig ikke op på noget! Kan bedre hjælpe omkring klubstævner, og dressur. Er det dressur du vil starte?

• #10   18. aug 2007 hvis du ikke har styr på galp volter har du et problem for den mindste klasse er lc1 med galop

• #12   18. aug 2007 <b>RKN'-Foto © Silver Mit Et &' Alt smiley NYT HÅR xD .</b>

På dette link kan du se prgrammerne, det mindste er LC1, og da du rider pony, skal du temmelig sikkert ride på B-bane. så klik ind på fx LC1 -B og læs igennem, hvilke øvelser du skal lave, så kan du se om I kan det smiley

(link fjernet)

Til nogle klubstævner har de også travprogrammer, dem kalder de fx LC0 noget af det kalder de rideprøve 1 og 2 hvilket vidst også er travprogrammer.

Hvis du skal finde stævner, og det er klubstævner, så kig hellere på det distrikt du skal starte i, deres hjemmeside, da ikke alle klubstævner bliver lagt ind på infosport.

• #14   18. aug 2007 Dette er programmet for rideprøve 1, ihvert fald til det stævne jeg har fundet det til, ved ikke om programmet kan variere fra klub til klub

(link fjernet)

• #16   18. aug 2007 <b>Hvad man skal bruge af udstyr, til klubstævne i dressur</b>

Rytter:
    Hvid skjorte
    Sort eller mørkeblå ride-/ stævnejakke
    Slips eller plastron og nål
    Hårnet, eller bare håret sat op
    Ridehjelm
    Hvide handsker
    Hvide ridebukser
    Ridestøvler eller korte sorte støvler og sort stift skæfte (støvleskafter)
    Spore (Det er noget med i ungheste og ponyklasser må man ride med enten pisk eller spore, eller helt uden, noget i den retning, men det er jeg ikke inde i)

Hesten:
    Sadel (sort eller brun)
    Hovedtøj (sort eller brunt)
    Bid (bidringene må max have en diameter på 8 cm, og så er det noget med at der ikke må være gummiskiver på)
    Stigeremme og stigebøjler
    og nårh ja, vil foreslå man tager en gjord på også ;P
    Hvidt sadelunderlag
    Ved ikke om der er regler for om hestens hår er sat op, men det er vidst noget med at de skal kunne se hele hestens hals.

Der er flere regler bla. omkring det med bid, og korte støvler og skæfter. Så er det noget med at man til klubstævner godt må ride med klubtrøje istedet for skjorte og jakke, men læs meget mere om det på DRF's regelement, som jeg har linket til her:

(link fjernet)

• #18   18. aug 2007 <b>RKN'-Foto © Silver Mit Et &' Alt smiley NYT HÅR xD .</b>

Kan du ride i lange støvler? Jeg kan ikke, og min fod som jeg brækkede for snart 4 år siden bliver helt træt, hvis jeg rider med støvler, så hvis det skulle være skulle det være rigtige dressurstøvler, men de koster de hvide ud af øjnene

• #19   18. aug 2007 <b>RKN'-Foto © Silver Mit Et &' Alt smiley NYT HÅR xD .</b>

Er du medlem af en klub?

Hvilket distrikt havde du tænkt dig at starte i?

• #21   18. aug 2007 <b>RKN'-Foto © Silver Mit Et &' Alt smiley NYT HÅR xD .</b>

Tjahh, bare det er lange sorte støvler, så er der nok ikke nogen der siger noget smiley

• #23   18. aug 2007 Ja det er ikke billigt!

• #25   18. aug 2007 Ja, for pokker da øv

• #27   18. aug 2007 Ved du hvad distrikt du rider i? For så kan du kigge på distriktets hjemmeside... de fleste stævner har også et trav program, men hvis du vil ud og starte lidt ville jeg først og fremmest lære galop på volte(; det er noget af det der er meget af i dressur(;

Kommentér på:
Stævner hvordan ?

Annonce