{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte
  • #2   10. feb 2021 Der er vist ikke rigtigt nogle instanser, der håndhæver det over for private. Bare du har hestens identifikationspapirer (pas).

    Eller i forsikringssager, hvis hesten laver skade på nogen/noget, så falder det tilbage på ejers ansvarsforsikring, og så er det en fordel, hvis man har solgt en hest, at der er orden i ejerbeviset. Det er træls at have afhændet en hest og man opsiger sin forsikring, og så efter et år at blive kontaktet af ordensmagten, ens tidligere hest er involveret i en ulykke med personskade... man kan risikere at det er noget man aldrig kan betale sig fra, bare fordi det er ens eget navn, der står på ejerbeviset.

    Nej se du at få styr på det, man kører heller ikke rundt i en bil, der ikke er omregistreret.


  • #3   10. feb 2021 Ann C
    Hvis du har en dateret salgs kontrakt kan det aldrig blive dig, der hænger på din tidligere hests skader. Det er køber der skal ejerskifte hesten og ikke dig. Men man kan da godt gi en hånd med, det skader ikke og så ved man det er gjort.


  • #4   11. feb 2021 SUNSHINE
    Hovedsagen er at man kan dokumentere noget skriftligt smiley

    TS spørger om der er et gebyr ved for sen ejerskifteregistrering - det er der ikke. Men det kan have nogle mere træls, økonomiske konsekvenser, hvis man er en slendrian og ikke får det gjort. Det kan både være for den der er så heldig at afhænde en hest, men også for den der erhverver sig en.

    Men det er da besynderligt, at man ikke har en instans, der kan håndhæve dokumentation af ejerforhold af et så stort dyr, som en hest. Hvis vi har solgt en ko og ikke flyttet besætning, så er helvede løs, så er der ikke grænser for, hvad der møder op af politi, fødevaremyndigheder, miljøtilsyn og sikkert også arbejdstilsyn. Og en hest, der potentielt kan gøre mere skade, det tager man sig ikke af...


  • #5   11. feb 2021 Det er nemlig fordi jeg har købt en hest der er tysk hvor den slet ikke har været ejer skiftet helt tilbage til avler og ejercertifikatet er væk også vidste jeg ikke hvem jeg skulle kontakte og for så en mail på at der bliver lagt gebyr på fordi jeg ikke har fået det gjordt inden 30 dage
    Self skal jeg have styr på det og det er jeg også ved nu men jeg har kontakt på jeg har købt ham


  • #6   11. feb 2021 Det var mere hvis noget havde prøvet det samme og vidste om det var sygt dyrt

  • #7   11. feb 2021 Jeg synes du skal prøve at tage kontakt til avler eller avlsforeningen i Tyskland, for så er den formentlig ikke er registreret i Seges/Danmark. De må have et system for bortkommet ejerbevis, og om der er et gebyr, skal jeg ikke kunne sige noget om.

    Den købskontrakt du har, tror jeg er ganske ugyldig, hvis der ikke er overensstemmelse med sælger af hesten på kontrakten og navn på ejerbevis.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #9   14. feb 2021 Tror ikke de gør noget som helst, havde en jeg spurgte om de kunne hjælpe mig med blev ejerskiftet.
    De sagde bare det kunne de ikke, men de ville ligge en besked på sagen, om hesten var solgt.
    Hun sagde det eneste de bruger det til er hvis hesten bliver fundet og de aflæser chip, så kontakter de forbundet for at finde ejer.

    Jeg købte engang en der ikke var ejerskiftet i 15 år trods flere handler.


Kommentér på:
Ejerskifte

Annonce