{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Pris for kørsel med hest? {{forumTopicSubject}}

En veninde har spurgt, om jeg vil køre hendes hest på vandbånd en gang om ugen. I hvert fald den næste måned ud.

Jeg har sagt ja, men jeg har ikke givet hende en pris endnu, for jeg ved ikke hvad jeg skal tage.
Én ting er jo hvad det reelt koster i benzin. Dertil kommer slid på bil (min timeløn glemmer vi. For ellers bliver det meeeget dyrt for hende haha). Trailer låner vi andetsteds, og der er aftalt pris.

Der er pt. tale om 5 gange kørsel. Og fra jeg træder ud af min dør til jeg er hjemme igen, har jeg kørt, pr. gang, 64,2 km. 15,2 af dem med uden trailer, 9 af dem med tom trailer og 40 af dem med hendes pony i traileren.
Jeg ved desværre ikke hvor langt min bil kører på literen. Kun at den ikke er specielt økonomisk (Ford Mondeo fra 2006), og slet ikke med hest efter!

Husk, at det altså ikke er tænkt som at jeg skal tjene penge på det. Overhovedet ikke. Jeg synes bare det skal være retfærdigt for os begge.
Hvad havde i andre valgt at tage for at køre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for kørsel med hest?
  • #1   27. apr 2020 Husk at du skal have kompetencebevis for at køre med andres heste. Ellers kan det blive meget dyrt for dig hvis du bliver stoppet.
    Jeg ville nok tage det dobbelte af skat's takster for kørselsgodtgørelse som ligger på 3,52 kr pr km. Du har dobbelt brændstofforbrug og dobbelt slid på bilen, så det ville være fair. Så altså godt 7 kr pr km, og så har du stadig ikke fået timeløn!


  • #2   27. apr 2020 Jeg må da vel gerne køre med hendes hest som privat?
    https://www.everhorse.dk/nyhedsarkiv/Det-er-ikke-s%C3%A5-kompliceret-at-k%C3%B8re-med-hesten-i-privat-regi



  • #3   27. apr 2020 Som privat må du ikke køre med andres heste uden kompetencebevis, og slet ikke tage penge for det, ikke en gang til at dække dine udgifter.
    Det er så hvis man følger loven. smiley


  • #4   27. apr 2020 Maria E

    Ifølge linket jeg har lagt op, må jeg netop gerne køre med andres heste. Så længe jeg har passet med.
    Det lyder da skørt at jeg ikke må få dækket mine udgifter?!
    Det er som skrevet heller ikke planen at jeg skal tjene på det. Jeg vil bare ikke miste penge på det smiley


  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #5   27. apr 2020 I følge linket må man køre med sin egen hest, der står intet om at transportere andres, så vidt jeg kan se.

    Det betyder ikke at jeg kender til reglerne, men jeg ved at det kan være særdeles vigtigt at læse hvad der står og ikke hvad man gerne vil have der står.

    Så det link beviser ikke andet end hvad du må med din hest smiley


  • #6   27. apr 2020 de skriver da man gerne må køre med andres i linket? "Du skal ikke strø i traileren, du må gerne køre med din datters venindes pony og din hestetrailer skal ikke specialgodkendes til dyretransport, så længe du blot kører i privat regi, fortæller Jørgen Kold."

  • #7   27. apr 2020 Du må gerne køre med din venindes hest, og du må gerne få dine brændstofudgifter betalt - men du må ikke tjene på det.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg tanke bilen helt fuld før turen - og lade din veninde tanke den helt fuld efter turen. Færdig slut.

    Og så vil hun sikkert gerne gøre dig en tjeneste en anden gang smiley


  • #8   28. apr 2020 Du kan måle hvor meget brændstof bilen bruger, ved at fylde op, køre et kendt antal km og fylde igen.
    Brændstof delt med antal kørte km = l pr km med trailer.
    Gang med brændstofpris og du har pris pr km.

    Men ja, tank bilen op efter kørsel. Det er jo den letteste måde.


  • #9   28. apr 2020 Brændstof alene er ikke alle de udgifter man har ved at starte bilen og køre. Der er også ekstra slid på bilen, og mange forsikringpriser afhænger af hvor mange km man kører, så det skal altså også tælles med i regnskabet. Det var da surt at netop de km man havde kørt ekstra for en anden, netop er de km der sender en op i en anden prisklasse.
    Ligesom at bilen taber værdi for hver km den har kørt...
    Jeg tænker at hvis man holder sig til skats takster (x 2 da bilen er på hårdt arbejde), så er man ikke helt ublu. De plejer ikke at give ved dørene smiley


  • #10   28. apr 2020 Gitte B. - beklager, men gør man det, så bevæger man sig på kanten af "at tjene penge på det", og så er man, hvis uheldet er ude, overladt til Politiets egen fortolkning af sagen - og det er ikke nødvendigvis godt.

    Derfor er mit råd, at man ser det som en vennetjeneste, og blot får brændstofudgiften refunderet - og er man ikke i stand til at gøre sin ven en sådan tjeneste, så er det måske bedre bare at sige nej?


  • #11   28. apr 2020 Selvfølgelig gør hun mig sikkert en tjeneste en anden dag. Jeg synes bare der er forskel på at hun gør mig en tjeneste en sjælden gang imellem kontra at jeg kører hendes hest 60 km 5 gange på en måned.
    For nej, jeg vil ikke tjene på det. Men der er altså slid på bilen. Det er en ældre bil, som kører fint, men man kan tydeligt mærke når der er flere hundrede kg bagefter


  • #12   28. apr 2020 Min kærestes bil køre kun det halve antal km pr L når der er heste trailer med. Der er slid og hvis du rykker et blinklys af eller der springer en pære, så jeg syntes ikke du skal gøre det gratis. Ta det, det koster og så lige lidt ekstra til slid.

Kommentér på:
Pris for kørsel med hest?

Annonce