{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.125 visninger | Oprettet:

cecilie O
cecilie O
Tilmeldt:
5. feb 2021
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

Tattoo under 18 {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg vil gerne have en tatovering, dog er jeg 17 og et halvt når jeg vil have den lavet til august. Jeg står i den situation at mine bedste veninde gik bort i slutningen af Januar 2021 i år, så under en måned siden. Hun var en bedste veninde af næsten 12 år til august måned. Hun var mit et og alt, hun var min anden halvdel, min eneste person jeg nogensinde vil stole og elske mere end nogen anden. Det vendskab vi havde os var helt specielt. At miste hende har knust mig fuldkommen, jeg mistede en del af mig selv da hun døde. På grund af det vil jeg gerne have tatoveret hendes forbogstav på min lille finger, da et lille finger løfte var en del af et ''hand shake'' vi havde os. Jeg er udemærket godt klar over at det er ulovligt at få lavet en tatovering når jeg ikke er 18, og ved at tatovører sætter meget på spil når de vælger at gøre dette. Men dette er ikke bare en tatovering som jeg får bare for at have en tatovering, men af en kæmpe betydning, derfor vælger jeg at fortælle grunden til hvorfor jeg vil have en tatovering 6 måneder inden jeg fylder 18, også fordi vil gerne have lavet den på hendes fødselsdag i August måned.

Jeg håber at folk har en forståelse for hvorfor jeg vil have den her tatovering, og vil virkelig sætte pris på hvis nogen vidste om der var nogen tatovør på sjælland som muligvis er villige til at tatovere mig selvom jeg er 6 måneder yngre end 18. Det skal selvfølelig også siges at begge af mine forældre par har givet tilladelse til at jeg må få denne tatovering hvis det er muligt, da de ved hvor meget hun betød for mig.
Jeg takker mange gange på forhånd hvis nogen kan hjælpe mig:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tattoo under 18
  • #1   5. feb 2021 Jeg forstår udmærket din idé, men.
    1) Det er ulovligt at tatovere folk under 18 år.
    2) Det er ulovligt at tatovere hænder, hals, ansigt.

    Så, du har valget imellem at bede en hæderlig og omhyggelig tatovør om at bryde lovgivningen - eller du kan finde en tatovør, som er fucking ligeglad med regler. Regler, der faktisk er logiske argumenter bagved.
    Det spændende spørgsmål er, vil en ligeglad tatovør bekymre sig om hygiejne, håndværk og resultatet bagefter??

    ...
    Og så er der det tekniske.
    Tatoveringer på hænder sker i meget tynd hud. Det skulle være teknisk svært at lave varige tatoveringer, som bliver ved med at være flotte, på fingerhud.

    Jeg anerkender din kærlighed til din veninde. Men du har ikke brug for tatoveringen til at blive ved med at elske hende.


  • #3   5. feb 2021 Kære dig. Kondolerer mange gange med dit tab smiley
    Som jeg kan forstå, er det næsten lige sket? Og derfor er der stadig mange ting at bearbejde og forstå.
    Hvis det betyder så meget for dig, så burde det også betyde meget for dig næste år, når du fylder 18 år. Jeg ved godt, at når man har fået en god ide, ville man ønske det var nu og her, men det løber vel ikke væk? (Som min mor altid sagde)
    Og derudover er hænder jo egentlig ikke lovlige, der er dog mange der alligevel gør det. Det er et udsat sted, og derfor vil den måske blive slidt meget hurtigt af. Så overvej måske et andet sted, medmindre du okay med at skulle få den tegnet op ret mange gange smiley
    Endnu engang kondolere, og mange tanker din vej.


  • #4   5. feb 2021 Det er ulovligt i Danmark, og at dine forældre har givet tilladelse er helt underordnet. Det er også ulovligt i Danmark at blive tatoveret på hænderne. Sådan er dét.

    Hop et smut over grænsen. Du skal ikke særlig langt endda. I Tyskland og Holland må du blive tatoveret fra du er 16 år, også på hænderne. Mon ikke restriktionerne er lettet lidt mere til august.
    Held og lykke.


  • cecilie O
    cecilie O Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #5   5. feb 2021 Forstår alles jer bekymringer og jeres meninger. Både mig og mine forældre er enige om at det skal gøres af en professional som bekymre sig om hygiejnen, håndværket og resultatet bagefter. Er også godt klar over at det ikke forbliver en varige tatovering på min lille finger men er mere end villig til at betale for at få den tegnet op gennem årene.

    Og giver dig helt ret Doctor Who, jeg har ikke brug for en tatovering for at blive ved med at elske hende. Dog er jeg uenig i ikke at få tatoveringen for hende. For mig er denne tatovering både et mine om hende men også en ''reminder'' om vores speciale venskab, mange mennesker finder aldrig deres ''anden halvdel'' som jeg har gjordt og især slet ikke i sådan en tidlig alder som jeg har. Tatoveringen har mange formål men et af dem er ikke for at blive ved med at elske hende, det behøver jeg ikke en tatovering for. Det kan være svært at forstå min handling og mening med tatoveringen hvis man ikke kender mig eller vores venskab og alt hvad vi har været igennem.
    Jeg ved også det er ulovligt, som sagt fra start af, og ja det kan vel være fuldkommen ligegyldigt at jeg har mine forældre tilladelse. Dog er det ikke ligemeget for mig, da de kender vores historie og hvad vi har været igennem, hvilket ikke er kønt. Men uanset hvad vil jeg have denne tatovering på hendes fødselsdag, og respektere hvis jeg ikke kan finde nogen som vil lave den. Men føler bare jeg er nød til at prøve.
    Jeg beder ikke om at alle skal respektere mit valg, men blot have en lille smule forståelse for at jeg gør dette, hvis jeg ikke havde mistet hende ville jeg aldrig have fået en før jeg var 18. Men i sidste ende er det mit valgt og tatovørens valgt om han/hun gør det eller ikke. Men igen hvis nogen kender et sted som MULIGVIS ville gøre det så må i meget gerne skrive det, og som sagt respektere jeg er forstående hvis jeg får et nej.


  • #6   5. feb 2021 Jeg respekterer fuld ud dit valg. Folk må gøre hvad de vil. Men hvis du er fra Sjælland, er det så ikke ligegyldigt om du skal til Aalborg eller Hamborg? Såfremt Covid-19 restriktionerne er lettet til august. Det er da mere besværligt, at prøve at finde en tatovør i Danmark som er villig til at bryde loven.

  • #7   5. feb 2021 Du vil have en professionel tatovør til at risikere store bøder eller at miste sin autorisation?
    Stop, og tænk det igennem igen.
    Hvor professionel er man, hvis man synes at det er værd, at løbe den risiko??

    (Venlig hilsen hende, som egentlig gerne ville have en tatovering i stedet for en vielsesring, som jeg alligevel ikke kan have på på jobbet.
    Selv min gamle Hells Angels underbo, som har en tatoveringsklinik, og faktisk har kendt min mands familie i 20 år (genboer, du ved) sagde dengang "nej, det er ikke det værd, hvis nogen får ondt i røven over det og melder det. At tegne på en gammel tudse som mig, er der ingen der kvækker over... Men, detder er ulovligt og ikke værd at bryde reglerne for...)

    Hvis du ikke stoler på mig, så lyt til en gammel rocker, ikk?
    Dem, som er så ligeglade, at de gerne gør det, er måske også ligeglade med hepatitis, kvalitet osv.


  • #8   5. feb 2021 Jeg kondolere dig med tabet af din bedste veninde. Jeg forstår udmærket du gerne vil ha et varigt, minde om din veninde. Men hun, af alle, ville da netop forstå, at du ikke kan få andre til, at bryde loven for hendes skyld. Hun ville, helt sikkert foreslå et andet sted på kroppen. Nemlig tæt på dit hjerte. Om det blir på brystet eller et sted under... ( har hørt det gør nade ) Men tænk over, at det er en fordel, at kunne skjule en tatovering med tøj. Ikke alle kommende arbejdsgivere syntes det er sejt med tatoveringer alle mulige steder. Selvom den er lille og et minde om din bedste veninde.

  • #9   5. feb 2021 En hæderlig, professionel og dygtig tatovør sætter ikke alt over styr for en ulovlig tatovering. Om du er 6 mdr eller 6 år fra at være 18 gør ingen forskel i lovens øjne.
    Så du må enten vente eller tage et sted hen, hvor det er lovligt (Tyskland f.eks.).

    Hvis det er vigtigt, at den laves på hendes fødselsdag, så findes den dato jo også næste år.

    Det gør mig oprigtigt ondt, at du har mistet En, der stod dig så nært. Jeg kan godt forstå, at det her betyder rigtig meget for dig.
    Men samtidig er det ikke rimeligt at bede andre sætte deres levebrød over styr for det.


  • #10   5. feb 2021 Kondolere med dit tab smiley

    Men vil give de andre rette i at det er mod loven og derfor måske skal genovervejes. Jeg personligt ved godt hvordan det er at miste en tæt og vil have et evigt minde. Og jeg vidste allerede da jeg var 12 at jeg skulle forevige min mor da jeg mistede hende i 2000... Jeg ventede til 2016 hvor jeg blev 18 og fandt en rigtig dygtig tatovør og fik foreviget mindet (godt nok på armen) men den har ikke mindre betydning fordi den sidder der. Jeg spare også pt op til at forevige min bedste ven gennem de sidste 10 år som jeg mistede for 2 uger siden..

    Men tænk over det på alle måder og ikke lad de følelser der er i nuet tale for det, tænk godt og grundigt over hvor du vil ha den, hvordan den skal se ud, og ikke mindst hvor meget du vil ofre (ikke kun penge vis men også smerte og muligheden for at skulle omplacere den hvis du får skaden i lige den finger) og så vil jeg stærkt forslå ikke at få lavet på synlige steder om sommeren på grund af at sol strålerne eller så skal du gå med handsker resten af sommeren og 6 uger frem..

    I sidste ende er det kun dit valg, men at udsætte en andens karriere er ikke rigtigt, fordi du skal vente et år hvis du skal have den i august, bliver ikke mindre værd, tværtimod gør ventetiden det meget bedre fordi man mentalt får lov til at hele inden hvis du forstår mig


  • #11   8. feb 2021 Det får du ingen ordentlig tattoovør til i DK med respekt for sig selv. Ikke alene pga din alder, men også fordi du beder dem om at lave en "grim" tattoo.

    Finger tattoos vil altid blive grimme. Og du kan ikke bare tegne den op, som du nævner længere oppe. Det fader ud og bliver en sort klar på sigt. Så det ville kræve både laserbehandling og ny tattoo derefter.

    Jeg ønskede også min første tus skulle være på hånden, men den dag i dag er halvdelen af min krop med blæk og jeg er så glad for jeg ikke ødelagde mine hænder. Så måske overvej en anden placering. Hvad med håndledet ? Så er det også lovligt.

    Mhs til din alder. Tag til Tyskland. Ikke alle ønsker gøre det der heller, men de er mere tilbøjelige når du har forældrenes accept.


Kommentér på:
Tattoo under 18

Annonce